به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۱۵ سال از اولین گل رسمی مسینوستالژی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۳:۳۰) (۳۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۱۵ سال پیش در چنین روزی، این ستاره آرژانتینی اولین گل رسمی خود با پیراهن بارسلونا را در یکی از بازی‌های فصل ۲۰۰۴/۰۵ لیگ مقابل آلباسته به ثمر رساند. در این خبر سفر کوتاهی به آن روز به یادماندنی خواهیم داشت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۱ می‌ ۲۰۰۵، در جریان بازی‌های هفته ۳۴م لالیگا، اتفاق هیجان انگیزی افتاد که برای همیشه در دفتر خاطرات کاتالان‌ها ماندگار شد. آن شب، در مصاف با آلباسته، لئو مسیِ ۱۷ ساله، با پیراهن شماره ۳۰ بارسلونا، سناریوی گلزنی‌های خود را آغاز کرد. این ملی‌پوش آرژانتینی پیش از آن، در اکتبر سال قبل اولین بازی رسمی خود را تحت هدایت فرانک رایگارد در دربی مقابل اسپانیول به نمایش گذاشته بود.

سناریوی گل‌های زیبا، تنها در ۴ دقیقه

نیوکمپ در انتظار تماشای جادوی لئو مسی بود. تیم رایکارد ۱-۰ مقابل آلباسته به پیروزی رسید اما به لطف انتخاب درست این سرمربی هلندی، وقتی تصمیم گرفت در دقیقه ۸۷ مسی را با ساموئل اومتیتی تعویض کند. دو دقیقه بعد، این پسر آرژانتینی با پاسی که از رونالدینیو دریافت کرد، یک گل فوق‌العاده را به ثمر رساند که متاسفانه آفساید بود.

در دقیقه ۹۱ اما مسی یک پاس دیدنی دیگر از این ملی‌پوش برزیلی دریافت کرد و این بار ضربه‌اش از سد سنگربان حریف، والبوئنا عبور کرد و به این ترتیب اولین گل رسمی دوران حرفه‌ایش به ثمر رسید. این، اولین گل از سناریوی گل‌های بی‌شماری بود که هنوز هم تعدادشان در حال افزایش است.


۶۲۷ گل در ۱۵ سال

طی این ۱۵ که مسی بارها خود را به عنوان بهترین بازیکن جهان اثبات کرده، مجموعاً ۶۲۷ گل در بازی‌های رسمی به ثمر رسانده است. به لطف این گل‌ها، او توانست ۶ بار برنده توپ طلا، کفش طلا و پیچیچی شود. کسب جایزه لائوروس به عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۹ (او اولین فوتبالیستی‌ است که به این عنوان دست یافته) نیز از جمله افتخاراتی است که او در این مدت کسب کرد. در فصل ۲۰۱۹/۲۰ نیز مسی ۱۹ گل به ثمر رساند و در حال حاضر برترین گلزن لالیگا محسوب می‌شود.

...این رکورد‌های بی‌پایان

در لغت‌نامه فوتبال، لئو مسی را می‌توان مترادف کیفیت در نظر گرفت. در سال ۲۰۲۰ او به رکورد بیش از ۵۰۰ پیروزی به همراه این باشگاه رسید و همچنین به آبی و اناری‌پوشی با بیشترین حضور در ال‌ کلاسیکو تبدیل شد. بهترین بازیکن جهان اکنون تنها ۱۶ گل تا رسیدن به رکورد پله به عنوان دارنده رکورد بیشترین گل زده برای یک تیم فاصله دارد. او نیم‌نگاهی به رکورد معروف ژاوی هرناندز نیز دارد؛ در حال حاضر مرد شماره ۱۰ بارسا ۷۱۸ بار برای تیم باشگاهی‌اش بازی کرده در حالی که ژاوی با ۷۶۷ بازی پرچمدار این عرصه است. همچنین فراموش نکنید که او تنها به ۶۹ گل دیگر نیاز دارد تا رکوردی ۳ برابر رکورد سزار رودریگر (۲۳۲ گل) به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه بارسلونا را ثبت کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: گذشت ۱۵ سال از اولین گل رسمی مسی
🐐 The #GOAT 😍


جمعه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۳:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۵ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!