به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

معرفی ستارگان لاماسیا؛ بخش دوم: مهاجمانلاماسیا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۵۰) (۱,۲۸۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBuzz
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بعد از معرفی بهترین دروازبانان لاماسیا، در سری دوم این مجموعه مقالات روی بهترین مهاجمان آکادمی باشگاه تمرکز کرده‌ایم. در این مطلب با ویژگی‌های مهاجمان آینده‌دار تیم‌های پایه آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

هوگو آلبا (تیم زیر ۱۴ سال، متولد ۲۰۰۶)
پست: وینگر چپ

هوگو آلبا اگرچه اولین فصل خود در بارسلونا را تجربه می‌کند، اما استعداد فوق‌العاده خود را در همین مدت کم هم اثبات کرده است. او مهاجمی قدرتمند با سرعتی بسیار بالا است؛ آلبا همچنین مهارت خوبی در گلزنی از روی ضربات ایستگاهی دارد. این وینگر چپ از الچه به لاماسیا آمد. در در تیم زیر ۱۴ بارسا، او ۱۹ گل در ۲۱ بازی به ثمر رساند که ۳ تای آن‌ها از روی ضربات آزاد بودند. به این ترتیب او اکنون با اختلاف ۸ گل، برترین گلزن لیگ است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

الیاس آخماچ (تیم زیر ۱۶ سال، متولد ۲۰۰۴)
پست: وینگر راست

در اولین فصل حضورش در تیم زیر ۱۶ سال آکادمی باشگاه، الیاس آخماچ به یکی از ستارگان لاماسیا تبدیل شد. پاتریک کلایورت، مدیر ورزشی تیم‌های پایه بارسلونا نیز در یکی از مصاحبه‌های خود، این بازیکن مراکشی-اسپانیایی را با مسی جدید (در ادامه معرفی خواهد شد) مقایسه کرده بود. او دارای مهارت بالایی در دریبل‌زنی است، زیرکی فوق‌العاده‌‌ای دارد و در واکنش‌هایش سریع عمل می‌کند. الیاس مهاجمی نترس است که شجاعانه خطوط دفاعی حریف را می‌شکند؛ که البته گاهی هم در تصمیماتش اشتباه می‌کند! او در این فصل طی ۱۸ بازی، ۸ گل به ثمر رساند. الیاس همچنین اولین بازی خود را برای تیم زیر ۱۸ سال باشگاه به نمایش گذاشت و مشارکت فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

داستان الیاس به نوعی احساسی است. او از ابتدای نوجوانی‌اش در لاماسیا بوده اما بعد از مدتی به او گفته شد که لاماسیا را ترک کند. این جوان مستعد در نهایت توانست خود را در تیم خیمناستیک مانرسا به اثبات برساند و عملکرد فوق‌العاده‌اش در این تیم، توجه بارسا و رئال مادرید را به خود جلب کرد. در پایان، بعد از یک فصل دوری، او مجدداً به بارسا بازگشت.


لامینه یامال (تیم زیر ۱۳ سال، متولد ۲۰۰۷)
پست: وینگر راست

تنها ۱۲ سال داشت که لقب مسی جدید را به خود اختصاص داد. بله، لامینه یامال، مهاجم مراکشی-اسپانیایی، ستاره نوظهور لاماسیاست. او یک ماشین گلزنی تمام عیار است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

یامال در تیم زیر ۱۰ سال باشگاه، ۷۱ گل در لیگ به ثمر رساند و در تیم زیر ۱۲ سال، ۶۸ گل. او در تورنمنت‌های لالیگای زیر ۱۲ سالِ (مرسوم به لالیگا پرومیسس) ویارئال و نیویورک، ۱۴ گل در ۱۴ بازی به ثمر رساند‌. در این فصل نیز (به همراه تیم زیر ۱۳ سال) طی ۱۸ بازی ۱۳ گل زد و برترین گلزن تیم لقب گرفت. لامینه در این فصل همچنین اولین بازی خود را برای تیم زیر ۱۴ سال باشگاه به نمایش گذاشت و برای بازی در تیم زیر ۱۴ سال کاتالونیا، در کنار هم‌تیمی‌هایی که یک سال از او بزرگترند، فراخوانده شد. لامینه یامال پتانسیل تبدیل شدن به افتخار لاماسیا را دارد و در عین حال، مسیر درازی در پیش.


