به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱:۵۲) (۱,۳۴۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


تیكی بگیریستین می‌گوید با اینكه اوضاع در حال حاضر خیلی خوب نشان می‌دهند، بارسا باید پاهای پرشش را برروی زمین نگه دارد. او پر از تحسین برای كاری كه گواردیولا انجام می‌دهد، است و می‌گوید: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»

در پایان 2008 و در آستانه آغاز 2009، تیكی بگیریستین مصاحبه اختصاصی با تلویزیون بارسا و سایت رسمی باشگاه، برای مرور عملكرد تیم اصلی بارسا، نقش پپ گواردیولا و كاری كه انجام می‌دهد، بازیكنان، آكادمی و خیلی از دیگر موضوع‌های كنونی در باشگاه انجام داده است.


كدام برای تیم بدتر است: تحسین بیش از حد یا خوردن و خوابیدن بیش از حد در كریسمس؟

كمی زیاده روی شخصی در كریسمس مشكلی ندارد. ولی ستایش بیش از حد می‌تواند خطرناك باشد، مگر اینكه تواضعت را حفظ کنی و به یاد داشته باشی که در طول 5 و نیم سال پیش اینجا چه اتفاقی افتاده است.

یك سال پیش مردم از تیم انتقاد می‌کردند ...

و همچنین دو سال پیش، ولی سه سال پیش عالی بود. آن اتفاقی است كه می‌افتد و ما باید با آن كنار می‌آمدیم. ما از انتقاد آموختیم و از تحسین‌ها برای نگاه خونسردانه به وضعیت كه چه وقتی اوضاع خوب پیش می‌روند و چه هنگام بد، استفاده كردیم.

از نظر شما به عنوان مدیر فنی، بارسا در حال حاضر كجاست؟

ما در وضعیت عالی در حال حاضر هستیم، چون كریسمس در راه است كه به ما شانسی برای بررسی كردن اوضاع می‌دهد. آن به ما نشان خواهد داد كه پس از ناامیدی فصل پیش ما توانسته‌ایم برگردیم. ما واكنش نشان داده‌ایم و تصمیمات را گرفتیم، كه برخی از آنها واقعا بزرگ بودند كه بعضی از بزرگترین بازیكنان در تاریخ باشگاه و همچنین مربیانی كه برای باشگاه قهرمانی آورده بودند را تحت تاثیر قرار دادند، این كارها برای آغاز چیزی جدید بود و تاكنون بسیار خوب پیش می‌روند.

آیا بارسای دسامبر 2008 بارسایی است كه كادر فنی و شما انتظار داشتن آن را تا این مرحله فصل داشتید؟

این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم. مسلما با اینكه آنها همیشه یك احتمال بوده‌اند، از نتایج همگی شگفت زده شده‌ایم. تغییر اصلی در كادر فنی به سرپرستی گواردیولا بوده است. با دیدن اینكه آنها چگونه کارها را انجام می‌دادند و كار می‌كردند، آنها تنها باید آن را به بازیكنان منتقل می‌كردند. سطح متفاوت است، ولی با آگاهی از اینكه همیشه نفرات رقابتی داشته‌ایم، نفراتی كه شانس و كوشش برای بردن همه چیز را داشتند، می‌دانستیم كه این باید اتفاق بیافتد. صادقانه، موارد بسیار سریع رخ می‌دهند و با چنین اختلافی در صدر ما را شگفت زده كرده، ولی ما چیزی در این حدودها انتظار داشتیم. این رویای ما بود و برای این لحظه به واقعیت پیوسته است.

