به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آشنایی با ویارئال، اولین حریف بارسا در فصل جدید لالیگا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۹ (۱۱:۰۷) (۵۹۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


فردا شب ساعت ۲۲:۳۰ (به وقت ایران) فصل ۲۰۲۰/۲۱ رسماً برای بارسلونا آغاز می‌شود و ویارئال اولین حریف آبی و اناری‌ها خواهد بود. به همین بهانه در این خبر بیشتر با این تیم، تاریخچه و فرم فعلی آن آشنا خواهید شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

تاریخچه

ویارئال مثال بارزی از این حقیقت است که چگونه یک تیم از یک شهر کوچک می‌تواند بازیکنان بزرگ را پرورش دهد. این باشگاه از زمان تاسیس، اغلب در لیگ‌های منطقه‌ای حضور داشته است اما در دهه ۱۹۹۰ به لیگ دسته دو راه یافت و در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار جواز صعود به لیگ برتر اسپانیا را دریافت کرد.

آن‌ها خودشان هم انتظار نداشتند حضورشان در این لیگ تا این حد دوام داشته باشد اما حال دو دهه از آن زمان می‌گذرد و هنوز هم نام ویارئال در بین تیم‌های جدول لالیگا به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۰۸ آن‌ها با عنوان نائب قهرمانی، لیگ را به پایان رساندند، در سال ۲۰۰۶ تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کردند و طی شش فصل اخیر همواره در رقابت‌های اروپایی حضور داشته‌اند.

این عملکرد برای شهری با ۵۰ هزار نفر جمعیت آمار بدی محسوب نمی‌شود!


دیدارهای پیشین

حدود یک دهه پیش بازی‌های بارسا مقابل ویارئال طلسم شده بود اما این روند نامطلوب تنها به گذشته تعلق دارد و آبی و اناری‌ها طی ۲۲ بازی اخیر خود مقابل زیردریایی‌های زرد هرگز شکست نخورده‌اند (با احتساب تمام رقابت‌ها).

بارسا امشب این فرصت را دارد که به رکورد کسب ۱۰ پیروزی پیاپی مقابل ویارئال در نیوکمپ برسد. البته اگر بازی‌های جام حذفی را هم محاسبه کنیم، آن‌ها پیش از این در فصل ۲۰۱۵ نیز به این رکورد دست یافته بودند.

اما این بدان معنا نیست که ویارئال حریف آسانی خواهد بود. پیروزی ۴-۱ فصل گذشته در ورزشگاه استادی دلاسرامیکا یک اسنثنا بود اگرنه بازی‌های این دو تیم اغلب بسیار سخت و پرفشار بوده است.

فرم تیم

فصل گذشته ویارئال تا پیش از شیوع ویروس کووید ۱۹ و تعلیق مسابقات، این شانس را داشت که به رقابت‌های لیگ قهرمانان راه یابد اما سه شکست طی ۵ بازی آخرشان باعث شد مجبور شوند به حضور در لیگ اروپا رضایت دهند.

علی رغم بارسا، ویارئال دو بازی نخست خود در فصل جدید لالیگا را برگزار کرده است. آن‌ها در اولین بازی خود، مقابل تیم تازه صعود کرده هوئسکا به تساوی ۱-۱ دست یافتند و هفته گذشته ۲-۱ ایبار را شکست دادند. این یعنی آن‌ها اکنون با ۴ امتیاز در رده سوم جدول لیگ قرار دارند. البته باتوجه به اینکه تعدادی از تیم‌ها هنوز بازی‌های خود را آغاز نکرده‌اند، این نتیجه چندان قابل اطمینان نیست.


بازیکنان

سانتی کازورلا بعد از سه فصل عملکرد درخشان در ویارئال، در پایان فصل گذشته این باشگاه را ترک کرد و اکنون تحت نظر ژاوی هرناندز در السد قطر توپ می‌زند.

بزرگترین خرید نقل و انتقالاتی ویارئال آوردن فرانسیس کوکلین فرانسوی از والنسیا بود، در حالی که کاپیتان همین باشگاه، دنی پارخو نیز به صورت رایگان به ویارئال پیوست.


جرارد مورنو با ۱۸ گل زده برترین گلزن این تیم در فصل اخیر بود.

آشناترین چهره این تیم برای آبی و انادی‌ها پاکو آلکاسر است که در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ پیراهن آبی و اناری‌ها را می‌پوشید و اکنون بعد از سپری کردن دو فصل درخشان در دورتموند به صورت قرضی، مجدداً به لالیگا باز گشته است.

سرمربی

بی‌تردید مهم‌ترین تغییر نقل و انتقالتی ویارئال مربوط به سرمربی این تیم است؛ اونای امری جایگزین خاویر کایخا شد که بی‌شک یکز از مجرب‌ترین افراد در حیطه کاری خود است. او به همراه تیم سویا ۳ بار قهرمان لیگ اروپا شده است و به همراه آرسنال فینالیست این رقابت‌ها. امری همچنین به همراه پاریس سنت ژرمن قهرمان لیگ برتر فرانسه شد و سابقه مربیگری در تیم‌های والنسیا و اسپارتاک مسکو را نیز دارد.

با این وجود امری از نیوکمپ خاطره خوشی ندارد. او زمانی که PSG در بازی دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۷، ۴-۰ بارسا را شکست داد، سرمربی این تیم بود. و همه ما خوب به خاطر داریم که در بازی دور برگشت چه اتفاقی افتاد...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: آشنایی با ویارئال، اولین حریف بارسا در فصل جدید
انگار دنیا رو به ما دادند جوری روز شماری میکنم که فصل برای ما شروع بشه. بی‌صبرانه منتظر بازی تیم هستم. امیدوارم کومن تیم رو جمع و جور کرده باشه در این فرصت کم


شنبه، ۵ مهر ۱۳۹۹ (۲۱:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۳ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!