به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اسکار مینگزا و یک عمر بازی برای بارساآبی و اناری‌ها
فرستنده متین اکبری در تاريخ پنج‌شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۹ (۱۵:۲۳) (۸۸۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری /FCBarcelona.ir


اسکار مینگزا بازیکنی است که از کودکی در بارسا توپ می‌زند و سه‌شنبه شب شب در مقابل دینامو کیف اولین بازی‌اش برای تیم بزرگسالان باشگاه را تجربه کرد. در این خبر به بررسی دوران فوتبال این مدافع جوان و عملکرد او خواهیم پرداخت.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

اسکار مینگزا کم یا بیش تمام خاطرات فوتبالش را در بارسا ثبت کرده است. این بازیکن جوان وقتی وارد لاماسیا شد کودکی بیش نبود و سه شنبه شب با اولین بازی برای تیم بزرگسالان پاداش سخت کوشی‌اش را دریافت کرد. او در برد ۴-۰ مقابل دینامو کیف، در پست دفاع میانی بسیار خوب کار کرد و الگویی مناسب برای بسیاری از بازیکنان جوان خواهد بود تا به آینده امیدوار باشند.

مینگزا ۱۳ می‌۱۹۹۹ در شهر سانتا پرپتوا دی موخودا متولد شد. او از سال ۲۰۰۷ و وقتی تنها هشت سال داشت در بارسا حضور دارد. او در تمام رده‌های سنی برای بارسا بازی کرده است. آماری که تنها کارلس آلنیا، سرخی سمپر و مارتی ریورولا، پیش از او به آن دست یافته‌اند.

مینگزا چند ماه قبل طی مصاحبه‌ای با بارسا TV در کنار خواهرش آری مینگزا که در تیم ب بانوان بارسا بازی می‌کند، گفت: «من در بارسا ب به یک بازیکن بالغ تبدیل شدم».

او پیش از آن که به تیم ب ملحق شود، عضو تیمی بود که توانست فاتح لیگ جوانان اروپا شود که بدون تردید باشکوه‌ترین لحظه دوران فوتبالی او قبل از اولین بازی‌اش برای تیم اصلی بارسا به شمار می‌رود. او تحت هدایت گارسیا پیمینتا با دفاع مستحکم خود که با درک عالی از سبک بازی خاص بارسا همراه است، در کنار چهره‌هایی همچون ایناکی پنیا، ریکی پویچ و آبل رویز تیم چلسی را در فینال لیگ جوانان اروپا شکست دادند.

مینگزا در فصل ۲۰۱۸/۱۹ به تیم ب ملحق شد و در اولین فصلش ۱۵ بازی برای این تیم هم انجام داد. او یکی از چهار کاپیتان بارسا ب در در فصل ۲۰۲۰/۲۱ نیز هست.


مینگزا ثابت کرده که مدافعی بسیار تطبیق پذیر است. شاید او راست پا باشد ولی نشان داده که می‌تواند در سمت چپ و مرکز هم به همان خوبی بازی کند. او نه تنها بازیکن خوبی است، بلکه بارسا هم در قلبش جای دارد. او با شور و اشتیاق برای بارسا بازی می‌کند و بهترین بخش زندگی‌اش را هم در اینجا گذرانده است. بازی در

باید اعتراف کرد که او در مقابل دینامو کیف بی‌نقص ظاهر شد و شایان ذکر است که تمام تکل‌هایش در این بازی صحیح بود. او حتی یک پاس گل را ثبت کرد و آمار ۹۳.۵ درصد پاس صحیح را از خود به جای گذاشت. مینگزا در این دیدار طوری بازی کرد که انگار تمام عمرش در لیگ قهرمانان بازی می‌کرده است. چه شبی و چه بازیکنی!


مینگزا بعد از مصاف با دینامو گیف نیز گفت: «خوشحالم که اولین بازی‌ام در لیگ قهرمانان را به همراه بهترین تیم جهان به نمایش گذاشتم. این یک رویاست».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ali2021
پاسخ به: اسکار مینگزا و یک عمر بازی برای بارسا
امیدوارم این در کنار آرائوخو و گارسیا موفق بشن


پنج‌شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۹ (۲۲:۴۵)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: اسکار مینگزا و یک عمر بازی برای بارسا
یکی دیگر از نسل های لاماسیا در راهه و امیدوارم حدر ندیم این فرصت رو .این بچه واقعا خیلی خوب بود .چقدر محکم و با جرات بازی کرد و البته با اینکه اولین بازی رو داشت با تیم انجام میداد ولی طوری بازیکنان رو راهنمایی میکرد که انگار سالهاست در تیم هست و به واقع نشان داد میتونه یکی از کاپیتانهای ما در آینده نچندان دور باشه .جانشین به حق پویول خواهد بود امیدوارم کاری کنه که لنگله رو نیمکت نشین کنه و احتمالا با اومدن گارسیا زوجی فوق العاده برای سالهای پیش رو داشته باشیم


پنج‌شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۹ (۲۰:۳۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۷ کاربر آنلاین است. (۱۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!