به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی و عبور از رکورد تعداد بازی‌های ژاوی برای بارساآمار و ارقام
فرستنده متین اکبری در تاريخ دوشنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۰ (۱۵:۵۱) (۷۱۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

لیونل مسی همچنان به رکوردشکنی در بارسا ادامه می‌دهد. او با حضور در بازی مقابل سوسیداد، یک بار دیگر‌ نام خود را در تاریخ باشگاه جاودانه کرد. این ستاره آرژانتینی اکنون با ۷۶۸ بازی، رکورددار تعداد بازی برای بارساست. جزئیات این رکورد را در این خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این رکورد بدین معناست که او حالا از رکورد ۷۶۷ بازی ژاوی هرناندز عبور کرده است. بازیکنی که آخرین بازی‌اش برای بارسا را پنج سال و نیم قبل انجام داد.

تاریخچه رکورد

در سال ۱۹۶۰ آنتونی رامالتس دروازبان بارسا اولین کسی بود که توانست از رکورد 355 بازی سزار رودریگز عبور کند. سه سال بعد خوان سگارا با انجام 404 توانست رکورد جدیدی در این‌زمینه ثبت کند. در سال ۱۹۷۹ کارلس رکساچ موفق شد به رکورد ۴۴۹ بازی سگارا دست یابد. پس از آن میگولی توانست با انجام ۵۴۹ بازی رکورد جدیدی در تاریخ باشگاه ثبت کند.

در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۱، ژاوی هرناندز به رکورد ۵۵۰ بازی با پیراهن بارسا رسید و از رکورد میگولی عبور کرد. او چند سال بعد توانست به رکورد ۷۶۷ بازی در تاریخ بارسا برسد و رکورد خود را افزایش دهد.

۷۶۸ بازی مسی با پیراهن بارسا در شش رقابت مختلف انجام شده‌اند. لالیگا رقابتی است که مسی بیشترین بازی را در آن انجام داده است. او در این لیگ ۵۱۱ بازی، در لیگ قهرمانان ۱۴۹ بازی، در جام حذفی ۷۹ بازی، در سوپر جام اسپانیا ۲۰ بازی، در جام باشگاه‌های جهان ۵ بازی و در سوپر جام اروپا هم ۴ بازی انجام داده است.

هیچ جایی مانند خانه نیست!

از ۷۶۸ بازی مسی با پیراهن بارسا، ۳۷۶ بازی در نیوکمپ و ۳۷۳ بازی هم در خانه حریف انجام شده است. او ۱۹ بازی هم در زمین بی‌طرف انجام داده است. اگر بازی‌های مسی را براساس هر فصل بررسی کنیم، او بیشترین بازی خود در یک فصل را در فصل ۲۰۱۱/۱۲ (۶۰ بازی) به نمایش گذاشته است.

انتقال رکورد از یک اسطوره به اسطوره‌ای دیگر

ژاوی هرناندز آخرین بازی خود را پنج سال و نیم پیش برای بارسا انجام داد. او در ۱۷ فصل بازی برای بارسا، ۲۷ جام کسب کرد. او اولین بازی خود برای بارسا را ۱۸ آگوست ۱۹۹۸ انجام داد.



این ستاره آرژانتینی حالا راه یکی از بهترین هم‌تیمی‌های خود را ادامه می‌دهد، کسی که در کنارش یکی از موفق‌ترین دوران تاریخ باشگاه را رقم زدند. مسی حالا رکورددار بیشترین بازی در تاریخ باشگاه است!
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
jamshid27
پاسخ به: مسی و عبور از رکورد تعداد بازی‌های ژاوی برای بارسا
اون موقع ها رو یادمه اوایل سال 1999 بود بارسا 3 بازیکن بی نظیر رو همزمان به تیم ملی فرستاده بود ژاوی پویول و گابری که با تیم المپیک اسپانیا هم به فینال المپیک رسیدن اما از بین این مثلثی که همه جا ازشون صحبت میشد گابری در اثر مصدومیت و تصادف فوتبالش نابود شد یه هافبک تهاجمی کلاسیک که خیلی سرعتی وتکنیکی بود


دوشنبه، ۲ فروردین ۱۴۰۰ (۱۹:۱۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۴ کاربر آنلاین است. (۲۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!