به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش بازی؛ بارسا vs اتلتیکوپیش بازی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۹ (۱۵:۰۲) (۲۲۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


ساعت ۰۰:۳۰ نیمه شب امشب (به وقت ایران)، کاتالان‌ها یکی از سخت‌ترین بازی‌های خود را تجربه خواهند کرد و می‌دانند تنها کسب پیروزی می‌تواند برایشان ارزشمند باشد، نه چیز دیگر! هر آنچه لازم است در مورد این بازی بدانید، اینجاست.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از تساوی ۲-۲ در زمین سلتا، بارسا در رقابت برای قهرمانی در لیگ، دو امتیاز از رئال مادرید عقب افتاد. اما هنوز ۶ بازی باقی مانده و این یعنی هنوز فرصت برای جبران هست. اولین قدمی که آبی و اناری‌ها باید برای بالا بردن شانس قهرمان خود در لیگ بردارند، کسب پیروزی مقابل تیم سوم جدول، اتلتیکو مادرید است.

همانطور که قبلاً اشاره شد، این دیدار برای هواداران یک بازی ویژه محسوب می‌شود چرا که اگر چه به علت پروتکل‌های بهداشتی جهت مبارزه با ویروس کووید ۱۹ هواداران اجازه ورود به نیوکمپ را ندارند اما پیراهن‌هایی که نامشان پشت آن‌ها درج شده به جای هواداران در نیوکمپ حاضر خواهند بود. کمپین WeAllPaly# (به معنای همه ما بازی می‌کنیم) همچنین درآمد حاصل از فروش این پیراهن‌ها را برای مبارزه با بحران پیش آمده اهدا خواهد کرد و همه پیراهن‌ها بعد از ضدعفونی کامل به خانه هواداران ارسال خواهند شد.

۶ بازی، ۶ پیروزی!

بارسا ۶ بازی دیگر تا پایان فصل دارد: در نیوکمپ مقابل اتلتیکو مادرید، اسپانیول و و اوساسونا و خارج از خانه مقابل ویارئال، وایادولید و آلاوز.

از طرفی بازی‌های رئال مادرید بدین ترتیب است: در خانه مقابل ختافه (پنج‌شنبه همین هفته)، آلاوز و ویارئال و خارج از خانه مقابل اتلتیک بیلبائو، خرانادا و لگانس.

بارسا اکنون ۲ امتیاز عقب افتاده اما باید در تمام بازی‌ها پیروز شود زیرا در صورت تساوی امتیازات در پایان فصل، رئال مادرید به دلیل کسب نتیجه بهتر در دیدار رو در رو قهرمان خواهد شد.

اخبار تیم

محرومیت سرخیو بوسکتس به پایان رسیده و خبر خوب دیگری که روز دوشنبه اعلام شد، بازگشت سرخیو روبرتو از مصدومیت بود. این یعنی تنها غایبان لیست ستین به دلیل مصدومیت عثمان دمبله و فرانکی دی یونگ هستند.

آشنایی با رقیب

اتلتیکو مادرید در حال حاضر ۱۱ امتیاز کمتر از بارسا دارد و روی کاغذ عملاً قهرمانی را از دست داده است و در عوض تمرکزش را روی لیگ قهرمانان گذاشته است؛ فینالیست‌های لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، بعد از یک پیروزی دراماتیک در وقت‌های اضافه مصاف با لیورپول در آنفیلد در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی، حال باید در یک چهارم نهایی این مسابقات (که به صورت تک دور در ماه اگوست در پرتغال برگزار خواهد شد) به دنبال صعود باشند.

تیم دوم پایتخت اسپانیا اگر جه در هر ۳ بازی ابتدایی این فصل از رقابت‌های لالیگا پیروز شد اما در ادامه، در ۱۳ بازی بعد خود تنها یک برد کسب کرد و این روند نامطلوب به امید آن‌ها برای رقابت با بارسا و رئال در کسب قهرمانی ین فصل لالیگا پایان داد. پیش از شروع قرنطینه اتلتیکو فرم باثباتی نداشت اما با از بازگشت رقابت‌ها، آن‌ها هم شروع قدرتمندی داشتند و تاکنون ۴ برد پشت سر هم کسب کرده‌اند.

۵ بازی اخیر

اتلتیک بیلبائو ۱-۱ اتلتیکو
اوساسونا ۰-۵ اتلتیکو
اتلتیکو ۱-۰ وایادولید
لوانته ۰-۱ اتلتیکو
اتلتیکو ۲-۱ آلاوز


برترین گلزن اتلتیکو مادرید در تمام رقابت‌ها این فصل آلوارو موراتا (۱۳ گل) است و بعد از او ژوآو فلیکسِ پرتغالی (۸ گل) و آنخل کوره‌آ آرژانتینی (۷ گل) قرار دارند.

دیدارهای پیشین

۲۰۲۰/۰۱/۰۹ (سوپر کاپ اسپانیا): بارسا ۲-۳ اتلتیکو
۲۰۱۹/۱۲/۰۱ (لالیگا): اتلتیکو ۰-۱ بارسا
۲۰۱۹/۰۴/۰۶ (لالیگا): اتلتیکو ۱-۱ بارسا
۲۰۱۸/۰۳/۰۴ (لالیگا): بارسا ۱-۰ اتلتیکو

اتلتیکو مادرید یکی از درخشان‌ترین دوران خود را سپری می‌کند اما با این حال بارسا طی ۱۹ بازی اخیر لالیگایی خود مقابل سفید و قرمزها (خانگی و خارج از خانه) هرگز شکست نخورده است؛ رکوردی که به طور کامل عصر دیگو سیمئونه را شامل می‌شود. اتلتیکو از سال ۲۰۰۶ تاکنون (۱۹ بازی) در هیچ رقابتی نتوانسته در نیوکمپ پیروز شود.

با این تفاسیر شاید تصور کنید بارسا کار آسانی خواهد داشت اما اصلاً این طور نیست چرا که طی ۱۰ بازی لالیگایی اخیر دو تیم، تنها پیروزی ۲-۰ کاتالان‌ها در نیوکمپ در فصل گذشته بود که بیش از یک گل تعیین کننده سرنوشت بازی بود.

اگر چه بارسا در لیگ عملکرد خوبی مقابل حریف امشب خود ثبت کرده اما اتلتیکو تاکنون دو بار بارسا را در لیگ قهرمانان شکست داده است (یک چهارم نهایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶). آخرین مصاف این دو تیم نیز به پیروزی ۳-۲ مادریدی‌ها در نیمه‌نهایی سوپرکاپ اسپانیا ختم شد.

بارسا اوایل این فصل در ویسنته کالدرون بازی رفت خود مقابل اتلتیکو مادرید را ۱-۰ پیروز شد - تنها ۴ دقیقه تا پایان این دیدار باقی مانده بود که لئو مسی گل پیروزی‌بخش بازی را به ثمر رساند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۳ کاربر آنلاین است. (۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!