به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رونالد کومان، یک اسطوره آبی و اناری!اسطوره‌ها
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ (۲۱:۲۸) (۵۴۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این مرد هلندی که بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ با پیراهن بارسا به میدان می‌رفت، این بار به عنوان سرمربی به نیوکمپ بازگشته است. در این مقاله مرور کوتاهی بر حضور ۶ ساله رونالد کومان در جمع آبی و اناری‌ها خواهیم داشت. با ما همراه باشید!


کانون هواداران بارسلونا در ایران

رونالد کومان به خانه بازگشت. قرار است این اسطوره هلندی بارسا طی ۲ فصل آینده هدایت کاتالان‌ها را بر عهده بگیرد. بیش از ۳۰ سال از ورود او به عنوان بازیکن به نیوکمپ می‌گذرد و امروز یک بار دیگر بارسلونا به او خوشامد گفت.

رونالد کومان در تاریخ ۲۱ مارس ۱۹۶۳ (۵۷ سال) در زاندامِ هلند متولد شد. او بعد از رینوس میشل، یوهان کرویف، لوئیز فن خال و فرانک رایکارد پنجمین سرمربی هلندی بارسلوناست.


این مرد هلندی بعد از سپری کردن چند فصل در تیم‌های هلندی خرونینگن، آژاکس و آیندهوون و کسب ۴ قهرمانی در لیگ هلند، ۲ قهرمانی جام حذفی این کشور و یک سوپر کاپ، در سال ۱۹۸۹ به بارسا آمد. کومان پیش از آمدن به نیوکمپ، در سال ۱۹۸۸ نیز برای تیم ملی هلند به میدان رفت و به همراه این تیم قهرمان جام ملت‌های اروپا شد. زمانی که کومان به بارسا آمد، به دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه بعد از دیگو مارادونا تبدیل شد.

کومان طی ۶ فصل حضور در جمع کاتالان‌ها ۲۶۴ بازی رسمی به میدان رفت و ۸۸ گل به ثمر رساند. او بسیاری از این گل‌ها از روی ضربه ایستگاهی وارد دروازه حریف کرد و به برترین مدافع گلزن تاریخ باشگاه نیز تبدیل شد. کومان به عنوان یک آبی و اناری‌پوش ۱۰ جام را فتح کرد: ۴ لالیگا، یک جام اروپا، یک جام حذفی، یک سوپر کاپ اروپا و سه سوپر کاپ اسپانیا.


قهرمان ومبلی

علاوه بر گل‌ها و جام‌های به‌یادماندنی‌اش، کومان بیشتر بخاطر عملکرد درخشانی که در فینال ومبلی ۱۹۹۲ به نمایش گذاشت، در خاطر هواداران ماندگار شد. این مرد هلندی زننده تک گل آن بازی بود و به این ترتیب پیروزی ۱-۰ آبی و انار‌ها مقابل سمپدوریا را رقم زد که اولین قهرمانی آن‌ها در جام اروپا (لیگ قهرمانان سابق) را به ارمغان آورد. و کومان اینگونه در حافظه باشگاه ماندگار شد...


کومان یکی از رهبران تیم رویایی یوهان کرویف بود و بعد از ۶ فصل هنرنمایی در جمع آبی و اناری‌ها، به فاینورد رفت و در در آنجا به دوران حضور خود در مستطیل سبز پایان داد. او بعد از آویختن کفش‌هایش در سال ۱۹۹۸ به نیوکمپ بازگشت و به عنوان دستیار سرمربی بارسا ب عصر مربیگری خود را آغاز کرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
hadikarami
پاسخ به: رونالد کومان، یک اسطوره آبی و اناری!
به امید بارسای ویران کننده
این بارتومئو هم تا زمستون که 2021 برسه شرش کم میشه


چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ (۲۲:۰۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۸ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!