به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در پی تهدیدات اخیر یوفااخبار بارسا
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۵:۴۶) (۴۷۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


در پاسخ به بیانیه مورخ ۷ می‌که توسط یوفا و فیفا درباره سوپر لیگ و موضع ۹ باشگاه موسس آن منتشر شد، باشگا‌ه‌های بارسلونا، یوونتوس و رئال مادرید بیانیه‌ای را به طور مشترک صادر کردند. متن کامل این بیانیه را می‌توانید در این خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

متن بیانیه بدین شرح است:

۱. باشگاه‌های موسس تحت فشار‌های غیر قابل قبولی توسط شخص ثالث، تهدیدها و جرایمی قرار گرفته و همچنان می‌گیرند که از این پروژه کنار بروند و بنابراین از حق و وظیفه خود برای فراهم کردن راه‌حل‌هایی برای اصلاح اکوسیستم فوتبال از راه گفتگوی سازنده، صرف نظر می‌کنند. تحمل این حرکات، آن هم تحت نظر قانون غیر ممکن است. البته دادگاه رای مثبت خود را در مورد تشکیل سوپر لیگ صادر کرده و به فیفا و یوفا به طور مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد که از انجام کارهایی که مانع برگزاری آن می‌شود، امتناع کنند.

۲. پروژه سوپر لیگ توسط ۱۲ باشگاه موسس آن، طراحی و تنظیم شده است:

۲.۱) با هدف فراهم کردن راه حل‌هایی برای اصلاح وضعیت نامناسب فعلی صنعت فوتبال. ۱۲ باشگاه موسس نگرانی‌های یکسانی در این مورد داشتند - همانطور که سایر ذی‌نفعان فوتبال اروپا دارند - خصوصا در وضعیت اجتماعی - اقتصادی فعلی که اصلاحات ساختاری برای اطمینان یافتن از جذاب ماندن ورزش‌مان در دراز مدت، ضروری است. به همین دلیل، در تاریخ ۱۸ آوریل، آن‌ها تمایل خود را برای ایجاد سوپر لیگ و تاسیس یک کانال ارتباطی با یوفا و فیفا، با روحیه سازنده و همکاری دو طرفه، اعلام کردند.

۲.۲) در نهایت احترام به ساختار و اکوسیستم فعلی فوتبال، باشگاه‌های موسس صریحا توافق کردند که سوپر لیگ تنها در صورتی تشکیل خواهد شد که چنین رقابتی توسط یوفا و/یا فیفا به رسمیت شناخته شود، مطابق با قوانین و مقررات قابل اجرا. قرار بود سوپر لیگ یک رقابت کاملاً مناسب برای همه اهداف با تداوم حضور باشگاه‌های موسس در لیگ‌های داخلی مربوطه تلقی شود. با این حال، یوفا و فیفا، علی رغم آگاهی از شرایط فوق، تاکنون از ایجاد یک راه ارتباطی خودداری کرده‌اند‌.

۲.۳) به جهت ایجاد ثبات مالی برای تمام اعضای خانواده فوتبال اروپا، که در حال حاضر تحت تاثیر بحرانی عمیق هستند که بقای بسیاری از آن‌ها را تهدید کرده است. در اساسنامه سوپر لیگ، درج شده بود که سالانه مبلغی به تمام باشگاه‌های اروپا داده شود؛ مبلغی که چندین برابر مبلغ اهدایی یوفا به آن‌هاست. در این اساسنامه همچنین ذکر شده بود که سوپر لیگ موظف است قوانین پایداری مالی را از طریق ایجاد یک سیستم کنترل شفاف، واضح و اثربخشِ تایید شده توسط متخصصین، اجرا کند.

۳) ۱۲ باشگاه موسس همچنین اذعان داشتند که سوپر لیگ فرصتی منحصربه‌فرد برای ارائه بهترین بازی‌ها به هواداران سراسر جهان و تقویت علاقه جهانی به این ورزش است که برای نسل جدید هم یک چالش محسوب می‌شود‌. علاوه بر این‌ها یکی از اهداف اصلی آن، ترویج فوتبال بانوان در یک سطح جهانی است که در حال حاضر کمتر به آن بها داده می‌شود‌.

۴) ما از تنوع واکنش‌ها نسبت به سوپر لیگ و در نتیجه نیاز به تامل در علت برخی از واکنش‌ها، آگاهیم. ما آماده‌ایم تا در صورت لزوم، در رویکرد پیشنهادی خود تجدید نظر کنیم. با این حال، اگر با وجود اطلاع داشتن از نیازها و بحران‌های سیستمی در ساختار فوتبال، که ما را به سمت اعلام تشکیل سوپر لیگ هدایت کرد، چنین ماموریتی را رها کنیم تا پاسخ‌هایی موثر و پایدار به سوالات موجود که صنعت فوتبال را تهدید می‌کند، بدهیم، رفتار غیر مسئولانه‌ای از خود نشان داده‌ایم‌‌.

۵) متاسفیم که دوستان ما و شرکای ما در راه تشکیل پروژه سوپرلیگ حین امضای توافق نامه با یوفا، در وضعیتی متناقض و نامناسب قرار گرفتند. با این حال مسائل مهمی که منجر به تشکیل سوپرلیگ از سوی ۱۲ باشگاه شد، هنوز از بین نرفته است. ما تاکید می‌کنیم جهت احترام به تاریخ خود، پیروی از الزامات ذی‌نفعان و هواداران ما برای صلاح فوتبال و ثبات مالی این ورزش، وظیفه داریم با وحود فشارها و تهدیدهای غیرقابل قبول از سوی یوفا، از طریق روشی مسئولانه اقدام انجام دهیم و به راه حل مناسبی برسیم. مجددا ما به فیفا، یوفا و سایرنهادها اعلام می‌کنیم از زمان تشکیل سوپرلیگ، ما حاضریم قاطعانه همراه با احترام و بدون فشارهای غیرقابل تحمل، مطابق قانون بحث کنیم تا به بهترین راه حل مناسب برای اصلاح ساختار فوتبال دست یابیم.

۶) علاوه بر این، ما همانطور که از زمان اعلام تشکیل سوپر لیگ، چندین بار این کار را انجام داده‌ایم، باز هم تعهد و عزم خود را برای بحث با احترام، بدون فشار و مطابق با قانون در این مورد، برای فیفا، یوفا و همه ذی‌نفعان فوتبال اعلام می‌کنیم که این مناسب‌ترین راه حل برای پایداری کل خانواده فوتبال است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Hossein.hadi.Moghadam
پاسخ به: بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در پی تهدیدات اخیر یوفا
مطمئنا سوپر لیگ استارت میخوره
شاید باکمی تعقیر و تاخیر
ولی این راهی هست که باید رفت


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۷:۱۳)
 
katalan.leo
پاسخ به: بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در پی تهدیدات اخیر یوفا
فک نمیکنم جریمه بشیم سی ال بدون مسی رونالدو و راموس؟ یوفا خودشم میدونه ضرر مالیش بالاس


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۶:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در پی تهدیدات اخیر یوفا
دمشون گرم که جلوی مافیای کثیف یوفا وایسادن. یکی باید به سلطه این کثافتای دزد پایان بده.


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۶:۴۲)
 
0025560379
پاسخ به: بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا در پی تهدیدات اخیر یوفا
تنتون میخاره؟تو این وضع جریمه هم بشیم عالیه


شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۶:۳۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۲ کاربر آنلاین است. (۲۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!