به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پدری، جواهری در نیوکمپ!آنالیز فنی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۰ (۱۸:۲۹) (۷۸۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مرجع: Barcatimes
مترجم: مبینا پولایی / FCBarcelona.ir


این هافبک جوان بارسا، با استعداد درخشانی که دارد، این روزها توجه بسیاری از اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است. مربیان پدری در هر دو تیم ملی و باشگاهی‌اش و البته هم‌تیمی‌هایش، کاری به جز تمجید او نمی‌توانند انجام دهند. آرامش، بلوغ فکری، توانایی‌اش در خواندن بازی‌ها و بسیاری از توانمندی‌های دیگر او، باعث شده در یکسال اخیر این مرد جوان به عضو ثابت‌ ترکیب تیم‌هایی که برای آن‌ها بازی می‌کند، تبدیل شود. در این مقاله بیشتر با نقاوت قوت بازی پدری آشنا خواهیم شد.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

پدری در سال ۲۰۱۹ توسط بارسا خریداری شد اما قرار شد یک فصل دیگر هم به صورت قرضی در لاس پالماس توپ بزند و از فصل ۲۰۲۰/۲۱ به جمع آبی و اناری‌ها بپیوندد. این انتقال در ازای ۵ میلیون به علاوه متغیرات انجام شد و شواهد می‌گویند که این یکی از بهترین خریدهای تاریخ باشگاه بوده است. پدری به تدریج خود را اثبات کرد به طوری که به یکی از بازیکنان ثابت تیم اصلی تبدیل شد. او در همچنین - بعد از بویان کرکیچ - به دومین بازیکن جوانی تبدیل شد که به رکورد ۵۰ بازی برای کاتالان‌ها رسیده است. به همین ترتیب سزاوارانه جایزه بهترین بازیکن جوان یورو ۲۰۲۰ را از آن خود کرد.

بررسی عملکرد پدری گونزالز، از دریچه آمار و ارقام

پپه مل، سرمربی تیم لاس پالماس در مورد این ستاره مستعد می‌گوید: «خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانند؛ قرار نیست پدری در هر فصل ۱۵ گل به ثمر برساند اما هم‌تیمی‌هایش در کنار او رکوردهای خود را افزایش خواهند داد. او دقیقاً می‌داند که هر یک از هم‌تیمی‌هایش چه می‌خواهد و همیشه تصمیمات خوبی می‌گیرد». پدری در فصل ۲۰۲۰/۲۱ لالیگا، ۳۷ بار به میدان رفت که در ۲۸ تای آن‌ها در ترکیب اصلی حضور داشت. او در این بازی‌ها ۳ پاس گل داد و ۲ گل نیز به ثمر رساند، ۵ بار موقعیت مسلم ایجاد کرد، دقت پاس‌دهی‌اش ۸۸ درصد بود و به طور متوسط در هر بازی ۱.۱ پاس کلیدی ارسال کرد. این اعجوبه در لیگ قهرمانان نیز آمار مشابهی داشت.

پدری در مستطیل سبز، زیر ذره‌بین

در تصویر زیر مشخص است که چگونه پدری از مسیر دویدن بازیکن آگاه است و کات‌بک‌های مدافعان حریف به او فرصت خوبی برای گلزنی در مقابل دروازه می‌دهد. این نوع ذهنیت و بازی‌سازی یکی از مهارت‌های مهم پدری در چنین سنی است که قطعا پیشرفت بیشتری خواهد کرد.



در صحنه تصویر زیر او توپ را می‌رباید و دوباره به فضای خالی مقابل مهاجم می‌رسد، کسی که شرایط آسانی برای گلزنی دارد. طوری او فضای خالی بین خطوط را پیدا می‌کند، برای بازیکنی در سن و سال او شگفت‌انگیز است.



پیوند با مسی

در هر دو تصویر زیر کاملا مشخص است که چطور پدری با مسی لینک شده‌ است و نه تنها نحوه جای‌گیری او را می‌داند بلکه (در تصویر نخست) از حرکت مدافعان بیلبائو در اطرافش نیز آگاه است. او آن‌ها را با ارسال پاس‌های بی‌پروا از پشت فریب می‌دهد و به این ترتیب دروازبان تنها کسی است که مسی باید او را شکست دهد. در تصویر دوم، اتفاق مشابهی رخ می‌دهد؛ پدری مسیر دویدن مسی را می‌بیند و متوجه است که کسی او را یارگیری نمی‌کند، پس فرصت خوبی برای گلزنی دارد.





به همه این‌ توصیفات این نکته را هم اضافه کنید که پدری ۱۸ سال دارد و با گذشت زمان حتی بهتر خواهد شد. واضح است که پدری به یکی بهترین هافبک‌های نسل خودش تبدیل می‌شود - و البته یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال در سال‌های آینده. بارسلونا یک جواهر واقعی در دل خود جای داده است.

قرارداد پدری ۲۰۲۲ به اتمام خواهد رسید اما باشگاه گزینه تمدید آن را برای ۲ سال دیگر نیز دارد. بارسا می‌داند پدری بازیکن ویژه‌ای است و می‌خواهد مدت‌ها روی او حساب کند‌.

البته با توجه به اینکه پدری در یکسال اخیر بیش از ۶۰ بازی برای تیم‌های ملی و باشگاهی‌اش انجام داده است، در فصل پیش رو بارسا مجبور است زمان بازی این ستاره جوان را تنظیم کند و کمی به او استراحت بدهد چرا که خستگی جسمی و روحی، قطعاً به او و نحوه بازی‌اش در فصل آینده لطمه خواهد زد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۸۵ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!