به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

۲۰ سال، ۲۰ رکورد؛ اعجوبه‌ای به نام مسیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ (۱۸:۵۷) (۵۸۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


لیونل اندرس مسی؛ فوق ستاره آرژانتینی‌ای که‌ در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۰ به بارسلونا آمد و از آن زمان تاکنون بی‌وقفه درخشیده است. به مناسبت بیستمین سالگرد پیوستن او به بارسا، ۲۰ تا از رکورد‌هایی که در این مدت ثبت کرده است را با یکدیگر مرور می‌کنیم.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

۲۰ سال از روزی که لیونل مسی برای اولین بار به بارسلونا آمد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون او تقریباً تمام رکورد‌های ممکن را شکسته است. در ادامه ۲۰ تا از نقاط عطف کارنامه فوتبالی مسی را شرح خواهیم داد:

موفق‌ترین بازیکن تاریخ بارسا

ویترین افتخارات مسی به همراه بارسلونا ۳۴ مدال قهرمانی را شامل می‌شود و نزدیک‌ترین رکورد به او در این زمینه در اختیار اندرس اینیستاست که ۳۲ بار به همراه این باشگاه قهرمانی را تجربه کرده است‌.

برترین گلزن تاریخ بارسا

سزار رودریگز که در بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۵۵ (به جز بازه ۱۹۹۴۰ تا ۱۹۴۲ که به طور قرضی به خرانادا پیوست) برای بارسا توپ می‌زد، پیش از این با ۲۳۲ گل زده، برترین گلزن تاریخ باشگاه محسوب می‌شد تا اینکه در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۲، با یک هت‌تریک مقابل خرانادا به رکورد او رسید. ۸ سال از آن زمان می‌گذرد و اکنون مسی رکورد خود را به ۶۳۴ گل افزایش داده است؛ تقریباً ۳ برابر.



تابلوی امتیازات نیوکمپ در روزی که مسی رکورد سزار به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه را شکست.


برترین گلزن تاریخ لالیگا

در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴، مسی رکورد تلمو زارا (اتلتیک بیلبائو، ۵۵-۱۹۴۰) به عنوان برترین گلزن تاریخ این لیگ را هم شکست. او این کار را با هت‌تریک مقابل سویا انجام داد و آن زمان به رکورد ۲۵۳ گل زده در ۲۸۹ بازی لالیگایی رسید.

برترین گلزن در یک فصل لالیگا

مسی در فصل ۲۰۱۱/۱۲ موفق شد به تنهایی ۵۰ گل در لالیگا به ثمر برساند. این بیشترین رکورد ثبت شده برای تمام بازیکنان تاریخ لیگ برتر اسپانیا در این‌ زمینه است.

ثبت بیشترین هت‌تریک در لالیگا

مسی تاکنون بیش از هر بازیکنی در طول تاریخ لالیگا هت‌تریک کرده است. آخرین هت‌تریک او به تاریخ ۷ دسامبر ۲۰۱۹ و پیروزی ۵-۲ مقابل مایورکا باز می‌گردد؛ او در این بازی ۳۵مین هت‌تریک لالیگایی خود را ثبت و از رکورد کریستیانو رونالدو (۳۴) عبور کرد.


دارنده بیشترین توپ طلای اروپا

با کسب ۶ توپ طلا طی سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ مسی به بازیکن بی‌رقیب جهان فوتبال از این حیث تبدیل شده است. او همچنین جوان‌ترین بازیکنی است ۳ بار این جایزه را کسب کرده و همچنین تنها بازیکنی که ۴ فصل پیاپی این کار را انجام داده است. نکته قابل توجه اینجاست که بین اولین و آخرین توپ طلای او تاکنون ۱۰ سال فاصله است و این هم به نوبه خود رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود.

برنده ۷ جایزه پیچیچی

علاوه بر این‌ها مسی همچنین بیش از هر بازیکن دیگری در طول تاریخ موفق به کسب جایزه پیچیچی شده است. او فصل گذشته برای هفتمین بار - یک بار بیشتر از تلمو زارا - برنده این جایزه شد.

برنده بیشترین کفش طلای اروپا

این ستاره آبی و اناری‌پوش طی ۵ فصل ۲۰۰۹/۱۰، ۲۰۱۱/۱۲، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۶/۱۷، ۲۰۱۷/۱۸ و ۲۰۱۸/۱۹ برترین گلزن اروپا لقب گرفته است.

