به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

در اولین مجمع عمومی بارسا با حضور خوان لاپورتا چه گذشت؟اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ دوشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ (۲:۵۱) (۳۲۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مبینا پولایی
FCBarcelona.ir


روز یکشنبه اولین مجمع عمومی باشگاه با حضور خوان لاپورتا برگزار شد و اعضای رسمی در مورد مسائل مختلفی از جمله بودجه‌ تدوین شده باشگاه و انتصاب اعضای جدید هیئت مدیره نظرات خود را بیان کردند اما بنا به دلایلی رای‌گیری در مورد سوپر لیگ (که از برنامه‌های اصلی این مجمع بود) صورت نگرفت. نتایج رای‌گیری‌ها، صحبت‌های خوان لاپورتا و اعضای باشگاه در این مجمع را در این خبر خواهید خواند.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

لاپورتا صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: «من می‌خواهم بگویم وظیفه ما به عنوان یک باشگاه این است که رو به جلو حرکت کنیم. این باشگاه قدمتی ۱۲۰ ساله دارد، ما دوران خوب و بدی را سپری کرده‌ایم و امروز مسئولیتمان این است که پیشرفت کنیم».

قرار بود جوزپ بارتومئو، رئیس اسبق نیز در این مجمع حضور یابد تا در مورد شرایط مالی باشگاه توضیح داد اما عذرخواهی کرد و معاون سابق خود، جوردی مویکس را به جای خود فرستاد.



مویکس: «ابتدا می‌خواهم از خوان لاپورتا تشکر کنم که به ما اجازه داد در مورد حساب مالی آخرین سال حضورمان در باشگاه توضیح دهیم. باید بگویم که شیوع کرونا ۱.۶ میلیارد یورو در لیگ‌های اروپایی باعث کاهش درآمد شد. بودجه‌ای که ما ۲ سال پیش تصویب کردیم، بیش از ۱ میلیارد یورو درآمد داشت و انتظار داشتیم ۱۱ میلیون سود داشته باشد. اما کرونا ۱۰۰ میلیون یورو به ما ضرر زد. این آمار خوب نیست و نمی‌توانیم به آن افتخار کنیم. بعد از کرونا تصمیم گرفتیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و توانستیم ۷۰ میلیون یورو از هزینه‌ها کم کنیم».

مویکس: «ما بارسا با بدهی ۸۰۰ میلیون یورویی و بدهی خالص ۴۸۸ میلیون ترک کردیم. اگر کرونا نبود، بدهی خالص ما حدود ۲۸۰ میلیون یورو بود».

[اعتراض و فریاد هواداران]

مویکس: «لطفا آرام باشید، خواهش می‌کنم. امیدوار بودم محترمانه‌تر برخورد می‌کردید!»

مویکس: «ما با بارسا ۲۲ جام کسب کردیم. در فصلی که گذشت ۴ بار عنوان قهرمانی را فتح کردیم و اگر تیم فوتسالمان هم قهرمان شود، تعداد قهرمانی‌های این فصل به عدد ۵ خواهد رسید. ما همچنین ورزشگاه‌های بارسا را توسعه دادیم».

مویکس: «مجله فوربس نه تنها به خاطر آنچه انجام دادیم، بلکه به دلیل توانایی‌هایی که داریم، ما را به عنوان با ارزش‌ترین باشگاه جهان معرفی کرد. ما به خاطر کرونا در وضعیت دشواری قرار داریم اما ابزارهای لازم برای مبارزه با این بحران را هم در اختیار داریم».


هواداران همچنان در حال فریاد و اعتراض بودند اما لاپورتا آن‌ها را آرام کرد: «لطفا لطفا آرام باشید. من هم می‌دانم نمی‌توان آمار ارائه شده را درک کرد، مویکس هم این اعداد و ارقام را دوست ندارد. اما لطفا آرا باشید و احترامی که باشگاه بارسلونا شایسته آن است را نشان دهید».

مویکس: «اگر به وضعیت سایر باشگاه‌ها نگاهی بی‌اندازیم، می‌بینیم که کرونا روی وضعیت اقتصادی آن‌ها هم تاثیر زیادی گذاشته و دوست دارم به شما یادآوری کنم که ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون یورو به علت شیوع کرونا از درآمد باشگاه کاسته شد. در نظر نگرفتن موضوعاتی مثل بحران کرونا، غیر واقع‌بینانه است».

«سوارز؟ با کادر فنی صحبت کردیم و آن‌ها از او خواستند که برود. در قرارداد انتقال او به اتلتیکو، متغیرهایی را قرار دادیم که اجرای آن‌ها آسان است. این یک هدیه به اتلتیکو نبود. این قرارداد مشابه قرارداد داوید ویا بود».


