به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مرور آمار: کارلس پویول و تجربه ۱۰ فصل کاپیتانی با پیراهن بارساآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۵:۴۴) (۳۹۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این مدافع مرکزی در بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ بازوبند کاپیتانی بارسا را در اختیار داشت؛ در طول تاریخ باشگاه، هیچ بازیکنی بیش از او این افتخار را تجربه نکرده است. در این خبر سفر کوتاهی به دوران حضور اسطوره همیشگی کاتالان‌ها در ترکیب تیم خواهیم داشت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تعهد پویول به باشگاه از اولین بازی‌اش تا آخرینِ آن‌ها نمایان بود. این مدافع مرکزی در سن ۱۷ سالگی (فصل ۱۹۹۵/۹۶) به تیم جوانان بارسلونا پیوست و نوار ۵۹۳ بازی خود با پیراهن آبی و اناری‌ را آغاز کرد. او در سال ۲۰۰۴ بازوبند کاپیتانی تیم را از لوئیز انریکه به ارث برد و تا فصل ۲۰۱۴، ده فصل تمام این مسئولیت را بر عهده داشت. هیچ بازیکنی در طول تاریخ باشگاه به این رکورد دست نیافته و جوزپ سامیتیر و خوان سگارا با ۸ فصل کاپیتانی، نزدیک‌ترین آمار را به رکورد او دارند.

رهبری مثال‌زدنی

در تاریخ ۲ اکتبر ۱۹۹۹، پویول اولین بازی خود را برای تیم اصلی مقابل وایادولید به نمایش گذاشت. او به تدریج به مهره ثابت ترکیب‌های لوئیس فن خال در آمد. این مدافع علی رغم جوانی‌اش، سریعاً به چهره‌ای تاثیرگذار در رختکن تبدیل شد و در فصل ۲۰۰۴/۰۵ فرانک رایکارد با اهدا بازوبند کاپیتانی، او را تشویق کرد - پیش از او لوئیز انریکه کاپیتان تیم بود. به این ترتیب پویول هدایت تیم را بر عهده گرفت اما در جشن‌های قهرمانی تیم در فصل ۲۰۱۰/۱۱ لیگ قهرمانان، آن را به بازوی اریک آبیدال که اخیراً بر سرطان کبد غلبه کرده بود، بست.


دستاوردهایی حیرت‌انگیز

پویول برای کسب اولین قهرمانی خود به همراه تیم بزرگسالان باشگاه، مجبور بود ۶ سال صبر کند. نهایتاً در ۱۴ می‌۲۰۰۵، با تساوی خارج از خانه ۱-۱ مقابل لوانته، بارسا قهرمان لالیگا شد. از آن روز، مسیرهای قهرمانی برای بارسا و پویول هموار شد و او مجمدعاً ۲۱ جام در دوران حرفه‌ای خود کسب کرد: ۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان، ۶ جام در لالیگا، ۲ قهرمانی در جام حذفی، ۶ جام در سوپر کاپ اسپانیا، ۲ جام در سوپر کاپ اروپا و ۲ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان.

مدافعی با تجربه یک مهاجم

اگر چه پویول در دوران حرفه‌ایش، خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان مرکزی تاریخ اثبات کرده اما فوتبال را با پست دروازبانی در زادگاهش آغاز کرد و بعد از آن نیز، چند سالی در پست مهاجم بازی کرد. لوئیس فن خال در اولین بازیش، پویول را به عنوان مدافع راست به میدان فرستاد و سپس به مرکز خط دفاعی منتقل کرد. با این حال او در ۱۵ فصل حضور خود در تیم اصلی، ۱۸ گل به ثمر رساند که یکی از معروف‌ترینِ آن‌ها در پیروزی ۶-۲ در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال مادرید ثبت شد. پویول در فصل ۲۰۱۱/۱۲ هم ۵ بار گلزنی کرد - بیشترین رکورد گلزنی‌های او در یک فصل.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: مرور آمار: کارلس پویول و تجربه ۱۰ فصل کاپیتانی با پیراهن بارسا
فوق‌العاده‌ترین کاپیتان تاریخ بارسا...


یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۱۴:۲۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۸۷ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!