به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با ناپولی، حریف بعدی بارسا در لیگ قهرمانانلیگ قهرمانان
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ (۲۳:۲۱) (۶۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بعد از اتمام بازی با ایبار که شنبه شب برگزار خواهد شد، بارسلونا باید تمرکز خود را مجدداً روی لیگ قهرمانان و مصاف با ناپولی منعطف کند. به همین بهانه قصد داریم در این خبر بیشتر با این باشگاه ایتالیایی آشنا شویم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بازی‌های لیگ قهرمانان چند روز دیگر مجدداً از سر گرفته خواهند شد و بر اساس قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی که در دسامبر سال گذشته در نیون سوئیس برگزار شد، آبی و اناری‌ها در این مرحله باید با تیم ایتالیایی ناپولی رو به رو شوند. این دو تیم تاکنون هرگز در رقابت‌های رسمی با یکدیگر مواجه نشده‌اند اما این به معنای عدم ارتباط این دو باشگاه نیست. ما در این خبر به بررسی تیم فعلی، دیدارهای پیشین دو تیم و تعدادی از چهره‌های سرشناسی که سابقه بازی برای هر دو تیم را داشته‌اند، پرداخته‌ایم.

آشنایی با ناپولی

سرمربی: جنارو گتوزو. این باشگاه سری آیی با پیروزی بر خنک در آخرین بازی مرحله گروهی خود در ماه دسامبر جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را کسب و درست روز بعد از آن، فوراً سرمربی خود، کارلو آنچلوتی را اخراج کرد! سرمربی فعلی این تیم، سرمربی سابق آث میلان، جنارو گتوزو است که این تیم را در حالی تحویل گرفت که در جایگاه هفتم جدول لیگ سری آ ایتالیا قرار داشت. بعد از آن این هافبک سابق ایتالیایی به همراه ناپولی ۴ برد و ۵ شکست در لیگ کسب کرد و به این ترتیب با ۳۳ امتیاز به رده نهم جدول سقوط نمود.

اگر چه عملکرد آن‌ها تا اینجای فصل در لیگ ناامیدکننده بوده اما در لیگ قهرمان تاثیرگذار بوده است. ایتالیایی‌ها در مرحله گروهی با تنها یک امتیاز کمتر از لیورپول صدرنشین به کار خود پایان دادند؛ رکوردی بی‌سابقه در طول تاریخ. از طرفی آن‌ها ۴ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن در بازی‌های خود مقابل تیم یورگن کلوپ بدست آوردند. در جام حذفی ایتالیا نیز ناپولی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی مقابل اینتر میلان به پیروزی ۱-۰ دست یافت و احتمالاً در فینال مقابل یکی از تیم‌های آث میلان یا یوونتوس، حضور خواهد داشت.


بازیکنان کلیدی: دریس مرتنز، آرکادیوش میلیک و فابیان. مرتنز ۳۲ ساله بعد از بازگشت به ناپولی در سال ۲۰۱۳، ۱۲۰ گل برای این تیم به ثمر رساند و به این ترتیب اکنون یکی از اسطوره‌های این باشگاه محسوب می‌شود. این ملی‌پوش بلژیکی ۵ بار در مرحله گروهی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. او در فرآیند گلزنی‌های خود توسط میلیک حمایت می‌شود، کسی که در‌ پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل خنک در مرحله گروهی، هت‌تریک کرد. فابیان رویز، این ملی‌پوش اسپانیایی نیز یک هافبک چپ پای ماهر است.

ورودی‌های زمستانی: ایتالیایی‌ها در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان ۳ بازیکن به تیمشان اضافه کردند: دیه‌گو دمه، هافبکی همه‌کاره است که از رد بول لایپزیگ به این باشگاه آمده است. هافبک سابق سلتا ویگو، استانیسلاو لوبوتکا گزینه‌های بیشتری برای گتوزو در مرکز این خط فراهم آورده است. ماتئو پولیتانو، مهاجمی‌ست که از اینتر قرض گرفته‌اند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

دیدارهای پیشین

این دو باشگاه در ۲۵ فوریه در ورزشگاه سن پائولو، به لطف نتیجه قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برای اولین بار در یک رقابت رسمی به دیدار یکدیگر خواهند رفت. با این حال آخرین رویارویی این دو تیم به پیش فصل باز می‌گردد؛ زمانی که بارسا در تور تابستانه خود به آمریکا سفر کرد.

۱۹۷۸/۰۵/۲۵. ورزشگاه سن پائولو. ناپلس. دوستانه
ناپولی ۱-۱ بارسلونا

۲۰۱۱/۰۸/۲۲. نیوکمپ. بارسلونا. جام خوان گمپر
بارسلونا ۵-۰ ناپولی

۲۰۱۴/۰۸/۰۶. ورزشگاه ژنو. ژنو. دوستانه
بارسلونا ۰-۱ ناپولی


۲۰۱۹/۰۸/۰۸. ورزشگاه هارد راک. میامی. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۲-۱ ناپولی

۲۰۱۹/۰۸/۱۰. ورزشگاه میشیگان. جام لالیگا - سری آ
بارسلونا ۴-۰ ناپولی


تاریخچه

بی‌تردید معروف‌ترین بازیکنی که برای هر دو این تیم‌ها بازی کرده است، دیگو مارادوناست. این اسطوره آرژانتینی بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ آبی و اناری‌پوش بوده اما سپس به ناپولی رفت تا این تیم ایتالیایی را تقویت کند و آن‌ها را به موفقیتی غیر قابل پیش‌بینی برساند.


این مرد در طی ۲ فصل حضور خود در بارسلونا قهرمانی در جام حذفی، لیگ و سوپر کاپ اسپانیا را تجربه کرد. او در این مدت همچنین گل‌های تماشایی بسیاری به ثمر رساند که بخش مهمی از تاریخ این باشگاه را تشکیل می‌دهد که بی‌شباهت با آنچه دیگر اسطوره آرژانتینی تیم در حال انجام دادن است، نبود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: آشنایی با ناپولی، حریف بعدی بارسا در لیگ قهرمانان
فابیان رویز، این ملی‌پوش اسپانیایی نیز یک هافبک چپ پای ماهر است.که با خیانتهای تمام نشدنی بارتمگوه به ناپولی فروخته شد و الان اگه بخوایم بخریمش (که میخوایم ) باید حدود 80 ملیون یورو هزینه کنیم نمی دونم چرا رد پای خیانتهای بارتمگوه همه جا هست قطعا" تاریخ قضاوتهای بدی در موردت خواهد داشت بارتمگوه --- ای .... شده ... فلانه فلانت


جمعه، ۲ اسفند ۱۳۹۸ (۳:۱۸)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: آشنایی با ناپولی، حریف بعدی بارسا در لیگ قهرمانان
حریف سختیه. امیدوارم بازی خوبی ارائه بدیم و نتیجه خوبی بگیریم.


پنج‌شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸ (۱۸:۳۳)
 
Montazer_59
پاسخ به: آشنایی ناپولی، حریف بعدی بارسا در لیگ قهرمانان
هممم


چهارشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ (۸:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۳ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!