به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۵ تصمیم جنجالی VAR که منجر به صدرنشینی رئال در لالیگا شد!لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۹ (۱۱:۵۶) (۳۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


بعد از بازگشت رقابت‌های لالیگا، بارها شاهد تصمیمات غلط داوری به سود لوس بلانکوس‌ها، حتی با وجود کمک داور ویدئویی بوده‌ایم. در این خبر ۵ پرده از این اشتباهات که در نهایت منجر به صدرنشینی سفیدپوشان شد را با یکدیگر مرور می‌کنیم‌. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

ممکن است با کمی فکر کردن شرایط را طوری ارزیابی کرد که انگار تمام این حوادث در یک دنیای فانتزی اتفاق افتاده‌اند؛ رئال مادرید مانند یک جادوگر چوب جادوی خود (VAR) را برداشت، نام خود را از جایگاه دوم جدوم ناپدید کرد، آن را در صدر جدول ظاهر کرد و بارسلونا را به جای خود نشاند.

شاگردان زین الدین زیدان تنها ده روز زمان می‌خواستند تا صحت صحبت‌های کنایی پیکه بعد از تساوی جمعه شب با سویا را تایید کنند. او دقیقاً همان چیزی را گفت که یکشنبه شب همگی به چشم خود دیدیم: سخت است بخواهیم تصور کنیم رئال مادرید امتیاز از دست بدهد.

در ادامه پنج تصمیم داوری که در بازی‌های رئال مادرید مقابل، ایبار، والنسیا و رئال سوسیداد (۳ بار) با وجود بررسی‌های VAR به سود این اتخاذ شد و صدر جدول لیگ را برایشان به ارمغان آورد، مرور خواهیم کرد.

گل آفساید بنزما

در اولین بازی بعد از بازگشت لالیگا، مادریدی‌ها با یک گل توسط تونی کروس از ایبار پیش افتادند اما موقعیت کریم بنزما مشکوک به آفساید بود. این صحنه بسیار جدی‌تر و واضح‌تر از لحظه‌ای بود که در پیروزی ۲-۰ بارسا مقابل لگانس، داوران موقعیت سمدو را آفساید تشخیص دادند و گل گریزمن را مردود اعلام کردند.

گل مردود رودریگو

یک جنجال دیگر در بازی رئال، این بار مقابل والنسیا. رودریگو از فاصله‌ای نزدیک گل را به ثمر رساند اما VAR آن را به دلیل این که ماکسی گومز در آفساید بود، رد کرد. با این حال بازیکن سابق سلتاویگو نه رافائل واران را گرفته بود و نه او را متوقف کرده بود، کسی که پیش از رسیدن توپ به رودریگو آن را لمس کرده بود. یعنی عملاً حتی بدون دخالت او نیز این توپ به رودریگو و این گل به ثمر می‌رسید. بعد از این صحنه در نیمه دوم رئال ۳ گل زد و در کما ناباوری والنسیا به پیروزی ۳-۰ دست یافت.

خطای پنالتی روی وینیسیوس

یکشنبه شب، رئال مادرید در دقیقه ۵۰ مصاف آنوئتا روی یک پنالتی مشکوک، توسط راموس به گل رسید. وینیسیوس وارد محوطه جریمه شد و ظاهراً توسط یورنته سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد با این حال باید عتراف کرد تماس واضحی اتفاق نیفتاده بود که بتوان گفت یورنته باعث زمین خوردن او شده است. با وجود ارجاع صحنه به VAR به شکل غیر قابل باوری تصمیم داور تایید شد و به این ترتیب سرخیو راموس گل نخست بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

گل مردود یانوزای

مدتی بعد از گل راموس، عدنان یانورای با یک ضربه تماشایی از خارج موحطه جریمه دروازه میزبان را گشود اما یک بار دیگر VAR به کمک رئال آمد تا گل حریف را مردود اعلام کند. تشخیص این بود که مایکل مرینو که در آفساید قرار داشت در جریان این گل موثر بوده و دید کورتوا - دروازبان مادریدی‌ها - را مسدود کرده است. حال آن که مرینو حداقل ۵ متر با دروازبان بلژیکی فاصله داشت و این بهانه عملاً ساختگی بود!

خطای هند بنرما

ظاهراً تمام این تلاش‌ها برای کمک به رئال کافی نبود و لحظاتی بعد بنزما در حالی حساب کار ر ۲-۰ کرد که پیش از زدن گل، به طور واضح توپ را با ناحیه‌ای از کتف و بازوی خود کنترل کرده بود. رای این صحنه نیز با وجود بررسی VAR به سود رئال اعلام شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hadikarami
پاسخ به: ۵ تصمیم جنجالی VAR که منجر به صدرنشینی رئال در لالیگا شد!
لعنت به مافیای فوتبال


چهارشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۹ (۰:۳۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۱ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!