به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی... آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۹ (۱۵:۳۰) (۱,۰۵۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت گل
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


گذشته از تمام نکات غیر قابل درک معاوضه آرتور با پیانیچ که این روزها ذهن بسیاری از هواداران را درگیر خود کرده است و اتفاقاتی که هر لحظه پرده دیگری از حماقت مدیران باشگاه را به نمایش می‌گذارد، این که متوجه شوید تنها نقطه نورانی آسمان تاریک تیم هم مجبور است سال‌های پایانی دوران حرفه‌ای خود را در چنین شرایط ناخوشایندی سپری کند، احتمالاً بیشتر قلبتان را به درد آورد. در این مقاله از جنبه‌ای مهم‌تر به بررسی معاوضه عجیب آرتور و پیانیچ می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

هیچ استدلال منطقی و فوتبالی‌ای نمی‌تواند پشت معاوضه این بازیکن ۲۳ ساله برزیلی با پیانیچ ۳۰ ساله باشد اما آبی و اناری‌ها باید به یک ثبات مالی برسند.

وقتی در تابستان سال ۲۰۱۸ آرتور به نیوکمپ آمد، لیونل مسی شناخت کمی نسبت به این او داشت. همان زمان این هافبک برزیلی، در یک مصاحبه به شوخی گفت که پیوستن به بارسا فرصتی است برای کسب اطمینان در مورد اینکه آیا مسی از این سیاره است یا خیر.

مانند خیلی از ماها، برای آرتور هم عجیب بود که لئو مسی واقعاً انسان باشد.

با این حال مسی با استعداد آرتور آشنایی نداشت. بنابراین او هم از کشف این حقیقت که سبک بازی خرید جدید باشگاه شباهت چشمگیری به هم‌تیمی ستبقش (ژاوی) دارد، شگفت زده شد.

مسی در مصاحبه با رادیو کاتالونیا گفت: «من آرتور را زیاد نمی‌شناختم اما به نظر می‌رسد مانند ژاوی بازی می‌کند. او خیلی مطمئن و قابل اعتماد است‌. سبک بازی جوانان‌ لاماسیا را دارد: بازی با پاس‌های کوتاه بدون از دست دادن توپ. او خیلی زود متوجه پویایی این تیم شد».


آرتور در اولین بازی‌اش در نیوکمپ عملکرد چشمگیری از خود نشان داد و ثابت کرد شایسته مقایسه شدن با ژاوی است‌. در حقیقت شاید بتوان ادعا کرد با حضور او در ترکیب، بارسا همواره تیم بهتری بوده است.

او به راحتی با توپ بازی می‌کرد و تسلط خوبی روی آن داشت. آرتور خیلی سریع توپ را به حرکت در می‌آورد و پاس‌هایش موثر بودند. حتی ژاوی هم از تماشای بازی او به وجد آمده و تحت تاثیر قرار گرفته بود‌‌: «با تماشای بازی آرتور به یاد خودم می‌افتم. او خیلی سریع فکر می‌کند و هنوز باید چیزهایی را یاد بگیرد زیرا بازی من در بارسا پیشرفت کرد و من نمی‌توانستم در هیچ مدرسه دیگری به این خوبی بشوم. اما بازی آرتور کامل به نظر می‌رسد. در خط میانی زمین، اولویت از دست ندادن توپ است و او به راحتی می‌تواند توپ را حفظ کند. آرتور خوب و منظم بازی می‌کند. پتانسیل بالایی در او می‌بینم‌».

عدم تمایل آرتور برای ترک باشگاه بر همگان مبرهن است. هواداران هم خواهان جدایی او نبودند - حداقل نه به عنوان بخشی از قرارداد معاوضه با پیانیچ.

آرتور فصل خوبی را سپری نمی‌کند. به گفته کیکه ستین، عملکرد این بازیکن ۲۳ ساله حتی پیش از درگیری با حواشی انتقالش به یووه ضعیف شده بود.

