به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تقابل بارسا و ناپولی از نگاه آمار و ارقامآمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ (۱:۰۸) (۳۲۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
:مرجعسایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

ساعت ۲۳:۳۰ امشب (به وقت ایران) بارسا و ناپولی در دیداری حساس به مصاف یکدیگر می‌روند. در این خبر به بررسی نکات آماری این بازی خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تا زمان آغاز این بازی ۱۶۵ روز از آخرین بازی بارسا در لیگ قهرمانان می‌گذرد. با بازگشت لالیگا بعد از تعطیلی اجباری در میانه فصل به خاطر کرونا، بارسا عملکرد قابل توجهی در این لیگ داشته؛ ۷ برد، ۳ تساوی و ۱ شکست ماحصل تلاش شاگردان ستین در این ۱۱ بازی باقی مانده لیگ بوده است.

در بازی‌های رو در رو، این دو تیم تاکنون تنها یک بار در نیوکمپ به مصاف هم رفته‌اند، که آن هم به فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲ و جام خوان گمپر بازمی گردد. در آن بازی بارسا با نتیجه ۵-۰ به برتری رسید که و سسک فابرگاس، سیدو کیتا، پدرو و مسی (۲ بار) گل‌های آن را به ثمر رساندند. این یعنی تا به حال هیچ مسابقه رسمی‌ای بین این دو تیم در نیوکمپ برگزار نشده است. بازی برگشت یک هشتم نهایی این فصل لیگ قهرمانان، اولین مسابقه رسمی بین دو تیم در نیوکمپ محسوب می‌شود.

نیوکمپ در رقابت‌های لیگ قهرمانان قلعه‌ای نفوذ ناپذیر محسوب می‌شود. از زمان آخرین شکست بارسا در نیوکمپ مقابل بایرن مونیخ در ماه می‌۲۰۱۳، هیچ تیمی نتوانسته بارسا را در نیوکمپ در رقابت‌های لیگ قهرمانان شکست دهد. از آن زمان تا به حال ۲۶ تیم مختلف در نیوکمپ به مصاف بارسا رفته‌اند که هیچ کدام قادر به شکست بارسا نبوده‌اند. ۳۱ برد و ۴ تساوی حاصل تلاش بارسا در این بازی‌ها بوده است. تنها بایرن با 43 بازی بدون شکست در خانه، بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۱ عملکرد بهتری نسبت به بارسا در این زمینه داشته است.

لیونل مسی تاکنون مقابل ۳۴ تیم مختلف در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است. ناپولی تیمی است که نامش در بین آن‌ها به چشم نمی‌خورد و مسی می‌تواند با گلزنی در بازی شنبه مقابل آن‌ها این تیم را هم به لیست خود اضافه کند.


کریوف، سرا فرر، رکساچ، رایکارد، گواردیولا، تیتو ویلانوا، تاتا مارتینو، لوییز انریکه و والورده، مربیانی هستند که توانسته‌اند در اولین بازی خانگی‌شان در لیگ قهرمانان به پیروزی دست یابند. در ۲۸ سال اخیر تنها لوییز فن خال در ثبت این رکورد ناکام بوده است. ستین هم روز شنبه این فرصت را خواهد داشت تا نامش را به این لیست اضافه کند.

این سومین باری است که ناپولی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان راه می‌یابد. در دو مرتبه قبلی که به این مرحله رسیدند (فصل‌های ۲۰۱۱/۲۰۱۲ و ۲۰۱۶/۲۰۱۷) مقابل چلسی و رئال مادرید، قهرمانان آن فصل شکست خوردند.

لیورپول در فصل ۲۰۰۶/۲۰۰۷ آخرین تیمی بود که توانست بارسا را در مرحله یک هشتم نهایی حذف کند. در ۱۲ فصل گذشته بارسا همواره موفق شده که به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد، که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۵۷ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۵۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!