به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۳۰ سال از آغاز عصر باشکوه بارسای رویایینوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ (۱۹:۲۰) (۲۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۵ آوریل ۱۹۹۰ نقطه عطف مهمی در تاریخ کاتالان‌ها بود؛ روزی که بارسای یوهان کرویف با کسب پیروزی در فینال جام حذفی مقابل رئال مادرید و سپس قهرمانی در لالیگا، عصر جدیدی را پیش روی خود گشود. در این خبر به روز تولد بارسای رویایی باز خواهیم گشت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

یکی از خاطره‌انگیزترین دیدارهای بین بارسلونا و رئال مادرید به ۵ آوریل ۱۹۹۰ در فینال جام حذفی اسپانیا در مستایا باز می‌گردد. فرناندو ئیه‌روی رئال مادرید در دقیقه ۴۵ به دلیل دریافت دو کارت زرد اخراج شد. در نیمه دوم بارسا به وضوح برتری خود را اثبات کرد و پیش افتاد. آبی و اناری‌ها به لطف گل نخست آمور در دقیقه ۶۸ و همچنین گل دیرهنگام خولیو سالیناس به قهرمانی در این رقابت دست یافتند.

ترکیب دو تیم در این بازی بدین شرح بود:

بارسلونا: زوبیزارتا، آلوسیو (تعویض با سرنا در دقیقه ۲۷)، الکسانکو، کومان، آمور (تعویض با سولر در دقیقه ۷۰)، باکرو، خولیو سالیناس، اوزوبیو، لادروپ، روبرت و بگیریستاین.

رئال مادرید: بویو، چندو، گوردیلو، ئیه‌رو، سانچز، روجری، بوتراگوئنو (تعویض با خولیو یورنته)، میشل (تعویض با آلدانا در دقیقه ۷۷)، مارتین واکوئز، هوگو سانچز و اسچوستر.

یک فصل بعد از تجربه عملکردی نه چندان خوب در لیگ، بارسایی که از سال ۱۹۸۸ توسط یوهان کرویف هدایت می‌شد، با قهرمانی در جام حذفی، عصر باشکوه تیم رویایی را آغاز کرد. بعد از آن پیروزی، کاتالان‌ها سلطه ۴ ساله خود بر لالیگا را هم آغاز کردند (طی ۴ فصل متوالی قهرمان لالیگا شدند). آن‌ها همچنین در فینال ومبلی قهرمان جام اروپا شدند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: گذشت ۳۰ سال از آغاز عصر باشکوه بارسای رویایی



جمعه، ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ (۱۶:۱۶)
 
Montazer_59
پاسخ به: گذشت ۳۰ سال از آغاز عصر باشکوه بارسای رویایی



سه‌شنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ (۱۳:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۳۴۷ کاربر آنلاین است. (۳۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۳۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!