به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مرور آمار: تیتو ویلانووا و کسب ۱۰۰ امتیاز لالیگایی به همراه بارساآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ (۱۹:۵۸) (۶۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در فصل ۲۰۱۲/۱۳ بارسا توانست به رکورد بیشترین امتیاز کسب شده در یک لیگ داخلی که تنها یک سال قبل توسط رئال مادرید ثبت شده بود، دست پیدا کند. در این خبر یک بار دیگر جزئیات این رکورد هیجان‌انگیز را مرور خواهیم کرد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۲۲مین قهرمانی بارسا در لالیگا یکی از خاص‌ترین قهرمانی‌های این تیم در طول تاریخ بود. در آن فصل، بارسلونا که توسط تیتو ویلانووا هدایت می‌شد، توانست به رکوردی که درست یک سال قبل رئال مادرید آن را ثبت کرده بود، دست یابد.

لاس بلانکوس‌ها در سال ۲۰۱۲ با کسب ۱۰۰ امتیاز، لالیگا را فتح کردند؛ در سال ۲۰۱۳ اما کاتالان‌ها به همین رکورد دست یافته و با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول (رئال مادرید، ۸۵ امتیاز) قهرمان شدند - این اختلاف امتیاز خود، رکوردی جدید در تاریخ این رقابت‌ها بود. جالب است بدانید نتایجی که بارسا در مسیر رسیدن به این ۱۰۰ امتیاز طی کرد، درست همانند رئال مادرید بود: ۳۲ برد، ۴ تساوی و ۲ شکست.

یک شروع امیدوارکننده

کاتالان‌ها در آن فصل کار خود در لیگ را با پیروزی ۵-۱ در نیوکمپ مقابل رئال سوسیداد آغاز کردند. گل‌های آن دیدار را مسی (دابل)، پویول، پدرو و داوید ویا به ثمر رساندند. بعد از آن دیدار بارسلونا ۵ بازی بعدی خود در لیگ را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا اینکه نهایتاً در هفته ۷م این رقابت‌ها، رئال مادرید توانست یک امتیاز از بازی با این بارسای خوش فرم بگیرد.

در ادامه، با پیروزی ۵-۱ مقابل اتلتیک بیلبائو در تاریخ ۲ دسامبر (هفته ۱۴ لیگ) شاگردان ویلانووا رکورد بهترین شروع در تاریخ این رقابت‌ها - تا آن زمان - را که در اختیار رئال مادرید بود، به نام خود ثبت کردند. به این ترتیب آبی و اناری‌ها بعد از ۱۳ برد و یک تساوی (کسب ۴۰ امتیاز از ۴۲ امتیاز ممکن در ۱۴ بازی ابتدایی فصل) از رکورد ۱۲ برد و ۲ تساوی لاس بلانکوس‌ها در فصل ۱۹۹۱/۹۲ عبور کردند.


بارسا از ابتدا تا انتهای آن‌ فصل، صدرنشین جدول باقی ماند. حتی مریضی تیتو ویلانووا هم نتوانست مانع سیری‌ناپذیری بارسا شود. در تاریخ ۱۳ ژانویه، بارسلونا با پیروزی ۳-۱ مقابل مالاگا در ورزشگاه خانگی این تیم، قهرمان نیم‌فصل شد.

یک هفته بعد کاتالان‌ها اولین شکست خود در آن فصل را مقابل سوسیداد (۳-۲) تجربه کردند. بعد از آن باخت، کاتالان‌ها ۵ بازی بعد خود - در لیگ‌ - را بدون شکست پشت سر گذاشتند (۴ برد و ۱ تساوی).


علی رغم شکست ۲-۱ دوم مارس در ال کلاسیکوی برنابئو، بارسا هیچ یک از ۱۲ بازی باقی مانده در آن فصل از رقابت‌های لالیگا را واگذار نکرد؛ ۱۰ برد و ۲ تساوی. یکی از خاطره‌انگیز‌ترینِ آن پیروزی‌ها، که در تاریخ ۶ آوریل با نتیجه ۵-۰ در نیوکمپ حاصل شد، اولین بازی اریک آبیدال بعد از غلبه‌اش بر بیماری سرطان بود‌.

در ۱۱ می‌ یک روز قبل از سفر به ویسنته کالدرون، قهرمانی بارسا به لطف تساوی رئال مادرید در اسپانیول (۱-۱) مسجل شد.


در پایان، شاگردان تیتو ویلانووا آن فصل را با کسب ۱۰۰ امتیاز، زدن ۱۱۵ گل و دریافت ۴۰ گل، بدرود گفتند.

آمار

• در بازی ۲۵ نوامبر، ترکیب بارسا تماماً از محصولات لاماسیا تشکیل شده بود. آن بازی در ورزشگاه شهر والنسیا برگزار و با پیروزی ۴-۰ مقابل لوانته ختم شد.

• در پیروزی ۵-۱ مقابل اوساسونا در ۲۷ ژانویه، لئو مسی با ۲۵ سال و ۲۱۷ روز سن، به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که به رکورد ۲۰۰ گل زده در این لیگ دست پیدا کرد‌ه است.


• در تاریخ ۹ مارس، پینتو با ۳۷ سال و ۱۲۱ روز سن، به مسن‌ترین بازیکنی تبدیل شد که برای بارسا بازی کرده است و رکورد الکسانکو با ۳۷ سال و ۳۲ روز سن را در این زمینه پشت سر گذاشت.

• در آن فصل از رقابت‌های لیگ، لئو مسی طی ۱۹ بازی متوالی مقابل تمام حریفان بارسا گلزنی کرد و بعد از چند هفته وقفه، رکورد خود را به ۲۱ بازی افزایش داد. این فوق ستاره آرژانتینی ۴۶ گل در آن فصل به ثمر رساند.

• بارسا در تمام بازی‌های لالیگایی آن فصل گلزنی کرد؛ اتفاقی که از سال ۱۹۴۴ (زمانی که والنسیا مشابهش را انجام داد) هرگز تکرار نشده بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: مرور آمار: تیتو ویلانووا و کسب ۱۰۰ امتیاز لالیگایی به همراه بارسا
روحت شاد تیتوی دوست‌داشتنی که بهترین قهرمانی تاریخ لالیگا رو به ارمغان آوردی.

نکته مهمتر این بود که درست یک فصل بعد از اینکه مورینیوی کثیف قهرمانی ۱۰۰ امتیازی آورد و تو تک تک مصاحبه‌هاش می‌گفت، چنین تو دهنش زدی و تحقیرش کردی که دیگه دهن باز نکرد!


چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ (۲۲:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۱ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!