بیائید حالا به مربی نگاه كنیم. هنگامی كه شما در یك تیم با گواردیولا بازی می‌كردید، آیا او را به عنوان یك مربی آینده می‌دیدید؟

دوست دارم بگویم مردم هنگامی كه می‌گویند پپ آغاز به مربی شدن در زمین كرد تا حدودی راست می‌گویند، چون او تیم را راه می‌انداخت، می‌دید كه فاصله‌ها كجا هستند و چگونه می‌توانیم از آنها استفاده كنیم. موضوع این است كه این تعصب وجود داشت، اشتیاقی برای صحبت بسیار دقیق‌تر درباره فوتبال، و آن جایی است كه مربی را می‌بینی، جایی كه آن فرد می‌تواند یك مربی شود، چون او متوجه موارد كوچك می‌شود. موضوع این است كه او دوره مربیگری را آغاز كرد و موارد تمرینی را در مجموعه ورزشی بارسا انجام داد و نشان داد كه اشتیاق و تعصب مربی شدن را دارد.

چرا فكر می‌كنید موارد بسیار خوب برای پپ گواردیولا پیش می‌روند: چون او در طول هفته سخت كار می‌كند، چون او معتاد فوتبال است، چون او باشگاه را می‌شناسد یا چون تیكی بگیریستین به او نفرات پیروزی بخش را داده است؟

تیكی به او نفرات پیروزی بخش را داده است ولی این كار با فرانك رایكارد آغاز شد و با پپ بهتر شد. از آن نظر موفق بوده است چون پپ آنالیزگر عالی است، چون او یك معتاد است ولی یك معتاد باهوش، كسی كه كارش را پیچیده كرده است، ولی ریسك نمی‌كند. چیزی كه بدست می‌آید نتیجه كار انجام شده است، آنالیز‌های او و نگه داشتن استاندارد‌ها و سازگاری در رختكن. تا حد زیادی این همچنین به خاطر این است كه او افرادش را با خودش دارد، افرادی كه به او كمك كردند که دسته سه را ببرد و ممكن است به او كمك كنند اولینش را نیز ببرد. پپ به همان میزان كه به كیفیت كادر فنی‌اش اهمیت داده، به كیفیت نفرات تیم نیز اهمیت داده است، و اینجا من تنها درباره مهارت فنی صحبت نمی‌كنم، بلكه درباره خوب بودن نیز حرف می‌زنم.

می توانید به ما بگوئید خرید خوب و خرید بد برای شما چه معنایی دارند؟

خرید بد یعنی مجبور شوی برگردی و فرد دیگری را برای همان پست بخری. خرید خوب یعنی نفرات تیم، نیاز به تقویت از آغاز تا پایان فصل ندارند و به هدف بردن دست كم یك قهرمانی می‌رسد.

یك پرسش سریع: آیا مسی بهترین بازیكن در جهان است؟

بله, او بهترینی است كه وجود دارد.

پیشتر می‌گفتم بازیكنان بزرگ شده داخل، كسانی هستند كه بیشترین انتقاد را دارند؛ آن یك فرضیه قدیمی است كه بدون شك اكنون كاملا درست نیست، اما برای دهه‌ها اینطور بود. فكر می‌كنم بازیكنی كه بیشترین وسواس از هواداران را دارد والدس است. آیا هیچ گاه هیچ تردیدی درباره او داشته اید؟

هیچ گاه. ما دروازبان خارق العاده‌ای داریم، و یك چیز است كه هیچ گاه نباید فراموش كنیم و آن بازی پایانی در پاریس است. شاید نباید این را بگویم ولی 40 یا 50 درصد آن بازی ویكتور بود. او دروازبان خارق العاده‌ای است كه بازی‌های بسیاری را برای ما نگه داشته است، در تیمی كه برای دروازبانان و همچنین بازیكنان سایر پست‌ها بازی دشوار است. والدس چند ویژگی خاص دارد، مانند دفع‌های بسیار ولی همچنین بازی در دور محوطه جریمه. او در بازی برابر مادرید حیاتی بود، چون هنگامی كه مقابل تیمی بازی می‌كنی كه عقب نشسته است و تلاش می‌كند در وقفه‌های ایجاد شده به شما ضربه بزند، ویكتور برای متوقف كردن آنها آنجا است.