با توجه به سبک بازی مالکانه سرمربی سابق بتیس، انتصاب کیکه ستین به عنوان سرمربی بارسا در ژانویه به نفع آرتور بود. با این حال آرتور به طرز عجیبی پسرفت کرد‌. عدم تطابق بازی او با تیم به طور فزاینده‌ای رشد کرد و به نظر می‌رسید سرعتش در بازی با توپ کُند شده است.

در واقع بر حسب اتفاق نبود که تصمیم ستین مبنی بر جایگزینی او با ریکی پویگ در پیروزی سه‌شنبه شب مقابل اتلتیک بیلبائو، منجر به تغییری چشمگیر در روند بازی شد.

پویگ جوان، با ورود خود، پویایی و برشی که قبلاً جزو ویژگی‌های بازی آرتور محسوب می‌شد را برای بارسا به ارمغان آورد.

لذا این فروش آرتور نیست که مشکل جدی بارسا محسوب می‌شود بلکه جایگزینی که برایش انتخاب کرده‌اند، تامل‌برانگیز است. اگر آرتور در این فصل عملکرد ضعیفی داشت، پیانیچ از او بدتر خواهد بود!


این بازیکن بوسنیایی در پروژه تطبیق‌یابی با سبک فوتبال مائوریتزیو ساری در یوونتوس شکست خورد و عملاً به عنوان یکی از بازیکنان مازاد این تیم تلقی می‌شد.

با توجه به اینکه سرجیو بوسکتس، فرانکی دی یونگ و ریکی پویگ همگی در خط میانی گزینه‌های بهتری هستند، آنچه قرار است پیانیچ در بارسا با آن مواجه شود، برای هر کسی قابل پیش‌بینی است.

پیانیچ بازیکن خوبی بود اما اکنون ۳۰ سال دارد و بدیهی است که قابلیت‌هایش رو به زوال است‌. بی‌شک در حال حاضر آخرین چیزی که تیم فعلی بارسا به آن نیاز دارد، یک بازیکن مسن است که به وضوح دوران اوجش سرآمده.


این خرید از هیچ منطق فوتبالی‌ای پیروی نمی‌کند؛ در واقع مسئله فوتبالی نیست بلکه اقتصادی است. در حال حاضر باشگاه بارسلونا بیش از آن که به بستن یک تیم با توانایی قهرمانی در لیگ قهرمانان بی‌اندیشد، نگران ترازهای مالی خود است.

بارسلونا ممکن است صدرنشین لیگ مالی فوتبال دلیتو امسال باشد اما آن‌ها طی ۶ سال اخیر نزدیک به ۱ بیلیون یورو هزینه کرده‌اند و به طور حتم در این مدت تنها ۵ خرید خوب داشته‌اند: لوئیز سوارز، مارک اندره تراشتگن، اومتیتی، دی یونگ و آرتور.

با این حال پول تنها چیزی نیست که بارسا در حال هدر دادن است بلکه آن‌ها به شدت در حال هدر دادن سال‌های پایانی فوتبال مسی هستند.

این ملی‌پوش آرژانتینی چهارشنبه هفته گذشته ۳۳ ساله شد و همچنان بازیکنی فوق‌العاده است‌. مشکل اینجا است که بارسلونا هرگز تا این حد متکی به نبوغ او نبوده است‌.


آبی و اناری‌‌ها در این فصل لالیگا ۷۲ گل به ثمر رسانده‌اند و مسی در ثبت بیش از نیمی از آن‌ها نقش مستقیم داشته است (۲۱ گل و ۱۷ پاس گل).

بله درست است که این آمار باورنکردنی پای ثابت کارنامه فوتبالی تمام فصل‌های مسی است اما آنچه اکنون اهمیت پیدا کرده چگونگی مشارکت مسی در بازی‌ بارسا است‌‌.