مویکس: «ما از فروش بلیت موزه باشگاه ۵۰۰ میلیون یورو درآمد داشتیم اما اکنون این رقم به ۵۰۰ هزار پوند رسیده است. کرونا ضرر زیادی به ما زد».

خوان لاپورتا: «خب این یک جلسه معمولی نیست و بسیار پیچیده است. ما صحبت‌های مویکس را دوست نداشتیم، همچنین وضعیت حساب باشگاه را. گفتیم که آمار خوب نیست و واضح است که مثل شما، من هم این اعداد و ارقام را دوست نداشتم»
.

لاپورتا: «از شنیدن وضعیت این حساب‌ها خوشحال نیستیم. اما این واقعیت وضعیت باشگاه از ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون است. مدرکی وجود ندارد که اثبات کند آن‌ها دروغ می‌گویند».

سپس مجمع عمومی برنامه بودجه تدوین شده توسط تیم بارتومئو را تایید نمود، اما لاپورتا تاکید دارد که این اتفاق مانع از پیگرد قانونی هیئت مدیره قبلی به دلیل تخلفات صورت‌ گرفته نخواهد شد!


لاپورتا: «می‌خواهم یک موضوع را برایتان روشن کنم: رایی که به حساب‌های گذشته باشگاه می‌دهید، مدیریت قبلی را از مجازاتش تبرئه نمی‌کند. به شما قول می‌دهم».

لاپورتا: «به دلایل مختلف، فصل ۲۰۱۹/۲۰ خوب نبود. آنچه می‌خواهم بگویم این است که این‌ها باید تمام شود. این ویدئو را نشان دادیم (تصاویر مربوطه در ادامه آمده است) که بگوییم چنین اتفاقاتی می‌تواند رخ دهد: جشن‌ها؟ لحظات بد و اتفاقاتی که نباید بیفتند».





لاپورتا: «ما کاملا قدرت غلبه بر این وضعیت اقتصادی را داریم. هدفمان این است که بارسا باز هم محبوب، محترم و تحسین شود. با تشکر، زنده باد بارسا».

در ادامه اعضا به انتصاب ۴ عضو جدید هیئت مدیره لاپورتا، ادوارد رومئو، فران اولیو، آنخل ریودالباس و خوان سولر رای مثبت دادند (۶۷۰ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۳۱ رای ممتنع).

یکی از اعضا: «اول از همه، می‌خواهم به شما برای شجاعتی که دارید تبریک بگویم، بدیهی است که مشکل اصلی ما بدهی است اما من نمی‌بینم شما در مورد خروج بازیکنان در این تابستان صحبت کنید».

لاپورتا: «با بازیکنان و مدیر برنامه‌های آن‌ها در مورد وضعیت اقتصادی باشگاه صحبت کرده‌ایم و آن‌ها هم واکنش خوبی نشان دادند چون همه می‌خواهند به نوبه خود کمک کنند».


اعضای باشگاه همچنین (۵۸۸ رای موافق و ۲۸ رای مخالف) با درخواست دریافت وام ۵۲۵ میلیون یورویی باشگاه از یک بانک موافقت کردند. این وام با اقساطی ۱۵ ساله و با سود ۳ درصد به باشگاه تعلق خواهد گرفت.

لاپورتا: «در اخر اجازه بدهید که در مورد سومر لیگ رای‌گیری نکنیم چون این تورنمنت در حال حاضر وجود ندارد. وقتی تشکیل شد، در مورد آن رای‌گیری خواهیم کرد چون این پروژه همچنان برقرار است».

لاپورتا: «باشگاه‌های انگلیسی توسط دولت انگلیس تهدید شدند و بقیه تیم‌ها نیز تهدید شدند که در صورت شرکت در سوپر لیگ، نمی‌توانند در لیگ قهرمانان و سایر رقابت‌ها شرکت کنند».

لاپورتا: «فوتبال متعلق به باشگاه‌هاست، نه متعلق به یوفا».


لاپورتا: «یوفا تهدید کرد که ما را جریمه می‌کند یا از لیگ قهرمانان بیرون خواهد انداخت، اما دیدیم که نتوانست و همه این‌ها را لغو کرد. حالا باشگاه‌های انگلیسی پشیمان هستند که از تهدیدهای یوفا ترسیدند. سوپر لیگ همچنان زنده است و ما هرگز بابت حضور در آن از کسی عذرخواهی نخواهیم کرد».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mshmehran
پاسخ به: در اولین مجمع عمومی بارسا با حضور خوان لاپورتا چه گذشت؟
سلام بسیار عالی بود مقاله جالبی بود


یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ (۰:۱۷)
 
marzeg
پاسخ به: در اولین مجمع عمومی بارسا با حضور خوان لاپورتا چه گذشت؟
بسیار عالی
به امید کسب لیگ قهرمانان در فصل اینده.


سه‌شنبه، ۱ تیر ۱۴۰۰ (۷:۳۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۷ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!