به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!بارسلونا
فرستنده حسین پورنوغانیان در تاريخ جمعه، ۲۸ بهمن ۱۳۸۴ (۱۸:۵۳) (۱,۲۴۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی بارسلونا
مترجم : حسین پورنوغانیان / FCBarcelona.ir


صحبت مردان بارسلونا بعد از شکست برابر والنسیا:

شكست بارسلونا در برابر والنسیا در بیست و سومین هفته از رقابت‌های لالیگا گویای حداقل چیزی بود كه آبی اناری پوشان می‌توانستند در آستانه رویارویی با چلسی قدرتمند و حتی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به نمایش بگذارند. حذف از جام پادشاهی سرآغاز بدیمنی‌های تیم اول منطقه كاتالونیا بود، تا روحیه آنها را برای رقابت‌های بعدی نیز تیم دستخوش تغییرات منفی كند.

در واقع هیزم شعله این آتش شوم برای بارسا از دیدار با ساراگوسا تقویت شد و حالا زمانی فرا رسیده كه جداً باید مسؤولان این تیم به داد مشکلات اخیر برسند.


اما هنوز واژه امید در بین گفته‌های مردان مطرح این تیم به گوش می‌رسد. خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، فرانك رایكارد، سرمربی تیم و كارلوس پویول كاپیتان با تجربه آبی اناری پوشان بعد از بازی با والنسیا پیام امیدواری خود را نسبت به دیدارهای آتی تك تك با محتوایی یكسان ابراز نمودند.

دیگر هیچ كس نمی‌خواهد خستگی یا عدم آرامش را به عنوان اصلی‌ترین بهانه‌های شكست برای بارسلونا قبول كند. دیدار آتی بارسا با بتیس است و رایكارد، پویول و لاپورتا معتقدند كه حتماً سربلند خواهند بود.

رییس بارسلونا اولین كسی بود كه پیام خودش را برای هواداران به این شكل ابراز نمود: «به عملكرد رایكارد مطمئن باشید. هنوز هم در تیم ما آرامش وجود دارد. كادر فنی بارسلونا بهترین كادر است و هیچ ایرادی نمی‌توان به عملكرد آنها وارد كرد. من برنامه‌های زیادی در سر دارم و همه را قانع خواهم كرد كه لالیگا از آن ما خواهد بود. ما تا الان نشان داده‌ایم قدرت جنگجویی بالایی داریم. همه چیز در آینده‌ای بسیار نزدیك جور می‌شود و دیگر اتفاقات ناگواری برای بارسا رخ نخواهد داد. ما همه باید الان از والدس حمایت كنیم و نگذاریم كه روحیه او تضعیف شود. باید او را تشویق كنیم و نباید زود به قضاوت بنشینیم. من به صراحت اعلام می‌كنم كه به ما اعتماد كنید، لیگ مال ما است!»

رایكارد نیز به هیچ وجه نسبت به روزهای آتی بارسا نگران نیست. وی با خوشحالی فراوان خطاب به دوستداران این تیم گفته است: «من در بازی با والنسیا عملكرد قابل تحسینی از شاگردانم مشاهده كردم. آنها تا آخرین دقیقه جنگیدند. شاید بهترین بازی ما نبود ولی اصلاً هم بد نبود. ما از این به بعد با این ذهنیت پیش خواهیم رفت كه در تمام رقابت‌ها برنده باشیم. نه من و نه بازیكنان تیم هیچكدام در كسب موفقیت شكی نداریم. با یك شكست نمی‌توان سرنوشت كلی یك تیم را رقم زد. هنوز خیلی زمان داریم. مشكلی برای تیم وجود ندارد. شاید این روزها كمی اذیت شده باشیم ولی این هم بخشی از زندگی است. نمی‌خواهم برای شكست در برابر والنسیا بهانه بیاورم، ما سعی می‌كنیم از این به بعد بهتر باشیم. باید با ذهنیتی درست راهمان را پیش بگیریم. همه در تیم ما عالی هستند. اگر والدس نباشد تیم ناقص می‌شود. او كمك بزرگی برای ما است و همیشه هوشمندانه كار كرده است. من هرگز شكست‌ها را به گردن شخص خاصی نمی‌اندازم. فاكتورهای متعددی وجود دارد كه نتیجه یك دیدار را مشخص می‌كند. ما باید مثل همیشه هماهنگ و متحد عمل كنیم و از یك بازیكن فقط انتظار نداشته باشیم. الان فقط به بازی با بتیس و چلسی فكر می‌كنم. ما اصلاً نباید دیدار با چلسی را از دست بدهیم.»

