به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

ژاوی: نمی‌توانیم شکست بخوریم چون در وضعیت اضطراری هستیم‌؛ براورد مثبتی از تیم دارم!مصاحبه
فرستنده مبينا پولايی در تاريخ شنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۰ (۱۰:۰۳) (۲۳۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
مترجم: مبینا پولایی
FCBarcelona.ir


متن کامل مصاحبه ژاوی هرناندز در آستانه اولین بازی خود به عنوان سرمربی بارسا را در این خبر بخوانید.


کانون هواداران بارسلونا در ایران


ژاوی: «مسائل روحی بازیکنان بسیار مهم است. ممکن است در طول بازی تنش بوجود بیاید و ذهن بازیکنان را درگیر خود ‌کند اما آن‌ها باید شخصیت خودشان را کنترل نمایند. من به بازیکنانم گفته‌ام که در هر حال شما باید رقابت کنید و مقابل حریفی که سخت برای مربیشان تلاش کرده‌، آرام باشید».

«مشکلات تاکتیکی و استراتژیک هم وجود خواهد داشت اما ما برای این بازی هیجان‌زده‌ایم. از آنچه در تمرینات دیدم، براورد مثبتی دارم. هماهنگی و سرسختی خوبی در تیم وجود دارد».

«بازیکنان جوان فوق‌العاده‌ای داریم اما به حضور هواداران هم نیاز داریم. از فردا باید با کسب نتیجه خوب، حس و حال مثبتی که قبلا در باشگاه وجود داشت، کم کم دوباره بازگردد».

«کار خود را با بازیکنانی که به اردوی تیم ملیشان نرفتند، آغاز کردیم و برخی هم دیروز بازگشتند تا ما سبک بازی و ایده‌هایمان را برایشان توضیح دهیم و بازی با #اسپانیول را با هم تحلیل کنیم؛ بخش‌هایی که در آن‌ها خوب هستند و جوانبی که در آن‌ها ضعف دارند».

«فرصت زیادی برای کار کردن نداشتیم اما بسیاری از بازیکنان همین الان هم ایده‌های ما را درک کرده و آماده هستند. در نهایت این ذهنیت، تلاش، فداکاری و همکاری به عنوان یک تیم متحد است که اهمیت دارد، چه در دفاع و چه در حمله. مهم این است که تیم سازمان یافته و منظمی باشیم. در دربی بازی می‌کنیم و نمی‌توانیم شکست بخوریم».

«سعی می‌کنیم خوب بازی کنیم، توپ را در اختیار داشته باشیم، موقعیت ایجاد کنیم، پرسینگ بالایی داشته باشیم و در نیمه زمین حریف بازی کنیم و ایمان داریم که کسب نتیجه با این روش، آسان‌تر است».

«نمی‌توانیم شکست بخوریم چون در وضعیت اضطراری هستیم‌. در رده نهم جدول قرار داریم و نباید ببازیم. ما این نکته را به بازیکنان انتقال داده‌ایم اما این را هم می‌دانیم که بازیکنان جوان زیادی داریم و نمی‌خواهیم آن‌ها را تحت فشار قرار دهیم».

«ما بریتویت، آگرو و دمبله را در اختیار نداریم و باید به سراغ جوانان برویم. آنها آماده هستند، ما این را در بارسا ب دیده‌ایم و بعضی از آنها می‌توانند ما را شگفت‌زده کنند. تصمیم نهایی را امشب خواهیم گرفت».

«پیکه؟ وجود قانون و مقررات برای زندگی در کنار هم یک شرط اصلی گروهی مثل ماست. اصلا نیاز نیست که من ادای یک سرجوخه را در بیاورم، این بحث نظم و انضباط است».

«با آن چیزی که این چند روز دیده‌ام، فکر می‌کنم ما یک خانواده هستیم و یک پیوند درونی داریم، این تمام ماجراست. استانداردها به طور جدی مورد تاکید قرار گرفته‌اند، اما نیازی به فریاد کشیدن و تبدیل کردن تیم به پادگان نیست».

«موضوع دنی آلوز درون تیم وجود داشت. رئیس باشگاه آن را به من گفت و من فکری کردم و دیدم که دنی خیلی چیزها به ما اضافه خواهد کرد. او یک بازیکن بزرگ، با روحیه‌ای مثبت و پیروز، و تاثیرگذار روی دیگران است. او به تیم روح اضافه خواهد کرد».

«قبلا از این ترکیب ایرادهای زیادی گرفته می‌شد، اما من چیزی را که می‌بینم دوست دارم. روحیه و جنگندگی و نوع نگاه این تیم ارزشمند است. آنچه که داریم چیز دوست‌داشتنی‌ای است، فقط باید بتوانیم یک خانواده باشیم، یک تیم واقعی».

«خیلی حس خوبی دارم، اما می‌دانم که ما بر اساس نتایجی که خواهیم گرفت، قضاوت می‌شویم. آنچه من می‌بینم مثبت است و این به تیم هم سرایت می‌کند. فردا ما خواهیم جنگید، و این مهمترین چیز است».

