به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

معمای گریزمن؛ چرا باید به انسو فاتی بیشتر بازی داد؟آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ جمعه، ۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۲:۳۰) (۵۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: BarcaBlaugranes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


آنتوین گریزمن یکی از بهترین بازیکنان دنیا است اما متاسفانه این چیزی نیست که بتوان از دوران حضورش در بارسلونا فهمید. معمای پست مناسب او در شرایطی که سوارز هم چندان آماده به نظر نمی‌رسد، یکی از دغدغه‌های این روزهای کیکه ستین محسوب می‌شود که در این مقاله جوانب آن را بررسی می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بارسلونا درست اشتباهی که در مورد فیلیپه کوتینیو مرتکب شد را تکرار کرد؛ خرید یک سوپر استار و بازی دادن به او در یک پست نامربوط به علت عدم وجود پست اصلی‌اش در سیستم بازی تیم.

در مورد کوتینیو هدف بازی دادن به او در پست وینگر بود در حالی که به عنوان هافبک تهاجمی مناسب‌ترین گزینه بود. بارسلونا به دنبال بازیکنی بود که بتواند کم و بیش جای اندرس اینیستا را در تیمش پر کند و سران باشگاه تصور می‌کردند آنچه به دنبالش هستند را در لیورپول خواهند یافت.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

با گذشت زمان اما کادر فنی متوجه شد او از نظر دفاعی آن قدری خوب نیست که بتواند به عنوان هافبک مرکزی بازی کند. به این ترتیب او را در پست وینگر بازی دادند تا مجبور به انجام وظایف تدافعی نباشد و کوتینیو اگر چه در همین پست هم عملکرد موثری از خود نشان داد اما فاصله زیادی با بالاترین حد توانایی‌هایش داشت. به عبارتی او فاقد ویژگی‌هایی بود که یک وینگر برای موفقیت در سیستم بازی بارسلونا نیاز دارد.


متاسفانه آن‌ها این اشتباه را در مورد گریزمن هم تکرار کردند و او هم شرایط مشابهی را تجربه کرده است - به عنوان وینگر چپ. با اینکه در اوایل دوران حرفه‌ایش در این پست بازی کرده بود اما بازی‌اش در اتلتیکو به عنوان مهاجم دوم (سایه) بر سر زبان‌ها افتاد. مانند کوتینیو، به نظر نمی‌رسد گریزمن هم بتواند بهترین ویژگی‌هایش را در پست وینگر نشان دهد. برای مثال او به عنوان مهاجم سایه بسیار سریع است اما به عنوان یک وینگر نسبتاً کند عمل می‌کند.

لوئیز سوارز هنوز هم درگیر تبعات مصدومیت مدت بلند خود می‌باشد و این مسئله کاملاً در بازی‌هایش مشهود است. شرم‌آور است که به یاد بیاوریم تا پیش از این مصدومیت، طی ۱۱ بازی ۱۷ گل و پاس گل ثبت کرده است - آن هم در حالی که در دو تا از این بازی‌ها به طور کامل حضور نداشته و عملا می‌توان گفت این آمار تنها متعلق به مدتی حدود بیش از ۱۰ بازی است.


انتقادات و شکایات فزاینده در مورد نحوه بازی این ملی‌پوش اروگوئه‌ای حتی زمانی که به طور منظم گلزنی می‌کرد هم وجود داشت اما در حال حاضر تصور اینکه نسخه خوش فرم و آماده سوارز که گل‌های زیادی را برای تیم به ارمغان می‌آورد، چقدر می‌توانست به تیم کمک کند، کمی مایوس‌کننده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

سوارز در سنی قرار دارد که نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا دوباره به فرم خوب خود باز می‌گردد یا خیر، به ویژه بعد از این مصدومیت سخت. اما می‌توان انتظار داشت که حداقل آنقدری پیشرفت کند که بتواند ریتم بازی‌های بارسا را بسازد.

در حال حاضر اگر چه ستین می‌خواهد گریزمن بیشتر به عنوان ۹ کاذب بازی کند اما این پست هم چندان مناسب او به نظر نمی‌رسد. در هر صورت در شرایط فعلی او سرعت و انرژی بیشتری نسبت به سوارز در این پست از خود نشان می‌دهد.