كارلوس پویول، كاپیتان تیم بارسلونا نیز جزو كسانی بوده كه هم بعد از شكست در برابر اتلتیكو و هم بعد از از دست دادن نتیجه بازی در خانه والنسیا سعی در احیای روحیه دیگر هم تیمی ‌هایش داشته و مفتخرانه از عملكرد بارسا صحبت كرده، وی در این ارتباط گفته است: «هیچ شكی وجود ندارد. ما فقط دو یا سه نتیجه نامطلوب داشته‌ایم و هنوز هم داشته‌های فراوانی برای خودنمایی داریم. ما قهرمان لیگ می‌شویم، مطمئن هستم. من خیلی امیدوار هستم و با خوشبینی به كارم ادامه می‌دهم و از بقیه هم همین درخواست را دارم. در ضمن از هواداران می‌خواهم كه به عملكرد ما اعتقاد داشته باشند و ما را همراهی كنند. نتیجه‌ای كه در بازی با والنسیا به دست آوردیم اصلاً عادلانه نبود. ما لیاقت بیشتری داریم. بازی با بتیس حالا بیشتر از قبل برای ما مهم شده و در واقع به چشم یك فینال به این دیدار باید نگاه كنیم. اگر همیشه زیاده خواه باشیم هرگز به كم قانع نمی‌شویم.»

- ژولی احتمالاَ به بتیس نمی‌رسد.

ماركا: لودویك ژولی هافبك تیم بارسلونا در بازی گذشته این تیم و برابر والنسیا از ناحیه پای چپ دچار گرفتگی عضلانی شدید شد و ناچار گشت تا زمین بازی را ترك كند. وی پس از بازی سریعاً مورد انجام آزمایشات پزشكی قرار گرفت و معالجات فیزیوتراپی برروی او آغاز شد. پزشكان تیم بارسلونا اعلام كرده‌اند كه به احتمال زیاد ژولی به بازی آینده بارسا با بتیس در هفته آتی نخواهد رسید و در حال حاضر همانند دكو و مسی باید تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

- مسی و بلتی و ادمیلسون و اینیستا به همراه دیگر بازیکنان تمرین کردند.

تمرین دیروز تیم که 80 دقیقه به طول انجامید چهرهای غایب تمرینات 3 روز پیش را به خود دید. تنها بازیکن مصدوم که نتوانست با دیگر بازیکنان تمرین کند، دکوی پرتغالی است که به گفته دکتر تیم او هم می‌تواند از 3 یا 4 روز دیگر تمریناتش را شروع کند. این روزها سر دکتر تیم شلوغ است . ریکارد دوست ندارد در آستانه بازی با چلسی مصدومی داشته باشد. رونی هم بسیار شاداب بود. رونالدینهو که هفته‌های اخیر برای بارسلونا کم به میدان رفته، دیروز در تمرین بسیار شاداب و با روحیه بود. اکنون مثلث رونی، مسی ، اتوئو کامل است و هواداران از آنها فقط بازی برتر می‌خواهند.

شاید این 7 روز برای هواداران بارسلونا در سراسر جهان با ناراحتی گذشت. این هواداران در این 2 یا 3 سال عادت نداشته‌اند که شاهد شکست تیمشان در 2 بازی پشت سر هم باشند. البته آنها به ریکارد حق می‌دهد. او در این چند بازی با کمبود بازیکن مواجه بود.

- دکو کم کم باز می‌گردد.

دکو در تمرین دیروز به صورت اختصاصی تمرین کرد. او که در دستور کار خود تمرین بسیار سبک را دارد دیروز به همراه مربی بارسلونا به گرم کردن و حرکات کششی پرداخت و ریکارد او را از تمرین سنگین معاف کرد. البته روحیه و آمادگی دکو این نوید را می‌داد که او با توپی پر در برابر چلسی و مربی سابقش می‌ایستد. کارلوس پویول و ساموئل اتوئو تمرین دیروز را با هماهنگی ریکارد ترک کردند. این دو که در بازی برابر والنسیا حاضر بودند به استراحت پرداختند و قرار شد امروز ساعت 11:00 خود را به تمرینات برسانند.

برنامه بازیهای بارسلونا در هفته آینده:

هفته 24 لالیگا:

شنبه 18 فوریه (29 بهمن) بارسلونا – رئال بتیس.
میزبان: نیوکمپ
ساعت برگزاری: 18:00 به وقت اسپانیا و 20:30 به وقت ایران.

مرحله 8/1 پایانی مسابقات جام باشگاههای اروپا:

چهارشنبه 22 فوریه (2اسفند) چلسی – بارسلونا.
میزبان: استندفوردبریج لندن
ساعت برگزاری: 20:45 به وقت اسپانیا و 23:15 به وقت ایران.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
mohammad-barcelona
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۲ (۱۵:۳۹)
 
behnoush1360
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۲ (۱۵:۰۴)
 
kingamir
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
viva barca


سه‌شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۱ (۲۳:۴۲)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۱۹:۴۳)
 
heroes
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۲:۲۳)
 
harry1
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
fofe barca fofe catalonia


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۱:۲۵)
 
fcbarca2010
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
من هم مطمئنم که لالیگا مال بارسلونا ست...


سه‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۹:۴۱)
 
harry1
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۳۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۱۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۰)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
B


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۵:۰۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لی...



پنج‌شنبه، ۱ بهمن ۱۳۸۸ (۱۳:۰۲)
 
inronaldinho
پاسخ به: لاپورتا: به ما اعتماد کنید! لیگ مال ماست!
100%


پنج‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۸۷ (۱۴:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۵۵ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!