او در لالیگای این فصل ۲۲۹۲ بار توپ را لمس کرده است؛ بیش از آنچه در کل رقابت‌های فصل ۲۰۰۸/۰۹ ثبت کرد (۲۱۵۸ بار) - و تقریباً به همان میزان که سرخیو بوسکتس به عنوان هافبک تیم در این فصل توپ را لمس کرده است (۲۴۵۷).

مسی همچنین در این فصل ۱۵۱ دریبل موفق داشته است - بعد از او، بالاترین رکورد در بین تمام بازیکنان تیم را دی یونگ با ۴۳ دریبل موفق در اختیار دارد.

این کاپیتان هر کاری برای تیمش انجام می‌دهد. او مجبور است عقب‌تر بیاید تا بازی را در میانه زمین به جریان بی‌اندازد و سپس به انتهای زمین برود تا موقعیت‌های گلزنی را ایجاد و یا تمام کند.




این شرایط برای باشگاهی در حد و اندازه بارسلونا و با این سطح از درآمد، شرایط مضحکی به نظر می‌رسد.

از این گذشته، ۲ سالی بود که بارسا به دنبال یک جایگزین برای لوئیز سوارز می‌گشت تا اینکه در نهایت مجبور شد تن به خرید اضطراری در ماه فوریه دهد تا حداقل تا پایان فصل بازیکن کافی در خط حمله خود داشته باشد.

از طرفی تعلیق برگزاری بازی‌ها به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ باعث ایجاد مشکلات مالی شدید در باشگاه شد.

در واقع تنها لازم است یک نفر بازی آن‌ها را ببیند تا متوجه میزان آشفتگی وضعیت باشگاه شود؛ آن هم در شرایطی که فوق ستاره تیم به طور چشمگیری توسط بازیکنانی با استاندارهای پایین احاطه شده است‌.

بارسا شاید شعار فراتر از یک باشگاه را برای خود برگزیده باشد اما باید اعتراف کرد که آن‌ها در حال حاضر حتی شایستگی داشتن مسی را هم در تیم خود ندارند...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hakhamanesh_Kerman
پاسخ به: معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی...
بارسا سود کرد:
پیانیچ یکی از برترین بازی سازها و ضربه آزاد زنهای کنونی جهانه


پنج‌شنبه، ۱۹ تیر ۱۳۹۹ (۰:۵۷)
 
shakib10
پاسخ به: معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی...
تصور کنید اگر ژاوی زیر نظر بارتومئو بود تو دوران شروعش...


پنج‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۹ (۱۸:۳۰)
 
leoten
پاسخ به: معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی...
چقدر حال و روز چند سال اخیر بارسا،به اوضاع مملکت ما شبیه شده،اوج ثروت و اوج بدبختی در کنار هم.همه هم به خاطر مدیرانیه که هدفشون نابودیه و اصلا بارسا (ایران)براشون مهم نیست.تا کی باید خون دل بخوریم و خون گریه کنیم؟چی به سرمون اومده و چی انتظارمون رو میکشه خدا میدونه؟من مطمئنم بارتومئو ایرانیه و اونو به بارسا انداختن،فقط کافیه شجره نامشو در بیارن.


سه‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ (۱:۳۰)
 
marzeg
پاسخ به: معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی توسط باشگاه...
ارتور_کوکورلا_مالکوم_گریزمن_کوتینیو_تودبیو
علی برکت الله.


سه‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ (۱:۰۲)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: معاوضه آرتور و پیانیچ، برگی دیگر از پروژه نابودی سال‌های پایانی مسی...
"این کاپیتان هر کاری برای تیمش انجام می‌دهد. او مجبور است عقب‌تر بیاید تا بازی را در میانه زمین به جریان بی‌اندازد و سپس به انتهای زمین برود تا موقعیت‌های گلزنی را ایجاد و یا تمام کند."

این تیکه اوج تنهایی مسی رو میرسونه... واقعا قلبم به درد اومد...


سه‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ (۱:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۵ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!