«نمی‌دانم چقدر طول می‌کشد تا بتوانم تفکراتم را پیاده کنم، اما این هفته وقت زیادی را صرف صحبت‌های گروهی و فردی، دفاع، حمله و استراتژی کرده‌ام».

«فردا ما خواهیم جنگید و من امیدوارم که چیزهای زیادی بتواند در بازی تیم بهبود پیدا کند، از نظر تاکتیکی و مسائل روحی روانی، اما بالاتر از همه باید نتایج خوبی هم کسب کنیم و برای همین اینجا هستیم. ما می‌خواهیم فوتبال زیبایی به نمایش بگذاریم، اما می‌دانیم که شما ما را بر اساس نتایج قضاوت خواهید کرد».

«من بسیار آرام و خوشبین هستم. خوشحالم، خیلی هیجان‌‌زده‌ام که در جایی هستم که آن را خانه خود می‌دانم. نسبت به زمانی که در اینجا بازیکن بودم، اضطراب کمتری دارم، سخت‌ترین کار بازی کردن برای بارساست. نهایتا من باید کارهایی را که بازیکنان می‌توانند در زمین اجرا کنند، به آن‌ها منتقل کنم».

«استعداد بازیکنان تیم مرا شگفت‌زده کرده است. آن‌ها می‌توانند هر کاری انجام دهند».

«اینکه بازیکنانی داریم که در لاماسیا پرورش یافته‌اند، نکته مثبتی است. خیلی مهم است‌ وقتی تیم وارد مسیر اشتباهی می‌شود، آن‌ها سکان هدایت تیم را در دست می‌گیرند. با بازیکنان زیادی صحبت کرده‌ایم و آن‌ها احساس بدی دارند چون اوضاع خوب پیش نمی‌رود. آن‌ها می‌خواهند شرایط را تغییر دهند، احساسات خوب را بازیابی کنند، پیروز شوند و احساس خوشحالی کنند. بازیکنان جوان یا باتجربه، همه باید تیم را پیش ببریم و در یک مسیر حرکت کنیم».

«قطعا جوانان باید کمک کنند اما فشار روی ماست نه روی بازیکنان. ما باید از آن‌ها محافظت کنیم، آن‌ها را خوشحال نگه داریم و در این صورت صد درصد می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند».

«هدف ما قهرمانی است. در بهترین وضعیت نیستیم، جواز صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را نداریم و حتی احتمال دارد حذف شویم، اما هدف این نیست، هدف پیروزی در بازی سه‌شنبه است».

«بارسا باید برای کسب عناوین بجنگد، ما از صفر شروع نکردیم و در وضعیت خوبی نیستیم اما انرژی مثبتی داریم و حریفان می‌بینند که ما بارسا هستیم و در شرایطی که لیاقتش را داریم، نیستیم. ما برای قهرمانی در این جام (لیگ قهرمانان) می‌جنگیم و پیشرفت می‌کنیم».

«دی یونگ باید خیلی برای ما مهم باشد، تفاوت را در بازی‌ها رقم بزند، در محوطه جریمه نفوذ کند، گل بزند و در حملات ماورایی باشد. با توجه به شرایط، او باید کسی باشد که تفاوت‌ها را رقم می‌زند اما ما برای همه چیز ارزش قائلیم؛ مثل آمادگی ذهنی و جسمانی بازیکنان و همچنین تلاش آن‌ها در تمرینات».

«من اینجا هستم تا تصمیم‌گیری کنم و به نظر من خوب پیش خواهیم رفت. همه تلاشم را می‌کنم تا اوضاع بهبود یابد. این یک مسئله حرفه‌ای نیست، یک مسئله احساسی است. من از دل بارسا هستم و حاضرم زندگی‌ام را بدهم که این کار انجام شود».

«کوتینیو بازیکنی است که می‌تواند در پست‌های مختلفی بازی کند، او باید اعتماد به نفسش را بازیابی کند. با او صحبت کرده‌ایم، او می‌تواند بازیکن بسیار مهمی باشد و باید دوباره خودش را پیدا کند».

«دپای برای ما بازیکن بسیار مهمی است. او همین الان هم مهم بوده و نیاز دارد که توپ را در اختیار داشته باشد، به فضاهای خالی حمله کند، در تک به تک‌ها موقعیت ایجاد کند و گل بزند. او می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند».

«بله بازی مقابل اسپانیول متفاوت است. بحث یک عمر زندگی است، از زمانی که به بارسا پیوستیم؛ وقتی ۱۲ یا ۱۳ سال داشتیم [اهمیت این بازی را می‌دانستیم]. من بیشتر از هر بازیکنی در دربی‌ها بازی کرده‌ام و این بازی واقعا ویژه است، خصوصا برای بازیکنی که در همینجا پرورش یافته باشد».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: ژاوی: نمی‌توانیم شکست بخوریم چون در وضعیت اضطراری هستیم‌؛ براورد مثبتی از تیم دارم!
اسطوره به آینده خوش بینم
COME BACK

fanfanfan


شنبه، ۶ آذر ۱۴۰۰ (۱۴:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۸ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!