جرارد فرناندز (تیم زیر ۱۹ سال، متولد ۲۰۰۲)
پست: مهاجم

اگر از من بپرسید کدام بازیکن در این فصل بیشتر از بقیه مرا شگفت‌زده کرده است، پاسخ من جرارد فرناندز خواهد بود؛ کسی که با نام مستعار پیکه شناخته می‌شود. او درست پیش از افتتاح ورزشگاه یوهان کرویف به بارسا آمد و تقریباً تمام بازی‌های پیش فصل را از دست داد اما عملکردش همه ما را شگفت‌زده کرد. اگر چه در مقام مقایسه، از لویی بریِ انگلیسی انتظار بیشتری می‌رفت اما پیکه، با بهره‌ بردن از ماه‌هایی که لویی بری صلاحیت بازی نداشت و در چشم نبود، خود را اثبات کرد. لویی بری نتوانست با شرایط جدید تطبیق پیدا کند و در زمستان به زادگاهش بازگشت در حالی که همزمان پیکه اولین بازیش را برای بارسا ب به نمایش گذاشت و حتی اولین گل خود را در سگوندا B به ثمر رساند.

در واقع، اولین بازی او برای بارسا ب، اولین بازیش در سگوندا B نبود چرا که در فصل قبل به همراه تیم کرنلای کاتالونیا این کار را انجام داده بود.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

صحبت از کرنلا شد؛ بیایید ماجرای یک بازگشت دراماتیک را مرور کنیم. جرارد فرناندز در سال ۲۰۱۴ به لاماسیا آمد و بعد از ۲ سال بازی با پیراهن آبی و اناری، مجبور به ترک باشگاه شد. او تصمیم گرفت به کرنلا بازگردد؛ تیمی که پیش از آمدن به بارسا در آنجا بازی می‌کرد. بعد از سپری کردن رده‌های سنی مختلف تیم ‌های پایه، پیکه یک بار دیگر بلیت ورود به لاماسیا را دریافت کرد اما این بار بعید است تنها برای ۲ فصل در این باشگاه بماند زیرا ۲۱ گلی که در همین فصل به ثمر رساند، تقریباً پیوستن او به بارسا ب را در فصل آینده تضمین می‌کند.

انخل الارکون (زیر ۱۶ سال، متولد ۲۰۰۴)
پست: مهاجم/وینگر راست

کاپیتان سابق تیم جوانان اسپانیول، بعد از ورود به بارسلونا سریعاً با محیط تطابق یافت و به یکی از مهره‌های کلیدی تیم تبدیل شد. در فصل گذشته، عمدتاً به عنوان وینگر راست از او استفاده شد اما در این فصل نقش جدید خود را به عنوان مهاجم به نمایش گذاشت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

الارکون در فصل گذشته طی ۲۶ بازی، ۲۲ گل و در این فصل طی ۱۸ بازی، ۱۵ گل به ثمر رساند - که این تعداد گل شامل یک هت‌تریک نیز می‌شود. او همچنین بهترین گلزن جام KDB (بر گرفته از نام کوین دی بروینه که تورنمنتی بین المللی و مختص بازیکنان زیر ۱۵ سال است) که در فصل گذشته برگزار شد، لقب گرفت.

در این فصل نیز، انخل الارکون ۳ گل در رقابت‌های جام امید لالیگا (LaLiga Hope Cup) که در چین برگزار شد، به ثمر رساند. در یکی از رقابت‌ها به همراه تیم زیر ۱۶ سال اسپانیا هم الارکون سه گل به ثمر رساند.

در کنار تمام مزیت‌هایش، او باید مهارت خود را در شوت‌زنی افزایش دهد - از آنجا که او تاکنون فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست داده اما سرعت بالا و توانایی ایجاد موقعیتی که دارد هم او را به یک بازیکن فوق‌العاده تبدیل می‌کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: معرفی ستارگان لاماسیا؛ بخش دوم: مهاجمان
امیدوارم از این توله‌ها چیزای خوبی دراد.


چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ (۲۲:۴۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۳ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!