نظر شما درباره آنری چیست؟

به جای نگاه كردن به اینكه او چگونه خودش را با شرایط وفق داد، باید نگاه كنیم هنگامی كه او آمد اوضاع چگونه بود. آنری سال پیش در زمان دشواری برای باشگاه به اینجا آمد كه كمبود رهبری در رختكن وجود داشت. به هیچ وجه او فكر چنین چیزی را نمی‌كرد. به علاوه او با مشكلات لگنی و پشت آمد كه شرایط را برای او سخت‌تر نیز كرد. اكنون، با فضای تازه در باشگاه و در رختكن، یك آیین كاری جدید ایجاد شده که او پیش از این به آن عادت كرده و مربی كه به او احترام می‌گذارد، آنری مردی با شماره‌های شگفت انگیز است.

آیا سوریا اكنون نمونه‌ای از چگونه از دست ندادن خونسری هنگام نخستین نشانه بحران است؟

در طول 5 و نیم سال پیش هنگامی كه قهرمان می‌شدیم فروتنی می‌كردیم، و بعضی قهرمانی‌های بسیار مهم نیز بردیم. ما هیچ گاه آن افتادگی را از دست ندادیم و در زمان‌های سخت آن را نگاه داشتیم و ضمن بودن با واقعیت باید به آن بچسبیم. اكنون دسامبر است، بازی‌های بسیاری همچنان برای بازی مانده‌اند، رقابت‌های بسیار، ما همچنان یك شانزدهم نهایی در لیگ قهرمانان یا در جام حذفی را آغاز نكردیم و فاصله زیادی در لیگ داریم. قهرمان زمستان خوانده شدن برای من به اندازه كافی خوب نیست.

آرزویی برای سال نو؟

به دلیل رویدادهایی كه اخیرا آنها را پشت سر گذاشته‌ام، مایلم تنها آرزوی سلامتی برای همگان بكنم، چون اگر سلامت باشیم، می‌توانیم از بارسای عالی لذت ببریم، شامل بازیكنان، مربیان و پزشكان، چون این راه به پایان بردن سال در سحطی بالا است.

آكادمی عالی

بازیكنان بزرگ شده داخل و ستاره‌های برتر: این دستورالعمل موفقیت است؟

بازیكنان بزرگ شده داخل مهم هستند، نه تنها به خاطر هویت ولی همچنین به دلیل اینكه بازیكنان زمان سختی در نیوكمپ نخواهند داشت. بازیكنانی هستند كه از بیرون می‌آیند كه كار را بسیار سخت‌تر از بازیكنان آكادمی می‌یابند، گرچه این دسته ممكن است جوان و ناشناخته باشند. دلیلش این است كه بازیكنان آكادمی كیفیت را فرا می‌گیرند، درباره نگه داشتن توپ، احترام برای سازمان و شیوه بازی، و این كار را برای آنها هنگام آمدن به تیم اصلی آسان‌تر می‌كند. بنابراین آكادمی كار می‌كند و استعداد تولید می‌كند، ولی مسلما اگر می‌خواهیم قهرمان باشیم، باید بهترین بازیكنان جهان را داشته باشیم.

آیا آكادمی مسئولیت اضافه برای یك مدیر فنی است؟

این مسئولیت بزرگی است ولی از نظر تاریخی بارسا اینجا خوب كار كرده است. به اضافه اكنون در كنار ایجاد دروازبانان عالی، مدافعان عالی و هافبك‌های عالی ما همچنین مهاجمان عالی تولید می‌كنیم. ما مسی، جیووانی كه اكنون در انگلیس است، بویان و پدرو را تولید كرده‌ایم. ما آغاز به داشتن آكادمی یك دست تری كرده‌ایم و نوعی بازیكن تولید كنیم كه می‌تواند تعیین كننده باشد.
ارزش: ۶.۰۰ (۶ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۰:۴۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»



شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۸۹ (۱۵:۱۳)
 
salar.b88
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
واقعا.


