به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوکآبی و اناری‌ها
فرستنده متین اکبری در تاريخ چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۴۰۰ (۱۸:۰۶) (۶۳۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: اسپورت
مترجم: متین اکبری / FCBarcelona.ir

عثمان دمبله اخیراً به بازیکنی تاثیرگذار برای بارسا تبدیل شده است. اگرچه او هنوز به سطح بازی‌اش در دورتموند نرسیده اما فاصله چندانی هم با آن ندارد. در این خبر بیشتر عملکرد یار شماره ۱۱ بارسا را در بازی‌های اخیر مورد بررسی قرار خواهیم داد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

این وینگر فرانسوی در بازی با سوسیداد یک بار دیگر کیفیت بالای خود را نشان داد؛ این بار در در نقش مهاجم مرکزی. جالب است ‌بدانید سه گل آخر او برای بارسا در همین پست به ثمر رسیده‌اند.

سیستم جدید بارسا آزادی عمل بیشتری به مهاجمان داده است. کناره‌های زمین دیگر برای وینگرها نخواهد بود. جوردی آلبا و سرجینیو دست در پست وینگ بک کناره‌های زمین را پوشش می‌دهند. این بدین معنی است که دمبله و گریزمن می‌توانند متمایل به مرکز بازی کنند. با این چینش، یارگیری آن‌ها برای حریف دشوارتر خواهد بود. گریزمن بین خطوط حرکت می‌کند در حالی که دمبله در فضای پشت دفاع؛ او در ضد حملات با سرعت خود به تیم کمک می‌کند.

آنچه مسلم است این است که سیستم ۲-۵-۳ دمبله را از مواجه با مدافعان پرتعداد حریف رها کرده است. او حالا در بازیخوانی قدم‌هایی به جلو برمی دارد و در چنین مواقعی به دنبال هم‌تیمی خود که موقعیت بهتری دارد می‌گردد. این هم‌تیمی معمولا مسی است. بازیکنی که در حال رسیدن به درکی متقابل با دمبله است.

دمبله بازیکنی است که بیش از همه از سیستم جدید بارسا سود برده است. اتفاقی نیست که سه گل اخر او از حرکت به سمت مرکز به ثمر رسیده است. او در بازی با سویا در سانچز پیزخوان، با حرکت بین مدافعین از پاس در عمق مسی استفاده کرد و گل اول بارسا را به ثمر رساند. او در آن بازی با یافتن فضای بین مدافعان سویا، با پای چپ دروازه سویا را باز کرد. چهار روز بعد در بازی برگشت جام حذفی، او از پشت محوطه جریمه و این بار با پای راست دروازه سویا را گشود. او در بازی مقابل سوسیداد با فرار به عمق دفاع حریف ابتدا با پای راست گلزنی کرد اما این گل توسط داور افساید اعلام شد ولی دمبله مجددا با حرکتی مشابه، این بار با پای چپ دروازه حریف را باز کرد.

یکی از توانایی‌های دمبله این است که می‌تواند با هر دو پا خطرساز شود. اکثر بازیکنان با یک پا توانایی شوت زدن دارند و این یارگیری ان‌ها را برای حریف ساده‌تر می‌کند. ولی دمبله می‌تواند از هر دو پای خود استفاده کند. از 28 گل او برای بارسا، 14 گل با پای راست و 14 گل با چپ به ثمر رسیده است.

قرارداد دمبله با بارسا تابستان 2022 به پایان می‌رسد. بارسا باید فورا برای تمدید قرارداد او اقدام کند. اگر قرارداد او تمدید نشود، او 12 ماه دیگر می‌تواند به طور رایگان باشگاه را ترک کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
saeed3103
پاسخ به: توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوک
تموم کنندگی نداره برا مهاجم نوک بودن. مهاجم نوک باید بی رحم باشه


پنج‌شنبه، ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ (۲۰:۳۴)
 
Reza180
پاسخ به: توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوک
تا به حال چیز خاصی از دمبله ندیدم و کاملا معمولی و خیلی اوقات هم ضعیف بوده.
در بازی های سخت هم ناپیداست!


یکشنبه، ۸ فروردین ۱۴۰۰ (۱۳:۱۲)
 
iman_khatar
پاسخ به: توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوک
واقعا این پست جدیدش خیلی بیشتر مناسبه


پنج‌شنبه، ۵ فروردین ۱۴۰۰ (۱۶:۱۰)
 
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوک
دمبله بازیکن با استعدادی هست مانند امباپه ولی فرقش با امباپه اینه که حرفه ای نیست و زندگی ورزشیش پر حاشیه هست اگر بتونه با تما م فکر و زکرش رو برای فوتبال بزاره میتونه برای سالها در بارسا بدرخشه ولی من چشمم آب نمیخوره واسه همین میگفتم در اوج بفروشنش و اگر امکان داره نیمار رو بیارن یا امباپه
البته برای فصل بعدبا این.شرایط مالی امیدوارم هالند رو بگیریم و دفاع چپ و هافبک دفاعی و دفاع وسط هم نیازه


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۴۰۰ (۲۱:۵۵)
 
Shahinmoheb
پاسخ به: توانایی بالای دمبله برای بازی در پست مهاجم نوک
بازیکن قابلی هست و اگر مصدوم نشه شاید شماره 10 بعدی بارسا بشه (متاسفانه اومتیتی هم بازیک خوبی بود (از نظر من) که مصدومیت باعث افتش شد)


چهارشنبه، ۴ فروردین ۱۴۰۰ (۱۸:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۰۱ کاربر آنلاین است. (۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!