به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لوئیز سوارز و ثبت رکورد ۱۹۴ گل زده با پیراهن بارساآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۲:۰۷) (۵۱۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این ملی‌پوش اروگوئه‌ای با گلی که در بازی شب گذشته بارسا مقابل ویارئال به ثمر رساند با ۱۹۴ گل زده، در کنار کوبالا به سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل شد. در این خبر جزئیات آماری رکورد جدید او را بررسی می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیتی طاقت‌فرسا که با تعطیلی بازی‌های فوتبال به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ همره شد، سوارز عملاً ۶ ماه تمام نتوانست رنگ مستطیل سبز را به خود ببیند اما به لطف گلی که دیشب وارد دروازه ویارئال کرد، به رکورد ۱۹۴ گل زده لادیسلاو کوبالا رسید.

مرد شماره ۹ بارسا اوایل همین فصل با گلی که در تاریخ ۲۹ اکتبر مقابل وایادولید به ثمر رساند، به رکورد ۱۸۴ گل زده جوزپ سامیتیر رسیده بود.



توقف ناپذیر از سال ۲۰۱۴

این مهاجم در تابستان سال ۲۰۱۴ به بارسلونا آمد و از اولین گلی که با پیراهن این تیم در تاریخ ۲۵ نوامبر همان سال مقابل آپوئل به ثمر رساند تاکنون هرگز از گلزنی دست نکشیده است. او در فصل ۲۰۱۴/۱۵ علی رغم محرومیتی که از جام جهانی گریبا‌گیرش شده بود، توانست ۲۵ گل به ثمر برساند؛ سپس در فصول ۲۰۱۵/۱۶ و ۲۰۱۶/۱۷، ۵۹ گل، در ۲۰۱۷/۱۸، ۳۷ گل و فصل گذشته (۲۰۱۸/۱۹) نیز ۳۱ گل به ثمر رساند. در فصل جاری هم سوارز علی رغم مصدومیت طولانی مدتی که داشت، تاکنون ۱۷ گل به ثمر رسانده است.

طی ۶ فصل حضور در نیوکمپ، سوارز مجموعاً در ۲۷۷ بازی (تمام رقابت‌ها) برای بارسا شرکت کرده و ۱۹۴ گل با پیراهن این تیم ثمر رسانده است که بدین ترتیب در مسابقات مختلف تقسیم شده‌اند: ۱۴۵ گل در لیگ، ۲۳ گل در لیگ قهرمانان، ۱۹ گل در جام حذفی، ۵ گل در جام باشگاه‌های جهان، یک گل در سوپر کاپ اسپانیا و یک گل هم در سوپر کاپ اروپا.

در این میان، ۱۴۲ تا از گل‌هایش را با پای راست، ۳۳ تا با پای چپ و ۱۹ گل هم با ضربه سر به ثمر رسانده است.

والنسیا تیمی است که او تاکنون ۱۹ گل وارد دروازه‌اش کرده و بعد از آن، رئال مادرید و سویا هر کدام با ۱۱ گل دریافتی از این ملی‌پوش اروگوئه‌ای در رده‌های بعدی لیستش قرار می‌گیرند.

همچنین بعد از نیوکمپ، سانتیاگو برنابئو، بنیتو ویامارین، لوس کارمنس و ریازور چهار ورزشگاهی هستند که سوارز بیش از سایر ورزشگاه‌ها در آن‌ها گلزنی کرده است (در هر کدام ۵ بار).


او به همراه کاتالان‌ها تاکنون ۱۳ جام قهرمانی را فتح کرده است: ۴ بار لالیگا، ۴ بار جام حذفی اسپانیا، یک بار لیگ قهرمانان، ۲ بار سوپر کام اسپانیا، یک بار سوپر کاپ اروپا و یک بار هم جام باشگاه‌های جهان.

پاس گل‌ها

به جز گلزنی، سوارز مهارت خوبی در ارسال پاس گل هم دارد. این مرد اروگوئه‌ای در مجموع ۹۷ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش در بارسلونا ارسال کرده که ۱۱ تای آن‌ها در این فصل ثبت شده است. دسامبر سال گذشته نیز او جایزه بهترین بازیکن لیگ را دریافت کرد؛ ماهی که طی ۵ بازی، ۳ گل زد و ۶ پاس گل ارسال کرد.

هدف بعدی: رسیدن به رکورد سزار رودریگز

در لیست برترین گلزنان تاریخ باشگاه، سوارز اکنون تنها ۲ بازیکن را بالاتر از از خود می‌بیند: لئو مسی با ۶۳۰ گل و سزار رودریگز با ۲۳۲ گل. لوئیز سوارز اگر ۳۸ گل دیگر به ثمر برساند، در کنار سزار به دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه تبدیل خواهد شد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Raphael
پاسخ به: لوئیز سوارز و ثبت رکورد ۱۹۴ گل زده با پیراهن بارسا
ال پیستولرو 🔥


دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ (۱۸:۰۰)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۷۰ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!