دوشنبه، ۲۳ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۳۰)
 
Sack.Boy
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
بحث اون رئالی رو نکنین دیگه...


یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۸۷ (۰:۵۴)
 
inronaldinho
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
تیکی یک مدیر فنی که تا حالا به پپ خیلی کمک کرده و از هر نظر بهترین مدیر فنی ...


جمعه، ۱۳ دی ۱۳۸۷ (۱۵:۳۳)
 
Hanif_d
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
خیلی قشنگ جواب داده!


دوشنبه، ۹ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۱۲)
 
behzad_jentelman
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
چيكي بيگريستان نمونه يك مدير فني عالي در جهان به حساب ميآيد


دوشنبه، ۹ دی ۱۳۸۷ (۲:۱۸)
 
ali.abbasi
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
خوب كه چي؟؟ اون ارسالش پاك شد و بعد بلاك شد!

من می گم اصلا نباید به اون اجازه داده می شد اون ID رو بگیره ! مگه از رو ID ش مشخص نبود که کیه و هدفش چیه ؟


یکشنبه، ۸ دی ۱۳۸۷ (۲۲:۳۵)
 
S&M&M
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
مرگ بر مسی

خوب كه چي؟؟ اون ارسالش پاك شد و بعد بلاك شد!


یکشنبه، ۸ دی ۱۳۸۷ (۱۶:۵۷)
 
ali.abbasi
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
درود بر مسی...

شماها که هی " مسی مسی " می کنید ، اصلا فهمیدین دیروز یک کاربر الاغ با IِِِD ی " مرگ بر مسی" وارد سایت شده بود و در کمال پررویی برای مسی آرزوی موفقیت هم می کرد ؟ ( که از صد تا فحش بدتر بود ) بابا اینارو همون اول کار بلاک کنین ، نه زمانی که خوب به خوار مادر بازیکنا فحش دادن ! اگه شماها رو بازیکنای بارسا تعصب ندارین لاقل فکری به حال ما بکنین که شب و روزمون بارسایه !


یکشنبه، ۸ دی ۱۳۸۷ (۰:۰۷)
 
hichkas
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
هم تیکی هم کرایوف دو شخصیت بسیار بزرگ و فهمیده هستند که بدون اجازه این دو باشگاه هیچ کاری نمیکند


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۲۲:۳۸)
 
vahidnik
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
یك پرسش سریع: آیا مسی بهترین بازیكن در جهان است؟ بله, او بهترینی است كه وجود دارد.


خداییش بهترین جوابی که می شد داد،
درود بر مسی...


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۲۲:۲۴)
 
Sayeh
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»

این است چیزی که میخواهیم.


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۲۲:۱۵)
 
MiladXavi
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
امسال بارسا واقعا همه رو انگشت به دهن کرده...حتی بعضی از دوستای رئالیم( )هم به این نکته اشاره دارن....خدا پدر هر کی که عاملش بوده بیامرزه...


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۲۰:۵۶)
 
No10
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
یکی از نکاتی که در مورد تیکی همیشه بارز به چشم میاد اینه که هیچ گاه احساسی و بی منطق صحبت نمیکنه . اون یک نگاه کاملا عقلانی و منطقی به مسائل ریز و درشت داره و در شرایط خوب و بد همیشه کار ساز بوده .


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۲۰:۱۲)
 
mehran/mehran
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
بنظرم تیکی هیچ نقشی تو مساعل فنی نداره و واسه همینم تیم خوب کار میکنه . اگر مثل میاتویچ دخالت میکرد 100% به مشکل میخوردیم . فکر کنم تیکی یه جسم که افکار کرایوف و بازگو میکنه !


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۹:۴۴)
 
DAIMON
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
من خیلی از تیکی خوشم میاد.
یه کلیپ مربوط به اولین ورود دنی آلوز به بارسا دانلود کردم، وقتی که تیکی اومد پیش باز دنی من فقط محو ابهت تیکی بودم...
یه جورایی خیلی با ابهته...