یکی دیگر از توجیحات منطقی‌ای که می‌توان برای انتقال گریزمن از پست وینگر به مهاجم ارائه کرد این است که به انسو فاتی فرصت بیشتری برای بازی کردن برسد. هر بار که این بازیکن جوان وارد میدان شده، سرشار از انرژی و پویایی بوده و در برابر بیلبائو چند باری حرکاتی شبیه به نیمار انجام داد و به دل دفاع چه حریف زد.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

از طرف دیگر عثمان دمبله که یک وینگر واقعی است، هنوز مصدوم است! با این حال به نظر نمی‌رسد تا اواخر تابستان آماده بازگشت به میادین شود و وقتی هم برگردد، ۱۰۰ درصد آماده نخواهد بود. سوال اینجاست که در این مقطع از فصل، چقدر می‌توان روی همکاری و مشارکت او حساب کرد.

مارتین بریتویت هم اگر چه سرعت بالایی دارد اما برای بازی به عنوان وینگر چپ گزینه مناسبی نیست، حداقل هنوز نه. به عنوان یک وینگر، از او خواسته شده در ایجاد موقعیت و دفاع، بیش از آنچه قبلاً انجام می‌داد، شرکت کند. او در مصاف با سویا بهترین بازی خود را ارائه نداد. با این حساب اکنون او رقیب سوارز برای قرار گرفتن در ترکیب تیم محسوب می‌شود. به همین دلیل ستین ممکن است فکر کند نمی‌تواند خیلی به گریزمن در پست ۹ کاذب بازی دهد در حالی که تنها فاتی را برای بازی در جناح چپ دارد.


ممکن است نگرانی‌هایی در مورد فشار زیاد تعدد بازی‌ها برای فاتی جوان وجود داشته باشد اما اگر بارسلونا می‌خواهد در هر یک از رقابت‌های لالیگا یا لیگ قهرمانان این فصل، پیروز شود باید از اعجوبه‌های خود استفاده کند.

گزینه دیگر اعتماد کردن و بازی دادن به بازیکنان بارسا ب است. متاسفانه کارلس پرز و آبل رویز در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان به فروش رسیدند و هیروکی آبه هم اکنون درگیر مصدومیتی طولانی مدت شده است‌. مهاجمانی که این روزها بارسلونا علاقمند به آوردنشان به تیم اصلی است، معمولاً مهاجم نیستند و بیشتر ویژگی‌های یک هافبک را دارند؛ مانند الکس کویادو. در هر صورت شاید بهتر باشد به او هم فرصت بازی کردن داد.

گزینه دیگر تلاش برای برای بازی گرفتن از بازیکنان خارج از پست معمولشان است اما احتمالاً این آخرین راهکار ممکن باشد. آرتور ویدال گاهاً این اواخر به عنوان وینگر بازی کرده است. سرخی روبرتو و جوردی آلبا هم همین طور.

در پایان همه چیز بستگی به ستین دارد. او فرصتی برای دخالت در امور نقل و انتقالات زمستانی تیم نداشت اما در هر صورت این مشکی است که باید حل و فصلش کند.

کانون هواداران بارسلونا در ایران
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
coutinho7
پاسخ به: معمای گریزمن؛ چرا باید به انسو فاتی بیشتر بازی داد؟
نقل قول
marzeg نوشته:

تیم ما واقعا به بازیکنی مثل گریزمن احتیاج نداشت
کوتینیو اگر زیر دست ستین کار میکرد احتمالا موفق میشد فیکس ترکیب بشه

احتیاج داشت و این بود که بجای سوارز بازی کنه و این سواز کم کم گم شه..... نه این که بیاد گریزمن رو وینگر بازی بده و دمبله نیمکت باشه..... کوتی هم باید به جای اینیستا بازی میکرد چون واسه اون خریده بودیمش..... ولی استاد والورده کوتی رو حتی تو وینگر راست هم بازی دادش.......


شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۹ (۱۲:۰۴)
 
marzeg
پاسخ به: معمای گریزمن؛ چرا باید به انسو فاتی بیشتر بازی داد؟
تیم ما واقعا به بازیکنی مثل گریزمن احتیاج نداشت
کوتینیو اگر زیر دست ستین کار میکرد احتمالا موفق میشد فیکس ترکیب بشه


جمعه، ۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۵:۳۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۳ کاربر آنلاین است. (۴۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!