به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنچه لوچو در لیگ ملت‌ها به کومان آموخت...اختصاصی
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۹:۵۰) (۶۲۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مبینا پولایی
FCBarcelona.ir


اسپانیای لوئیز انریکه در فینال لیگ ملت‌های اروپا ۲-۱ شکست خورد و همانطور که می‌دانید گل دیرهنگامی که فرانسه را به پیروزی رساند، حواشی زیادی در پی داشت و احتمالا آفساید بود. در هر صورت این موضوعی نیست که ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد آن حرف بزنیم بلکه قرار است نکاتی را که بارسای کومان باید از تماشای این بازی یاد بگیرد، با یکدیگر مرور کنیم. با ما همراه باشید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران

بی‌شک این بازی بیش از پیش توانایی‌های کومان را زیر سوال برد - هرچند که فوتبال ملی با فوتبال باشگاهی تفاوت‌هایی دارد.

لوئیز انریکه به عنوان سرمربی اسپانیا، می‌دانست که این تیم در یک دوره گذار قرار دارد و از آن مهم‌تر، چند تن از بازیکنان کلیدی تیمش هم قادر به بازی کردن نبودند؛ مثل آلبا، دنی اولمو، پدری و فاتی. اما هیچ گاه شنیدید که لوچو از بازیکنانی که در اختیار دارد شکایت کند؟ آیا او هیچ وقت گفت که بازیکنانش به اندازه کافی برای رقابت کردن با قهرمان جهان (که قهرمان اروپا را هم در نیمه‌نهایی شکست داده بود) خوب نیستند؟ خیر. لوچو تیم را با همان امکاناتی که در اختیار داشت، تحویل گرفت و تیمی ساخت که در بیشتر دقایق بازی، بر حریف مسلط بود (هر چند که در حملات به اندازه کافی اثربخشی نداشت).


در مقابل اما طی هفته‌های اخیر بارها از طرف کومان شنیدیم که این بهترین خروجی‌ای است که می‌توان از بارسای فعلی گرفت! بنا بر عقیده این مربی هلندی، بازیکنانی که او در حال حاضر در اختیار دارد، برای رقابت با تیم‌های سطح بالا، به اندازه کافی خوب نیستند. کومان به نوعی هیئت مدیره را متقاعد کرد که به او یک شانس دیگر بدهند چون بازگشت آگرو، دمبله و فاتی می‌تواند در روند نتیجه‌گیری‌های تیم تاثیرگذار باشد. اما واقعا اینطور است؟ آیا فصل پیش که بارسا مسی، گریزمن و دمبله را در ترکیب خود داشت، بهتر بازی می‌کرد؟ پس چرا اکنون این موضوع اهمیت پیدا کرده است؟

علاوه بر این، کومان بارها از کمبود وینگر و سرعت در تیم شکایت کرده است اما از باشگاه خواست که لوک دی یونگ را خریداری کند و به این ترتیب، فرصت بازی کردن را از امثال کویادو و کونراد سلب نمود - بدون اینکه قبلا به آن‌ها فرصت مناسبی داده باشد.

یک مربی خوب می‌تواند بازیکنانی را که در اختیار دارد، به یک تیم متحد تبدیل کند. بوسکتس و گارسیا مثال‌های عینی این ادعا هستند که تفاوت سطح بازیشان در بارسا و اسپانیا کاملا مشهود است. آقای کومان، با دیدن بازی اسپانیا باز هم می‌خواهی مصدومان را مقصر جلوه دهی؟


یک دهه پیش، بارسا نمادی از یک فوتبال نوآورانه بود؛ تیکی تاکایی را به نمایش می‌گذاشت که مرجع و الگوی تیم‌های رقابت‌طلب بود. بعد از پایان عصر لوئیز انریکه در نیوکمپ اما بارسا به تیم دیگری تبدیل شد؛ تیمی کاملا متفاوت و دوست‌نداشتنی. این موضوع با والورده شروع شد و اکنون با کومان ادامه پیدا کرده است. وجه اشتراک همه آن‌ها چیست؟ مربیگری به شیوه سنتی و نه مدرن!

کومان ۶۰ سالش است، بالغ بر ۲۰ سال مربیگری کرده اما در تمام دوران مربیگری‌اش هرگز بخاطر تاکتیکش شناخته نشده است. حتی والورده که بارسا را به یک تیم کسل‌کننده تبدیل کرده بود، بیشتر اوقات می‌دانست دارد چه کار می‌کند! کومان اما همین یک مولفه را هم ندارد.


علاوه بر این، نحوه رفتار کومان با بازیکنانش، اینکه همواره آن‌ها را بابت اشتباهاتشان سرزنش می‌کند، نشان‌دهنده این است که مکتب بسیار قدیمی‌‌ای دارد. امروزه شما چنین روشی را در دنیای فوتبال مشاهده نمی‌کنید چون کاملا منسوخ شده و دیگر جواب نمی‌دهد!

راه حل: خروج کومان!

این هفته بارسا ۳ بازی بسیار حیاتی در برنامه خود دارد: مقابل والنسیا، دینامو_کیف و به‌خصوص ال کلاسیکو. هر چند که بسیار بعید است که بعد از ال کلاسیکو، این مربی هلندی در تیم ماندگار شود.

اما شاید لاپورتا ترجیح بدهد فصل به پایان برساند و سپس به دنبال شخصی مانند تن هاگ برود و به آرامی پایه‌های تیم را برای ژاوی بسازد.

اما باید اعتراف کرد که هرگز سناریوی ایده‌آلی برای ورود ژاوی وجود نخواهد داشت.

ژاوی یک رهبر است که می‌تواند شرایط بارسا را در همین فصل هم تغییر دهد. او یک مربی جوان و مبتکر است که تیمش را انتخاب کرده و آن‌ها را به مقاصد خوبی هدایت می‌کند. ممکن است این اتفاق امسال نیفتد اما نیمه دوم این فصل می‌تواند فرصت خوبی برای پایه‌گذاری بارسای بزرگ بعدی باشد...
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Reza180
پاسخ به: آنچه لوچو در لیگ ملت‌ها به کومان آموخت...
بنظرم چیزی جز بازگشت انریکه نجات بخش نیست.حتی اگر نتونه اطمینان داریم فردی لایق پشت تیمه و تکلیف تیم مشخصه و متمرکز
واقعا از اومدن ژاوی نگرانیم.ژاوی ارزش باشگاست.باشگاه هم این برهه متاسفانه رفتار خوبی نداره اینو بارها دیدیم


پنج‌شنبه، ۲۲ مهر ۱۴۰۰ (۱۱:۱۰)
 
iman_khatar
پاسخ به: آنچه لوچو در لیگ ملت‌ها به کومان آموخت...
احتمالا حذف در مرحله گروهی اخرین تیر کومان به بارسا باشه!!


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۰:۲۵)
 
Shahinmoheb
پاسخ به: آنچه لوچو در لیگ ملت‌ها به کومان آموخت...
خیلی عالی لذب بخش بود مقالتون


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۲۱:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۵۳ کاربر آنلاین است. (۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۵۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!