به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

گذشت ۱۰ سال از آن توپ طلای تاریخیآمار و ارقام
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۹ (۱۸:۱۶) (۴۷۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۰ هر سه فینالیست کسب جایزه توپ طلا از بارسا و پرورش‌یافتگان لاماسیا بودند: مسی، اینیستا و ژاوی. به همین بهانه در این خبر سفر کوتاهی خواهیم داشت به آن فصل خاطره‌انگیز...


کانون هواداران بارسلونا در ایران

صبح آرام ۶ دسامبر ۲۰۱۰ در کمپ سیوتات اسپورتیووا، در حالی که شاگردان پپ گواردیولا خود را برای آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل رابین کازان آماده می‌کردند، ناگهان خبری تکان‌دهنده منتشر شد و جو تمرین را دگرگون ساخت: نامزدهای نهایی کسب جایزه توپ طلا همگی از بازیکنان بارسا هستند. لئو مسی، اندرس اینیستا و ژاوی هرناندز که هر سه از لاماسیا به تیم اصلی راه یافته بودند، فینالیست‌های کسب جایزه‌ای بودند که هر ساله به بهترین بازیکن جهان اهدا می‌شد.

در پایان آن تمرین این سه نفر یک عکس یادگاری گرفتند (که در ابتدای خبر موجود است). مسی در سال ۲۰۱۰ در عرصه انفرادی عملکرد خوبی داشت؛ او صاحب جایزه پیچیچی، کفش طلا و به همراه تیم قهرمان لالیگا شد. ژاوی و اینیستا نیز هر دو به همراه تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی شدند.

وسلی اسنایدر، فورلان و کریستیانو رونالدو که جزو نامزدهای احتمالی بودند در لیست نهایی قرار نگرفتند. چند هفته بعد، در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۰ در زوریخ آلمان، برنده نهایی جایزه اعلام شد: مسی با کسب ۲۲.۶۵ درصد آرا دومین توپ طلای دوران حرفه‌ای خود را کسب کرد. اینیستا با کسب ۱۷.۳۶ درصد و ژاوی با ۱۶.۴۸ درصد آرا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


با وجود اینکه یک دهه از آن روز می‌گذرد، خاطره نسخه ۲۰۱۰ توپ طلا هنوز از خاطر هواداران پاک نشده است.این تنها باری بود که در طول تاریخ هر سه نامزد نهایی توپ طلا از یک تیم بودند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
SADRAHAFIZI
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از آن توپ طلای تاریخی
😥😥


سه‌شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۹ (۱:۳۶)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از آن توپ طلای تاریخی
😢😢😢😢😢


یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۹ (۲۲:۰۲)
 
hadikarami
پاسخ به: گذشت ۱۰ سال از آن توپ طلای تاریخی
هعی


یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۹ (۱۹:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۸ کاربر آنلاین است. (۲۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!