به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

کسب پیروزی با چاشنی قضاوت یک داورِ خودینوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳:۳۸) (۲۳۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در این خبر می‌خواهیم یکی از داستان‌های جالب ثبت شده در دفتر خاطرات باشگاه بارسلونا را تعریف کنیم. این ماجرا به سال ۱۹۱۸ باز می‌گردد، دورانی که تیم‌ میزبان حق انتخاب داور بازی را هم داشت. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

انریک پریس دی وارگاس بین سال‌های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۷ به اولین بازیکنی تبدیل شد که در ۲۰۰ بازی با پیراهن بارسلونا به میدان رفت. بعد از خداحافظی از فوتبال، او به یکی از فوق‌العاده‌ترین داورهای عصر خود تبدیل شد؛ کاری که در آن روزها به صورت داوطلبانه انجام می‌شد - همچنین استخدام مسئولان بازی‌ها بسیار غیررسمی‌تراز آنچه امروزه انجام می‌شود، بود.

یک داستان جالب در ۳ فوریه ۱۹۱۸ رخ داد؛ فقط دو ماه از بازنشستگی دی وارگاس گذشته بود و او قصد داشت قبل از ورود به زمین اینداستریا و تماشای بازی تیم سابق خود مقابل اسپانیول، برای صرف ناهار برود که دو تن از مدیران بارسا از او خواستند قضاوت این بازی را بر عهده بگیرد. اما دی وارگاس مخالفت کرد. اول به این دلیل که قصد داشت بازی را به همراه خانواده‌اش تماشا کند و دلیل دومش این بود که چون قبلاً بازیکن بارسا بوده است، نمی‌تواند بی‌طرف داوری کند. او خود را انتخاب مناسبی برای انجام این کار نمی‌دانست.

اما مدیران بارسا کوتاه نیامدند و پاسخ منفی را برای این درخواست نپذیرفتند. آن‌ها سعی کردند با تعریف آنچه روز گذشته اتفاق افتاده بود، انریک را قانع کنند: «بارسا ۳-۲ از اسپانیول شکست خورد، آن هم در بازی‌ای که سمپره قضاوت آن را بر عهده داشت، کسی که قبلاً بازیکن اسپانیول بوده و ما هم این را پذیرفتیم. بنابراین آن‌ها نمی‌توانند مانع داوری تو در بازی امروز شوند».


به این ترتیب انریک بدون هیچ عذر و بهانه دیگری سریعاً درخواست آن دو را قبول کرد و سوت خود را برداشت تا به زمین بازی برود. آن دیدار هم نهایتاً با نتیجه ۵-۲ به سود آبی و اناری‌ها به پایان رسید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: کسب پیروزی با چاشنی قضاوت یک داورِ خودی
چه دوران بامزه‌ای بوده.


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۰۳)
 
Montazer_59
پاسخ به: کسب پیروزی با چاشنی قضاوت یک داورِ خودی



جمعه، ۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۴:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۴ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!