به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

انریکه: ۶ ژوئن ۲۰۱۵ یک تاریخ فراموش‌نشدنی است!مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ (۲۳:۵۴) (۳۶۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


۵ سال پیش در چنین روزی بارسلونا نه تنها فاتح لیگ قهرمانان شد بلکه یک سه‌گانه تاریخی را تکمیل کرد. به همین مناسبت بارسا TV مصاحبه‌ای با سرمربی به‌یادماندنی آن‌ روزهای تیم ترتیب داده که در این خبر متن صحبت‌های او را خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لوئیز انریکه بارها و بارها از آن روز این طور یاد کرد: «آن روز یک فینال فراموش نشدنی بود». ۶ ژوئن امسال پنجمین سالگرد آخرین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان بود و مردی که آن تیم به‌یادماندنی را طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هدایت می‌کرد، خاطرات خود را از آن روز فوق‌العاده طی مصاحبه‌ای با بارسا TV به اشتراک گذاشت.

او گفت: «هیچ یک از هواداران بارسا هرگز آن فصل را فراموش نخواهند کرد و امثال ما هم که تمام آن لحظات را زندگی کردیم، بیش از سایرین آن روز را به یاد می‌آوریم».

در مسیر برلین

این قهرمانی تنها حاصل یک فینال نبود بلکه مجموعه‌ای از بازی‌های گروهی و حذفی بودند که به فینال برلین ختم شدند. اگر چه برای رسیدن به آن، مسیر بسیاری دشواری داشتیم اما لحظه‌ای از رقابت و جنگیدن برای قهرمانی غافل نشدیم.

صحبت با بازیکنان، پیش از مصاف با یوونتوس

به آن‌ها گفتم تصور کنید الان در حال صحبت با بازیکنان یوونتوس بودم و درباره بارسا به آن‌ها می‌گفتم؛ حتماً از شدت ترس خودشان را خیس می‌کردند! این حرفم حداقل باعث شد بازیکنانم بخندند.

اضطراب پیش از بازی

نه به عنوان بازیکن و نه سرمربی، هرگز در زندگی‌ام آنقدر مضطرب نبودم. فکر می‌کردم آرام می‌شوم اما تنش‌های بسیار زیادی وجود داشت که کنار آمدن با آن‌ها برایم دشوار بود.

گل‌ها

گل اول باعث تقویت روحیه ما شد و حریف را متوجه میزان جدیت ما کرد. این یکی از ویژگی‌های مختص بارسا است و همه هواداران به آن افتخار می‌کنند.

گل سوارز یکی از گل‌هایی بود که در زندگی حرفه‌ایم، بیشترین شادی را بعد از آن کردم زیرا سومین گل بود. وقتی ۲-۱ جلو هستید، خوشحالید اما این را هم می‌دانید که هنوز چیزهای بسیاری مانده که باید انجام دهید.

جام قهرمانی

این جام بزرگترین چیزی است که هر بازیکن، سرمربی یا هواداری می‌تواند آن را تجربه کند. نه تنها قهرمانی در لیگ قهرمانان بلکه کسب سه‌گانه هم همین طور. این دومین باری بود که بارسا به سه‌گانه دست یافت. این سه‌گانه ماهیت واقعی باشگاه بارسلونا را نشان داد. اما زیباترین قسمت، خوشحال کردن مردم است.

فصل ۲۰۱۴/۱۵

یک فصل فراموش‌نشدنی بود. فکر نمی‌کنم هیچ یک از هواداران بارسا آن را فراموش کنند و خاطراتش برای آن دسته از ما که بخشی از آن فصل بودیم، ماندگارتر است.

مثلث هجومی

فوق‌العاده‌ترین چیز در مورد آن سه نفر تنها مربوط فوتبالشان نیست، بلکه تواناییشان در ترجیح دادن اولویت‌های تیمی به فردی است. آن تیم یک تیم متحد و متعهد بود؛ نه تنها سوارز، مسی و نیمار بلکه سایر بازیکنان نیز همین طور بودند. آن تیم مانند ترکیب منتخب جهان بود.

جام حذفی و لیگ

بازیکنان ما به اندازه کافی باهوش بودند که درک کنند کسب لیگ قهرمانان بسیار خوشایند است و خوشایندتر هم می‌شود که جام حذفی و لالیگا به آن اضافه شود.


مراسم بعد از کسب سه‌گانه

فوق‌العاده و هیجان‌انگیز بود. اما این اتفاق تنها برای یک روز بود. روز بعد از آن و کل تابستان هواداران با خوشحالی پیراهن بارسا را می‌پوشیدند. کسب سه‌گانه کار بسیار دشواری است اما وقتی به آن می‌رسید، باید جشن بگیرید و از آن لذت ببرید.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Lucho.The.Great
پاسخ به: انریکه: ۶ ژوئن ۲۰۱۵ یک تاریخ فراموش‌نشدنی است!
ترکیبی از یه مربی فوق‌العاده و یه انسان فوق‌العاده.


یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ (۱۱:۴۳)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: انریکه: ۶ ژوئن ۲۰۱۵ یک تاریخ فراموش‌نشدنی است!
کاش الانم بودی


یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ (۸:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۸ کاربر آنلاین است. (۳۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!