به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سویا بزرگترین قربانی مسی در لالیگاآمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ یکشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ (۱۴:۵۹) (۴۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم : متین اکبری / FCBarcelona.ir

روز گذشته سویا به اولین تیم لالیگا تبدیل شد که مسی تاکنون ۳۰ بار مقابل آن گلزنی کرده است. جزئیات بیشتر در مورد این رکورد شگفت‌انگیز را در این خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

از این ۳۰ گل، تنها یک گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و ۳ گل هم از روی ضربات ایستگاهی وارد دروازه سویا شده‌اند. او ۲۶ تا از این گل‌ها را با پای چپ و ۴ تای آن‌ها را هم با پای راست به ثمر رسانده است. شایان ذکر است که او این ۳۰ گل را تنها طی ۲۹ بازی به ثمر رسانده است.

با احتساب تمامی رقابت‌ها، مسی تاکنون در ۴۲ بازی، ۳۸ گل مقابل سویا به ثمر رسانده است. ۳۰ گل در لالیگا، ۲ گل در جام حذفی، ۴ گل در سوپر جام اسپانیا و ۲ گل هم در سوپر کاپ اروپا.


از این ۳۸ گل، ۲۲ گل در نیوکمپ، ۱۳ گل در سانچز پیزخوان، ۲ گل در استادیوم بوریس پایچادزه و ۱ گل هم در واندا متروپلیتانو به ثمر رسیده است.

در بازی دیروز، یاسین بونو هم به لیست دیگر دروازبان‌های سویا که از مسی گل خورده‌اند اضافه شد؛ در بین آن‌ها اندرس پالوپ (۱۲ گل) بیشترین گل را از مسی دریافت کرده و بعد از او بتو (۹ گل)، سرخیو ریکو (۷ گل)، واچلیک (۵ گل)، خاوی واراس (۲ گل)، داوید سوریا (۱ گل) و خوان سوریانو (۱ گل) در رده‌های بعدی قرار دارند.

این پانزدهمین فصل متوالی‌ای است که مسی مقابل سویا گلزنی می‌کند. او اولین بار در فصل ۲۰۰۶/۰۷ مقابل این تیم گلزنی کرد.

بعد از سویا (۳۰ گل)، اتلتیکو مادرید (۲۶ گل)، والنسیا (۲۵ گل) و اوساسونا (۲۳ گل) تیم‌هایی هستند که بیشترین گل را در لالیگا از مسی دریافت کرده‌اند.

در مجموع تمام رقابت‌ها باز هم سویا (۳۸ گل) تیمی است بیشترین گل را از مسی دریافت کرده و سپس تیم‌های اتلتیکو مادرید (۳۲ گل)، والنسیا (۲۹ گل)، اتلتیک بیلبائو (۲۷ گل) و رئال مادرید (۲۶ گل) در رده‌های بعدی هستند.


یک جایزه پیچیچی دیگر در راه است...

این ستاره آرژانتینی با گلی که در بازی روز شنبه به ثمر رساند یک قدم دیگر به کسب عنوان آقای گلی نزدیک‌تر شد. لوئیز سوارز (۱۶ گل)، جرارد مورنو (۱۴ گل) و یوسف النصیری (۱۳ گل) نزدیک‌ترین رقبای او در این عرصه هستند.

مسی همچنین با ۱۴ گل زده، به طور مشترک با رابرت لواندوفسکی (۱۴ گل) بهترین گلزن پنج لیگ معتبر اروپایی در سال ۲۰۲۱ نیز هست. ارلینگ هالند و اندره سیلوا هم هر کدام ۱۰ گل در سال ۲۰۲۱ به ثمر رسانده‌اند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۷ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!