به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پرگل‌ترین پیروزی بارسلونا در یک رقابت رسمینوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۹ (۱۰:۱۱) (۵۷۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


شاید این روزها پرگل‌ترین بازی‌های فوتبال در نتایجی با ۴ الی ۵ یا نهایتاً ۶ گل خلاصه شود اما سال‌ها پیش بارسلونا توانست در یک بازی ۱۸ گل به ثمر برساند. در این خبر سفر کوتاهی به سال ۱۹۰۱ و رقابت‌های کوپا مایاکا خواهیم داشت تا برایتان از جذابیت‌های این بازی بگوییم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

به سال ۱۹۰۱ بازگردیم، زمانی که اولین دوره رقابت‌های کوپا مایاکا (نام سابق جام کاتالونیا)، به عنوان یکی از رقابت‌های اولیه‌ی فوتبال کاتالونیا برگزار شد. این تورنمنت ۲۰ ژانویه آغاز شد و ۱۴ آوریل به پایان رسید. در اصل قرار بود این مسابقات بین تیم‌های سانتاناچ، فرانکو-اسپانولا، تاراگونا، بارسلونا و هیسپانیا برگزار شود.

با این حال در آستانه آغاز این رقابت‌ها، سانتاناچ انصراف داد و لذا مسابقات با حضور تنها ۵ تیم برگزار شد. جالب است بدانید دو تا از تیم‌ها (تاراگونا و فرانکو-اسپانولا) در ۸ بازی برگزار شده در این تورنمنت حتی یک گل هم به ثمر نرساندند.

در ۱۷ مارس همان سال، تاراگونا در ولودروم میزبان بارسلونا بود. آن بازی با حضور ۶۰۰ تماشاگر برگزار شد؛ بازیکنان و داور بازی هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

گمپر و ۹ گل زده

درست یک ماه قبل، بارسا در یک بازی خارج از خانه مقابل فرانکو-اسپانولا با نتیجه ۱۳-۰ پیروز شد. در آن بازی خوان گمپر، کسی که بعدها ریاست باشگاه را برعهده گرفت، ۹ گل به ثمر رساند.

بارسا در بازی بعدی خود، مقابل تاراگونا یک جشنواره گل دیگر به راه انداخت. شاید باورش سخت باشد اما ۱۸ گل به ثمر رساند در حالی که تاراگونا حتی نتوانست یکی از آن‌ها را جبران کند.



با این که بیش از یک قرن از آن بازی می‌گذرد، اما همچنان پرگل‌ترین پیروزی بارسلونا در یک رقابت رسمی به شمار می‌رود. در این بازی هم گمپر توانست ۹ گل به ثمر برساند. سایر گل‌ها نیز به لطف هت تریک بلک، دابل پارسونز و ویتی و تک گل تراداس و مائوچان به ثمر رسیدند.


شایان ذکر است که سه هفته بعد، گمپر در پیروزی ۱۴-۰ بارسلونا مقابل فرانکو-اسپانولا ۸ بار گلزنی کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Heavenly.Girl
پاسخ به: پرگل‌ترین پیروزی بارسلونا در یک رقابت رسمی
فوتساله مگه؟


یکشنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۹ (۱۵:۳۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۷ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!