به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

فتنه ۹۹؛ دست‌های پشت پرده ال موندو به دنبال چه هستند؟اختصاصی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (۱۷:۵۴) (۴۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی
FCBarcelona.ir


امروز، روزنامه ال موندو که پیش‌تر گفته بودیم به همراه روزنامه اسپورت و بسیاری دیگر از جراید معروف کاتالونیا تحت مالکیت هولدینگی هستند که فقط ۳۰ درصد سهام آن متعلق به شخص بارتومئو است، در اقدامی بی‌سابقه، جزئیات قرارداد مسی را با بارسا منتشر کرد تا فتنه جدیدی راه بیاندازد. اما پشت پرده این داستان چیست؟


کانون هواداران بارسلونا در ایران

در وهله اول به نظر می‌رسد که شفاف‌سازی چیز بدی نیست، و حق هواداران است که بدانند پول‌های باشگاه چطور خرج می‌شود. اما داستان خیلی عمیق‌تر از این‌هاست...

• اولا باید گفت که قرارداد مسی چیز عجیب و غریبی نیست. عده‌ای رسانه خارجی و داخلی غیرحرفه‌ای و عقده‌زده مثل ورزش ۳ تلاش کردند تا با کنار هم قراردادن حقوق ناخالص قبل از مالیات مسی به همراه تمامی اضافات ممکن، با دریافتی خالص پس از کسر مالیات رونالدو و نیمار، تصویر یک بابک زنجانی از مسی بسازند! این در حالی است که دریافتی نهایی رونالدو در تمامی این سال‌ها حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد دریافتی مسی بوده و در حال حاضر هم جز این نیست؛ در حالی که اگر انصاف هم قرار باشد رعایت شود، مسی حداقل باید ۳ برابر رونالدو حقوق بگیرد!


• ثانیا، به یاد بیاورید که در سال ۲۰۱۵، بارتومئو به لطف سه‌گانه‌ای که لوئیز انریکه برای باشگاه به ارمغان آورد، سوار بر اعتبار بدست آمده شد و رای مردم را دزدید و لاپورتا را در انتخابات شکست داد. اما در طی سال‌ها و به خصوص ماه‌های اخیر، به طور مستمر اخبار و شواهد بیشتری منتشر شده تا نشان دهد تیم مدیریتی راسل و بارتومئو بارسا را به چه روزگار سیاهی انداخته‌اند! در این شرایط که بازگشت لاپورتا به قدرت محتمل به نظر می‌رسد و بارتومئو و دوستانش خوب می‌دانند که لاپورتا تا آنها را به دادگاه نکشد رهایشان نخواهد کرد، اکنون به هر چیزی چنگ می‌زنند تا از روی کار آمدن او و یا حداقل مقصر دیده شدن خود جلوگیری کنند و یا لااقل دست لاپورتا را برای اقدام‌های احتمالی ببندند.

اما ایجاد فتنه داخلی در باشگاه در خصوص مسی، برای این قوم اشرار چند سود دارد:

• اولا انگشت اتهام هواداران را از سمت خود برداشته و متوجه مسی می‌کنند، با این تعبیر ضمنی که باشگاه دارد ورشکست می‌شود چون مسی خیلی حقوق می‌گیرد! البته که این حرف از اساس غلط است و به قول لاپورتا، درآمدزایی مسی برای باشگاه خیلی بیشتر از حقوقی است که دریافت می‌کند، اما حتی اگر درست هم بود، باید می‌پرسیدیم که خب، این قرارداد بد را چه کسی با مسی بسته؟!


• ثانیا این تنش‌ها بیشتر مسی را به ترک باشگاه ترغیب می‌کند. همان طور که توسکتس - لعنت الله علیه - صراحتا گفت که باید مسی را می‌فروختیم و کاندیداهای نزدیک به حزب راسل‌طلبان هم اکثرا عقیده داشتند که فروش مسی گزینه بدی نیست، بیرون کردن مسی از باشگاه یکی از اهداف این گروه بوده است. اگر حتی نخواهیم تئوری توطئه خیانت و دشمنی و ضربه زدن عمدی آنها به بارسا را بپذیریم، رفتن مسی یعنی کاهش چشمگیر هزینه‌ها - صرفا و صرفا در کوتاه مدت و کاهش درآمدها در دراز مدت - و صاف شدن حساب‌های فعلی بارسا، و این چیزی است که این عده می‌خواهند: فرار کردن خودشان در حال و گور پدر بارسا در آینده!

• ثالثا، تنش بین مسی و باشگاه یعنی درگیر شدن بخش اعظم زمان و توان مدیر بعدی به حل این درام طولانی و تلاش برای قائله دادن به آن به بهترین شکل و باز هم چه کسی از این داستان سود می‌برد؟ کسانی که لاپورتا وقت نخواهد کرد به دنبال تعقیب قضاییشان برود!

چند تکه پازل را کنار هم بگذاریم: مالکیت حزب راسل بر ال موندو و اسپورت، هجمه سنگین این دو روزنامه به مدیریت باشگاه در سال‌های درخشان حضور لاپورتا و سکوت خنده‌دار آنها در سال‌های تاریک بارتومئو، اقدامات عجیب و غریب توسکتس از به تعویق انداختن بی‌دلیل انتخابات گرفته تا درگیری‌های بی‌معنی با لاپورتا و حالا افشا شدن اسناد محرمانه قرارداد مسی...


داستان خیلی روشن است. احزاب تزویر و فریب در هر زمان و مکانی، با شانتاژ رسانه‌ای و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی سعی می‌کنند به اهداف خود دست یابند! پس هر روز باید آگاه‌تر از روز قبل باشیم...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: فتنه ۹۹؛ دست‌های پشت پرده ال موندو به دنبال چه هستند؟
دقیقا
اینها میخوان آخرین تیر به پیکر بارسای خسته رو بزنند
به امید اینکه مسی و یاراش کاری کنند که دهن بند باشه


یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (۲۳:۰۵)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: فتنه ۹۹؛ دست‌های پشت پرده ال موندو به دنبال چه هستند؟
نقل قول
jmmfgkf نوشته:

بلائحکبلتئهقغامندقفابئئذهخحققققغئثج0غتائ0جیئقفا

موافقم.


یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (۱۹:۵۶)
 
jmmfgkf
پاسخ به: فتنه ۹۹؛ دست‌های پشت پرده ال موندو به دنبال چه هستند؟
بلائحکبلتئهقغامندقفابئئذهخحققققغئثج0غتائ0جیئقفا


یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (۱۹:۴۱)
 
Shahinmoheb
پاسخ به: فتنه ۹۹؛ دست‌های پشت پرده ال موندو به دنبال چه هستند؟
ممنون بابت زحمتی که برای این مقاله کشیدید و زاویه دیگری از این قضایا را آشکار کردید


یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ (۱۸:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۵ کاربر آنلاین است. (۲۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!