به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۳۵ سال از مهار به‌یادماندنی اوروتی نوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۹ (۱۹:۵۰) (۲۶۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۲۴ مارس ۱۹۸۵، این دروازبان باسکی در دقایق پایانی یکی از آخرین بازی‌های بارسلونا با مهار فوق‌العاده پنالتی‌ای که می‌توانست در مسیر رسیدن کاتالان‌ها به قهرمانی لالیگا اخلال ایجاد کند، در ذهن‌ها ماندگار شد. در این خبر به یکی از روزهای خاطره‌انگیز تاریخ تیم محبوبمان سفر خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

با خروج ستاره تیم، دیگو مارادونا در تابستان ۱۹۸۴، به نظر می‌رسید فصل ۱۹۸۴/۸۵ فصل متفاوتی برای بارسلونا باشد. اما آن فصل با پیروزی ۳-۰ در سانتیاگو برنابئو آغاز شد و از همان ابتدا نوید یک فصل فوق‌العاده را به آبی و اناری‌ها داد. کاتالان‌ها تحت نظر تری ونبلز، مربی انگلیسی‌ای که برای اولین بار هدایت بارسا را بر عهده داشت، از هفته اول تا انتهای آن فصل صدرنشین بودند.

در حالی که تنها ۶ بازی تا پایان فصل باقی بود، آبی و اناری‌ها این شانس را داشتند که قهرمانی خود را در مصاف خارج از خانه مقابل هرکولس قطعی کنند. با این حال شکست ۱-۰ در این بازی، که تنها دومین شکستشان در آن فصل از رقابت‌های لیگ بود، باعث شد تعیین قهرمان قطعی حداقل به یک هفته‌ بعد موکول شود. بازی بعدی باز هم خارج از خانه و این بار مقابل رئال وایادولید برگزار می‌شد.

بارسای تری ونابلز ۲-۱ از حریف خود پیش بود اما وقتی تنها سه دقیقه تا پایان بازی باقی بود، داور به دلیل خطای جولیو آلبرتو روی ویکتور یک پنالتی به سود وایادولید گرفت. پیروزی خارج از خانه اتلتیکو مادرید مقابل راسینگ هم باعث شده بود که کاتالان‌ها برای مسجل کردن قهرمانی خود لزوماً به برد نیاز داشته باشند و حتی کسب مساوی هم جشن قهرمانی را به هفته‌ای دیگر موکول می‌کرد.


ماجیکو گنزالس، بازیکن افسانه‌ای وایادولید، با اعتماد به نفسی بالا پشت توپ ایستاد. ضربه این مهاجم بسیار خوب زده شد اما دروازبان بارسا، اوروتی به درستی هدف او را پیش‌بینی کرد و به سمت راست (خودش) هجوم برد. به این ترتیب توانست یک مهار خارق‌العاده را رقم بزند و بعد از سوت داور، آبی و اناری‌ها که بعد از ۱۱ سال، تحت هدایت ونبلز به اولین قهرمانیشان در لیگ می‌رسیدند، خوشحالی خود را جشن گرفتند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت ۳۵ سال از مهار به‌یادماندنی اوروتی
یادش بخیر.


پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ (۱۸:۰۸)
 
Montazer_59
پاسخ به: گذشت ۳۵ سال از مهار به‌یادماندنی اوروتی



جمعه، ۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۴:۰۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۵ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!