به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

این بار یک تحلیل علمی ثابت می‌کند: مسی بهتر از رونالدو است!آمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ (۱۱:۰۰) (۴۴۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


طی دو دهه اخیر، تلاش رسانه‌ها برای مقایسه رونالدو با مسی همه را کلافه کرده است. در حالی که تمامی آمار و ارقام و تحلیل‌ها نشان می‌دهد اعجوبه آرژانتینی چند سطح بالاتر از بازیکن پرتغالی است، اکنون تحلیل علمی به کمک آمده تا به این شوخی بی‌نمک برای همیشه پایان دهد. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این دو مهاجم آرژانتینی و پرتغالی، دو تا از بهترین‌ بازیکنان تمام ادوار دنیای فوتبال هستند که نه تنها در یک عصر بازی می‌کنند بلکه طی ۹ سال در یک لیگ داخلی نیز رقابت می‌کردند؛ تا اینکه رونالدو به یوونتوس رفت.

آن دو تاکنون مجموعاً ۱۱ توپ طلا (مسی ۶ و رونالدو ۵) و ۱۰ کفش طلا (مسی ۶ و رونالدو ۴) کسب کرده‌اند.

مقایسه - البته ساختگی رسانه‌ها! - در مورد اینکه کدام یک از این دو نسبت به دیگری برتری دارد، بیش از یک دهه اذهان عمومی را مشغول خود کرده بود اما اکنون به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، می‌توان به این جدال پایان داد. حال می‌توان با استدلالی محکم‌تر ثابت کرد که مسی برتر از رونالدو است!

طی مطالعات انجام شده توسط موسسه SciSports با همکاری Universidad Católica در شهر لونِ بلژیک، اثبات شد که مسیِ بارسلونا دو برابر بهتر از رونالدو، بازیکن فعلی یووه و سابق رئال مادرید است.

پروفسور جسی دیویس، کسی که روی این پروژه مطالعه کرد، می‌گوید: «ارزش یک بازیکن - فوتبال - اغلب توسط گل‌ها و پاس گل‌هایی که به ثمر رسانده تعیین می‌شود. اما گلزنی اتفاقی نادر است زیرا تخمین زده شده که به طور میانگین۱.۶۰۰ عمل در یک مسابقه فوتبال اتفاق می‌افتد».


«اما طرح پژوهشی ما به تمام فعالیت‌های انجام شده - اعم از شوتزنی، پاس‌دهی، دریبل‌زنی، تکل - می‌پردازد و ارزش‌ همه آن‌ها را محاسبه می‌کند».

این مطالعه روی عملکرد مسی و رونالدو در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ انجام شده است؛ یعنی پنج فصل آخر رونالدو در اسپانیا به همراه رئال مادرید.

مطالعه‌ای که نتیجه آن نمی‌تواند واضح‌تر از این باشد: امتیازی که مسی در این تحقیقات کسب کرده ۱.۲۱ است و رونالدو ۰.۶۱ امتیاز!

همچنین شایان ذکر است که بازه زمانی در نظر گرفته شده برای انجام این پژوهش به موفق‌ترین دوران این ملی‌پوش پرتغالی در رئال مادرید با ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان باز می‌گردد؛ او در این مدت ۴ توپ طلا نیز کسب کرد. در همان زمان مسی اما هر یک از عناوین مذکور را تنها یک بار فتح کرد.


نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد مسی بیشتر از رونالدو خود را درگیر بازی می‌کند، موقعیت‌های بیشتری می‌سازد و نقش موثر‌تری در بازی‌ها ایفا می‌کند.

البته فوتبال دوستان واقعی برای پی بردن به برتری مسی، نیازی به این مطالعات نداشتند اما منطق علم نمی‌تواند چنین چیزی را بپذیرد.

در هر صورت، یک بار دیگر، به یک روش دیگر ثابت شد که لئو بهترین بازیکن فوتبال است و رونالدو فاصله زیادی - در مقیاس سال نوری! - تا رسیدن به او دارد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
saeed3103
پاسخ به: این بار یک تحلیل علمی ثابت می‌کند: مسی بهتر از رونالدو است!
اینو که همه میدونن فقط رئالیا حرف تو کلشون نمیره


شنبه، ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ (۲۰:۱۴)
 
Raphael
پاسخ به: این بار یک تحلیل علمی ثابت می‌کند: مسی بهتر از رونالدو است!
The Goat 🐐


جمعه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ (۳:۰۹)
 
coutinho7
پاسخ به: این بار یک تحلیل علمی ثابت می‌کند: مسی بهتر از رونالدو است!
خب کاملا مشخصه وقتی رفت به یووه دیگه بازیکنی که رسانه ها ساختن نبود، چرا ؟ چون همه اون افتخارات ( 5 تا توپ طلا رو) خودش کسب نکرده بود،رعال کسب کرده بود ولی به اسم رونالدو تموم میکردن، درحالیکه 90 درصد موفقیت های بارسا به خاطر وجود خدای فوتبال هستش، باور کنید اسب هم میتونه پرسرعت بدوه، ولی فقط یک نفر میتونه مغز فوتبالی داشته باشه و اونم کسی نیست جز خدای فوتبال: لیونل مسی.


پنج‌شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ (۲۰:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۵۱ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!