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۹:۱۲)
 
ashkan007
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
عملکردش عالی بوده امیدوارم بعد از کریسمس هم همینطور ادامه بده .
............................
برای قهرمانی هیچ چیز کم نداریم . امیدوارم بازیکنا روند رو به جلو رو ادامه بدن و با مدیریت پپ هیچ تیمی نتونه جلوی بارسا قد الم کنه .
............................
راستی این فصل رویایی فقط یه چیز کم داره اونم رونالدینیو هست . واقعا" جاش خالیه . . .


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۷:۲۳)
 
Barcelona_Winner
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
بعد از کریسمس بازیکنا روحیه لازم رو خواهند داشت فقط کافیه انگیزه لازم رو هم داشته باشن تا باز هم بیش از پیش بارسا خودنمایی کنه .


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۳:۱۵)
 
S&M&M
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
ولی این كار با فرانك رایكارد آغاز شد و با پپ بهتر شد.

بهترين جمله .....
نقل قول
ما دروازبان خارق العاده ای داریم،


واقعآ عاليه!
نقل قول
جیووانی كه اكنون در انگلیس است،

راستي چرا فروختيمش؟؟؟؟


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۴۱)
 
mohsen_ashege_barca
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
واقعا تو این فصل همه از جون ودل مایه گذاشتن تا بارسا طوری حریف ها رو له کنه که تیکی می گه با چنین اختلافی در صدر ما را شگفت زده كرده،
به نظر من این عقیده همه بارسایی هاست:
این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم



شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۳۷)
 
مهمان
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
نقل قول
یك پرسش سریع: آیا مسی بهترین بازیكن در جهان است؟
بله, او بهترینی است كه وجود دارد.


مرسی.دقیقا همینطوره


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۱:۳۳)
 
SinaBarca
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
به نظر من هم نقشی که مدیر فنی تیكی بگیریستین در تیم دارد نباید آن را دست کم گرفت و این مدیر فنی است که عملکرد تک تک بازیکنان را زیر نظر دارد و می تواند عملکرد فنی تیم را برسی کند .

واقعا تیكی بگیریستین بهترین مدیر فنی تیم است.


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۰:۴۵)
 
tixcy
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
راستی کسی خبر داره هانری می مونه یا نه میره؟؟؟
اخه می خواست به دلیل مشکلات خانوادگی دوباره به انگلیس بر گرده


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۰:۳۶)
 
tixcy
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
امسال کیه که از باشگاه راضی نباشه
به امید تداوم در پیروزی های باشکوه


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۰:۳۰)
 
PAPA
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
بارسا باید همین محیط و همین فضا رو نگه داره
تا آخر فصل همه جامها بیان تو ویترینتا آخر فصل همه جامها بیان تو ویترین


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۱۰:۲۹)
 
aryamehr
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
اون بارسایی که تو رویاهامون بود رو دیدیم این تیتر به نظر من بهتر. باز هم باید به لاپورتا به خاطر هوش ودرایتی که داره افرین گفت همچنین به پپ عزیز که جواب این اطمینانو به بهترین شکل ممکن داد


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۳:۵۱)
 
viva_barca_No19
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
این مصاحبه رو که می خوندم از پاراگراف اول هی میگفتم این پاراگراف اوج بزرگ و خفن بودن باشگاه رو نشون میده اما هی اومدم پایین دیدم همه ی جملات همینطور هستند و مجموعا تمام ارزش های انسانی و ورزشی رو شامل می شوند

نتیجتا اینکه بارسا خیلی خفنه

we are the champions


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۳:۴۳)
 
salar.b88
پاسخ به: تیكی: «این بارسایی است كه انتظار دیدنش را داشتیم.»
به نظر من تيكي يكي از عوامل اصلي موفقيت بارسا تو نيم فصل بود


شنبه، ۷ دی ۱۳۸۷ (۳:۱۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۱۶ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۱۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!