به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۷۵ سال از پیروزی ۵-۰ مقابل رئال مادریدنوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۶ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۲۳) (۲۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۲۵ مارس ۱۹۴۵، بارسا در هفته ۲۱م فصل ۱۹۴۴/۴۵ رقابت‌های لالیگا در لس کورتس تاریخ‌سازی کرد. به مناسبت سالگرد این اتفاق هیجان‌انگیز، در این خبر یک بار دیگر آن را مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

درست ۷۵ سال از آن بازی خاطره‌انگیز می‌گذرد؛ بازی‌ای که با توقف حمله لاس بلانکوس توسط بارسا آغاز شد. با این حال در نیمه دوم کاتالان‌ها با اقتدار هر چه تمام، میهمان خود را مغلوب ساختند و همان طور که آن زمان در روزنامه‌ها منتشر شد، وقتی گل پنجم و آخر بازی توسط ماریا گونزالوو درست ۴ دقیقه مانده به پایان بازی وارد دروازه رئال مادرید شد، «هیجان در زمین بازی به اوج خود رسیده بود و سکوها مملو از هزاران هزار دستمال سفید بود که تماشاگران به نشانه رضایت و خوشحالیشان از عملکرد بازیکنان بارسا به اهتزاز در آورده بودند».

ترکیب بارسا در آن روز تاریخی عبارت بود از: کیکه، الیاس، بنیتو، کالوت، سانز، گونزالووی دوم، وایه، اسکولا، سزار، گونزالووی سوم و براوو.

سزار (۴۱ و ۴۶)، براوو (۵۲)، اسکولا (۷۷) و گونزالووی سوم (۸۶) گلزنان بارسا بودند و این برد منجر به این شد که بارسا در صدر جدول با ۳ امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید قرار بگیرد.


در آن فصل، بارسلونا بعد از ۱۶ فصل ناکامی، قهرمان لالیگا شد. جوزپ سامیتیر سرمربی تیم بود و عملکرد شاگردانش در طول فصل بسیار تحسین برانگیز بود. با این وجود تا روز ۱۳ مارس ۱۹۴۵ که بارسا در لس کورتس ۵-۲ اتلتیک بیلبائو را شکست دهد، معلوم نبود قهرمانی از آن کیست.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت ۷۵ سال از پیروزی ۵-۰ مقابل رئال مادرید
ای کاش می شد فیلم این بازیو دید.


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۱۱)
 
Montazer_59
پاسخ به: گذشت ۷۵ سال از پیروزی ۵-۰ مقابل رئال مادرید



پنج‌شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۹ (۱۷:۳۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۲ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!