بازیکنی با گلزنی مقابل بیشترین تیم‌های لالیگایی

تاکنون ۳۷ تیم مختلف در رقابت‌های لالیگا قربانی گل‌های مسی در طول دوران حرفه‌ایش شده‌اند. تا به حال هیچ بازیکن دیگری به چنین رکوردی دست نیافته است.


بازیکنی با گلزنی مقابل بیشترین تیم‌های لیگ قهرمانان

مسی تاکنون مقابل ۳۵ تیم مختلف در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

اولین بازیکنی که در یک بازی لیگ قهرمانان ۵ گل به ثمر رساند

مسی در تاریخ ۷ مارس ۲۰۱۲ پنج بار برای بارسا گلزنی کرد و بعدها لوئیز آدریانو نیز در سال ۲۰۱۴ برای شاختار دونتسک همین کار را انجام داد.

بیشترین گل زده در یک سال

در سال ۲۰۱۲ مسی برای بارسا و آرژانتین مجموعاً ۹۱ گل به ثمر رساند و رکوردی که پیش از آن در اختیار گرد مولر قرار داشت را شکست.

برترین گلزن تمام ال کلاسیکوهای تاریخ

مسی در بزرگترین رقابت دنیای فوتبال تاکنون ۲۶ گل به ثمر رسانده است. رکورد گل‌هایی که او در سانتیاگو برنابئو وارد دروازه رئال مادرید کرده است، به عدد ۱۵ می‌رسد.


طولانی‌ترین نوار گلزنی در لالیگا

مسی از نوامبر ۲۰۱۲ تا می‌۲۰۱۳، طی ۲۱ بازی متوالی در لالیگا گلزنی کرد.

آمار گلزنی دو رقمی طی ۱۴ فصل پیاپی

مسی تنها بازیکنی است که طی ۱۴ فصل متوالی در لالیگا بیش از ۱۰ گل به ثمر رسانده است.

بیش از ۴۰ گل زده در هر فصل طی ۱۰ سال پیاپی

مسی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹، در هر فصل بیش از ۴۰ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رسانده است: ۲۰۰۹/۱۰ (۴۷ گل)، ۲۰۱۰/۱۱ (۵۳ گل)، ۲۰۱۱/۱۲ (۷۳ گل)، ۲۰۱۲/۱۳ (۶۰ گل)، ۲۰۱۳/۱۴ (۴۱ گل)، ۲۰۱۴/۱۵ (۵۸ گل)، ۲۰۱۵/۱۶ (۴۱ گل)، ۲۰۱۶/۱۷ (۵۴ گل)، ۲۰۱۷/۱۸ (۴۵ گل) و ۲۰۱۸/۱۹ (۵۱ گل).



تنها بازیکنی که طی دو فصل در تمام رقابت‌های باشگاهی دبل کرده است

مسی تنها بازیکنی است که در فصول ۲۰۱۱/۱۲ و ۲۰۱۵/۱۶، در تمام رقابت‌ها حداقل یک بار دبل کرده است.

بازیکنی با بیشترین نامزدی برای کسب جایزه پوشکاش

گل‌‌های حیرت‌انگیزی که مسی در دوران فوتبالی خود به ثمر رسانده است موجب شده بیش از هر بازیکنی در طول تاریخ برای کسب عنوان زننده بهترین گل سال جهان انتخاب شده اما در کمال ناباوری، هرگز این جایزه به او تعلق نگرفته است.

برترین پاسور لالیگا در یک فصل

مسی فصل ۲۰۱۹/۲۰ لالیگا را با ارسال ۲۰ پاس گل به پایان رساند و به این ترتیب به رکورد مشابه ژاوی در فصل ۲۰۰۸/۰۹ رسید. هیچ بازیکنی در قرن حاضر بیش از این دو بازیکن در یک فصل پاس گل ارسال نکرده است‌.

تجربه بیشترین پیروزی در بازی‌های لالیگایی

مسی تاکنون در ۳۶۱ بازی لالیگایی به پیروزی رسیده است. با احتساب تمام رقابت‌ها او، تاکنون در ۷۳۱ بازی برای بارسا به میدان رفته که در ۵۱۳ تای آن‌ها طعم پیروزی را چشیده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: ۲۰ سال، ۲۰ رکورد؛ اعجوبه‌ای به نام مسی
خدا حفظش کنه برامون امیدوارم با رفتن بارتومگو و دارودستش چهار پنج سال بمونه پیشمون. هرچند که این حرکات چند وقت اخیرش کمی مارو دلگیر کرد ولی بازم دوسش داریم


جمعه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ (۱۲:۰۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۵ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!