به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

رایکارد آماده پرتاب نهاییآبی و اناری‌ها
فرستنده آذر فرحی در تاريخ شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ (۱۴:۲۱) (۱,۰۸۶ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: آذر فرحی / FCBarcelona.ir


فرانک رایکارد اعتقاد دارد که در ماه‌های پایانی فصل، تیم باید "سینه خود را سپر کرده و با نهایت توان بجنگد". هنوز هیچ عنوانی به دست نیامده و بارسا نمی‌تواند اجازه دهد که امنیازهای بیشتری از بین برود.

شکست در مقابل اوساسونا، تاثیر منفی بر روحیه تیم نگذاشته اما رایکارد اذعان می‌کند از اینجا به بعد تیم باید نشان دهد که واقعا از چه ساخته شده است!


"بازیهای لیگ که پیش رو داریم بسیار مهم است و تعیین می‌کند که آیا در پایان برنده چیزی خواهیم بود یا نه. تا این موقع از فصل، هنوز هیچ چیز معلوم نیست. اگر ما همچنان خوب بازی کنیم و امتیاز به دست آوریم، قدم به قدم به کسب لیگ نزدیکتر می‌شویم. ما فقط نصف راه را رفته‌ایم و مقطع مهم‌تر هنوز باقی مانده است."

رئال سوسیداد مهم است اما کلیدی نیست

بارسا در بازی روز شنبه در مقابل رئال سوسیداد می‌تواند یکی از آن قدمها را بردارد. وقتی از رایکارد در مورد اهمیت این بازی پرسیده شد، گفت: "بازی بسیار مهمی است اما نه آن اندازه که بگویم کلیدی است. تا وقتی از لحاظ ریاضی همه چیز تمام نشده باشد، من خیال ندارم آرام بنشینم."

او اضافه کرد: "در طی یک فصل، لحظاتی پیش می‌آید که ما باید با هم درد بکشیم، تیم و طرفداران. اگر ببریم، به معنی برد لیگ نیست و اگر ببازیم، معنی‌اش این نیست که لیگ را از دست داده‌ایم."

هیچ فشاری نیست

در مورد بازی با سوسیداد، این مربی هلندی احساس می‌کند "به خاطر باخت در پامپلونا تحت فشار بیشتری نخواهیم بود. البته ما امتیاز از دست داده‌ایم و این مهم است؛ اما به این معنی نیست که ما باید در شیوه انجام کارمان تجدید نظر کنیم. هر بازی یک داستان متفاوت است. ما در خانه حریف، در مقابل تیمی که نقاط قوت خاص خود را دارد، بازی می‌کنیم پس باید خیلی تمرکز کنیم."


بازگشت ادمیلسون

در سن سباستین، خوشبختانه، رایکارد ادمیلسون را در اختیار خواهد داشت. کارت زرد دومی که این برزیلی در بازی مقابل اوساسونا دریافت داشت، بخشوده شده است. رایکارد می‌گوید: "برای ما این خبر خوبی است که او را در اختیار خواهیم داشت. من خوشحالم که او می‌تواند با ما بازی کند."

اتوئو

در مورد اتوئو سئوالهایی پرسیده شد، و اینکه او بعد از بازگشت از جام ملتهای آفریقا نمایشی پایینتر از حد خود داشته است اما رایکارد آنها را رد کرد و گفت: "اتوئو خوب است. طبیعی است که مردم کمی ناراحت باشند؛ چون او بازیکن بسیار خوبی است و در بازیهای زیادی نتیجه را به نفع ما برگردانده و به همین علت مردم به خوب بازی کردن او عادت کرده‌اند. اما وقتی نتیجه خوب به دست نمی‌آید، نباید چند نفر از بازیکنان را ملامت کنیم. همه چیز خوب پیش می‌رود. من بازیکنی را می‌بینم که سخت تلاش می‌کند تا به آن حدی که همه در او سراغ داریم، برسد."

مهاجم کامرونی برای فروش نیست

شایعاتی وجود دارد که چلسی به دنبال اتوئو است و رایکارد نظر خود را کاملا واضح بیان کرد: "باشگاه اصلا قصد ندارد بازیکن خوبی مثل اتوئو را بفروشد. او در بارسا بسیار خوشحال است و در مورد قصدش برای ترک باشگاه با من هیچ صحبتی نکرده است. اکثر بازیکنان خیلی خوب با هم کنار می‌آیند چون ما فضای خیلی خوبی ایجاد کرده‌ایم و این به ما اطمینان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند به تیم‌های دیگری بروند."

اینیستا و تعادل در میانه زمین

با مصدومیت ژاوی، اکثر بازیکنان این فرصت را به دست آورده‌اند که ارزشهای خود را در میانه زمین نشان دهند. یکی از آنها می‌توانست آندرس اینیستا باشد اما به نظر می‌رسد که زیاد به او فرصت داده نشده است. رایکارد می‌گوید: "من بیشتر در مورد تیم فکر می‌کنم. اینیستا بازیکن خوبی است و ما همیشه او را خواهیم داشت، اما به جای یک بازیکن، مهم‌تر این است که به توازن در میانه زمین دقت شود و اینکه سه هافبک چگونه قرار بگیرند. اینیستا، وقتی وارد زمین می‌شود، یک چیز متفاوت به تیم می‌دهد و هر بازیکنی قادر نیست این کار را انجام دهد."

تصمیم فیفا

فرانک رایکارد همچنین در مورد تصمیم فیفا برای برخورد شدیدتر با نژاد پرستی در ورزشگاه‌ها صحبت کرد. "شروعی ایجابی است؛ چون نکته اصلی آموزش است. ورزشکاران باید روحیه جوانمردانه و احترام را منتقل کنند اما آموزش یکی از فاکتورهای مهم در سیاست است، در فیفا یا یوفا. من با توهین مخالفم؛ چه بگویند 'سیاه' و یا اینکه در مورد مادرت حرف بزنند. اما باید مواظب باشید وقتی که یک فدراسیون بدون صحبت با کسانی که در جریان هستند، مثل مدیران، مربیان و بازیکنان، حکم قطعی صادر می‌کند. ما باید کارها را در مسیر صحیح انجام دهیم و عجله نکنیم. بی‌ثبات کردن مسابقات ممکن است برای تیمهای دیگر مشکل ایجاد کند."
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۲۰)
 
raminpanahi
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۳۱)
 
kingamir
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۳:۵۶)
 
Lionel.Messi.10
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
زنده باد بارسلونا ...


پنج‌شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۳:۴۵)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۱۹:۵۵)
 
heroes
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۰۱)
 
meysammessi11
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
صحیح


سه‌شنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۰ (۱۰:۰۸)
 
harry1
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
fofe barca fofe catalonia


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۱:۲۹)
 
fcbarca2010
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۲:۵۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی



شنبه، ۲۴ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۴۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۴۲)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
GHDSFHJDSHGGVBCVBSCFGHFSXVCXCBFGNGHNMFCGBCXVBCVXBVCBNVMNBB


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۰۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: رایکارد آماده پرتاب نهایی
و حالا شلیک


شنبه، ۳ بهمن ۱۳۸۸ (۱۴:۴۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۹۲ کاربر آنلاین است. (۲۰ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۹۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!