به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ناپولی، شکست ناپذیر در بازی‌های خارج از خانه لیگ قهرمانان!آمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ سه‌شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ (۱۰:۱۸) (۲۹۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع:سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir


این تیم ایتالیایی در بازی‌های خارج از خانه این فصل لیگ قهرمانان هرگز شکست نخورده است؛ اما آیا در نیوکمپ هم می‌تواند آمار خوب خود را حفظ کند؟ در این خبر به بررسی عملکرد ناپولی در این فصل می‌پردازیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

شکست ناپذیر در مرحله گروهی

ناپولی در دور گروهی این فصل لیگ قهرمانان هیچ شکستی را متحمل نشد. دو تساوی خارج از خانه در مقابل لیورپول و خنک، پیروزی در خانه سالزبورگ و دو برد همراه با یک تساوی در خانه، حاصل کار این تیم در مرحله گروهی این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان بوده است.

تغییر سرمربی

البته عملکرد خوب ناپولی در لیگ قهرمانان باعث نشد تا ضعف‌های این تیم در سری آ مخفی بماند. هفت بازی بدون برد در لیگ منجر به تغییر سرمربی آن‌ها شد؛ جنارو گتوزو جایگزین کارلو آنچلوتی.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

این تغییر سرمربی در ابتدا نتایج مثبتی به همراه نداشت، چهار باخت از پنج بازی نخست بدین معنی بود که ناپولی جایی در بین 3 تیم برتر سری آ نخواهد داشت. با این حال روحیه جنگندگی گتوزو باعث شد تا شرایط تغییر کند.

رسیدن از رتبه یازدهم به ششم جدول جهشی بود که همراه با بازی مقابل بارسا در ماه فوریه آغاز شد و نشان داد که ناپولی دوباره به تیم قدرتمندی تبدیل شده است.


بعد از وقفه ایجاد شده و بازگشت رقابت‌های سری آ، ناپولی رتبه ششم جدول را به میلان واگذار کرد، با این حال رسیدن به فینال جام حذفی انگیزه این تیم را افزایش داد.

بازی مالکانه

با حضور گتوزو روی نیمکت ناپولی، این تیم قدرت دفاعی خود را مجدداً به دست آورد و توانست در بازی‌های خود سریع‌تر از قبل توپ را به خط حمله انتقال دهد. با وجود تغییرات صورت گرفته، ناپولی در بسیاری از بازی‌ها کنترل کامل توپ را در اختیار داشته است. در بین تیم‌های لیگ برتر ایتالیا آن‌ها بعد از یوونتوس، آمار بیشترین درصد مالکیت توپ (59 درصد) و بیشترین تعداد پاسکاری (22887) را در اختیار داشتند.


قهرمان جام حذفی

در فصلی که ناپولی در لیگ عملکرد پر فراز و نشیبی داشت، توانست در فینال جام حذفی یوونتوس را شکست دهد و فاتح این جام شود.

این یعنی بعد از پنج فصل ناکامی، ناپولی بالاخره توانست فاتح یک جام شود. جامی که جواز حضور آن‌ها در مرحله گروهی لیگ اروپای فصل آینده را صادر کرد؛ چیزی که ناپولی با قرار گرفتن در رده هفتم سری آ قادر به دست‌یابی به آن نبود. اگر ناپولی در فینال جام حذفی مغلوب یوونتوس می‌شد، ناچار بود در مرحله پلی‌آف راهیابی به لیگ اروپا شرکت کند.


فابین رویز بازیکنی است که بعد از روی کار آمدن گتوزو آزادی عمل زیادی برای بازیسازی دریافت کرده است. این هافبک آندولسی قادر است با پای چپ توانمندش به سادگی از پرس تیم حریف خارج شود و انتقال از دفاع به حمله را آغاز کند. او بازیکنی است که از بردن توپ به جلو و ارسال پاس‌های فوق‌العاده به خط حمله لذت می‌برد و همیشه زنگ خطر را برای خط دفاعی حریف به صدا در می‌آورد.

دریس مرتنز نیز بازیکنی است که بالاتر از همشیک و مارادونا بهترین گلزن تاریخ ناپولی محسوب می‌شود. این وینگر بلژیکی که به پست مهاجم نوک منتقل شده است در بازی رفت در سن پائولو دروازه بارسا را باز کرد. او علی رغم اینکه در این فصل بیشترین گل را برای تیمش به ثمر رسانده اما طی شش بازی اخیر خود در لیگ در امر گلزنی ناکام مانده است.

کانون هواداران بارسلونا در ایران

در بازی قبلی ناپولی اینسینیه کاپیتان این تیم به خاطر مصدومیت تعویض شد، با این وجود گتوزو در مورد وضعیت او خوش بین است. اگر اینسینیه بتواند به موقع ریکاوری کند گتوزو تمام بازیکنان خود را در اختیار خواهد داشت، زیرا ناپولی به جز او هیچ مصدوم دیگری ندارد.

در واقع تعطیلی اجباری لیگ قهرمانان برای ناپولی سودمند بود؛ زیرا اگر بازی برگشت لیگ قهرمانان در تاریخ هجدهم مارس برگزار می‌شد، ناپولی سه تن از بازیکنان کلیدی خود یعنی مکسیمویچ، اینسینیه و دمه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت و علاوه بر آن کولیبالی مرت و مالکوی هم که در حال ریکاوری از مصدومیت خود بودند، ممکن بود به این بازی نرسند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۳ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!