به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیش به سوی تحقق آرزوها!لیگ قهرمانان
فرستنده آذر فرحی در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۸۵ (۱۶:۰۳) (۱,۶۸۲ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
آذر فرحی / FCBarcelona.ir

دیشب و در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بارسا موفق شد با نتیجه 2 بر صفر شاگردان رونالد کومان، یک بارسایی همیشگی و دوست داشتنی را، شکست دهد و حریف میلان در مرحله نیمه نهایی شود. رونالدینیو و اتوئو این دو گل را وارد دروازه بنفیکا کردند.

رونالدینیو در حالی این گل را وارد دروازه بنفیکا کرد که حدود 15 دقیقه قبل از آن، یک پنالتی را از دست داده بود.


با توجه به بازی دور رفت، که هفته گذشته در استادیوم اختصاصی بنفیکا، دا لوز، برگزار شده بود، از قبل از شروع بازی نیز همگان بر این عقیده بودند که بنفیکا نمی‌تواند جلوی صعود بارسا به دور بعد را بگیرد. در آن بازی بارسا موقعیتهای گل بسیاری داشت که بعضی از آنها را با بدشانسی و بقیه را با بی‌دقتی از دست داد.

اما با وجود همه این پیش بینیها، 90.000 تماشاگر حاضر در ورزشگاه نیوکمپ و میلیونها طرفدار بارسا، که از روی صفحه تلویزیون بازی را دنبال می‌کردند، تا دقیقه 88 با استرس زیاد بازی را پی می‌گرفتند تا اینکه گل اتوئو آرامش را به آنان هدیه داد و همه را از صعود بارسا مطمئن کرد.


این بازی هم، مثل تمام بازیهای این اواخر بارسا، یک خبر بد در پی داشت. البته خوشبختانه این بار مصدومیتی در کار نبود. دکو، با گرفتن کارت زرد در دقیقه 8 بازی، بازی دور رفت مرحله نیمه نهایی را از دست داد.

ترکیب بارسا در این بازی: والدس، اوله گر، پویول، بلتی، جیو، دکو، اینیستا، ون بومل (ادمیلسون)، لارسن (ژولی)، رونالدینیو و اتوئو.

دقیقه 5: بازی هنوز درست و حسابی شروع نشده بود که حرکت ون بومل از سمت چپ و سانتر او به درون محوطه جریمه حریف، باعث شد پتی توپ را با دست متوقف کرده و یک پنالتی برای بارسا به دست بیاید. استاد مسلم پنالتی زدن، یعنی رونالدینیو، پشت توپ قرار گرفت اما در نهایت تعجب همگان، مورتو توپ را مهار کرد تا کار فوق‌العاده‌اش را در دیدار رفت تکمیل کند.


دقیقه 8: لارسن توپی را برای دکو به درون محوطه جریمه بنفیکا سانتر کرد اما این پرتغالی به توپ نرسید و در ادامه حرکت خود، به مورتو برخورد کرد و باعث شد که داور کارت زرد را به او نشان داده و برای بازی بعد محرومش کند.

دقیقه 18: بالاخره آنچه همگان منتظرش بودند اتفاق افتاد! در حالی که بازیکنان بنفیکا در پشت محوطه جریمه خود توپ را در اختیار داشتند، اتوئو با زیرکی تمام توپ را از آنان گرفت و به ون بومل سپرد. پاس این هلندی در کنار ضلع چپ محوطه مجددا به اتوئو رسید. مهاجم خوش فکر بارسا کمی پیشروی کرد و سپس با نگاهی کوتاه به محوطه جریمه، توپ را دقیقا آنحایی فرستاد که رونالدینیو انتظارش را می‌کشید. این بار این برزیلی بدون هیچ تعللی توپ را به تور چسباند!


دقیقه 22: باز هم بازیکنان بنفیکا مرتکب خطای هند شدند و در حالی که به نظر می‌رسید خطا در داخل محوطه رخ داده، داور زاویه سمت راست محوطه را برای کاشتن توپ نشان داد. رونالدینیو کاشته بسیار زیبایی زد و توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 26: شروع مجدد فوق‌العاده والدس باعث شد اتوئو در موقعیتی تقریبا تک به تک با دروازه بان قرار بگیرد اما توپ را بیش از اندازه بالا زد و راهی به چارچوب نبرد.

در نیم ساعت اولیه بازی، توپ و میدان کلا در اختیار بارسا بود و دفاع بنفیکا را به شدت تحت فشار قرار داده بود. سه مهاجم این تیم، جیووانی، سیمائو و میکولی، مترصد به دست آوردن فرصت در زمین بارسا بودند اما همچین فرصتی به هیچ وجه برایشان پیش نیامد.

دقیقه 40: باز هم یک تعلل در دفاع بنفیکا باعث شد ون بومل صاحب موقعیتی ایده آل شود اما باز هم در مصاف او و مورتو، سنگربان بنفیکا موفق بود و نگذاشت هافبک هلندی بارسا به قصد خود برسد.

دقیقه 61: بهترین و خطرناکترین موقعیت بنفیکا با خوش شانسی بارسا به گل تبدیل نشد! میکولی در سمت راست توپ را به دست آورد و با پاسی دقیق و حساب شده، سیمائو را در سمت چپ صاحب توپ کرد. در حالی که هیچ یک از مدافعان بارسا نزدیک او نبودند، بهترین موقعیت را برای زدن گل تساوی داشت. اما ضربه‌ای که زد به فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت و بارسا با نهایت خوش شانسی دروازه خود را بسته دید.


دقیقه 64: بارسا پشت محوطه جریمه بنفیکا صاحب یک ضربه کاشته شد. رونالدینیو توپ را از روی دیوار دفاعی رد کرد اما توپ دقیقا آنحایی رفت که مورتو انتظارش را می‌کشید.

در حالی که نیمه دوم به نصف رسیده بود، کاملا معلوم بود که بارسا با آن عطش اولیه بازی، پیش نمی‌رود. به نظر می‌رسید آنها نمی‌توانند تصمیم بگیرند که باید حمله کنند و به دنبال گل دیگری باشند یا اینکه کاملا عقب بکشند و به دنبال حفظ نتیجه فعلی باشند.

دقیقه 72: رونالد کومان یک تعویض هجومی انجام داد و نشان داد که قصد رسیدن به گل دارد.

هم بازیکنان و هم تماشاچیان می‌دانستند که نتیجه 1-0 بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان دارد بارسا با دریافت یک گل، صعود به مرحله بعد را از دست بدهد.

دقیقه 88: پاس فوق‌العاده رونالدینیو در سمت راست به بلتی رسید. این مدافع برزیلی با پاسی دقیق اتوئو را در بهترین موقعیت ممکن صاحب توپ کرد. مهاجم کامرونی بارسا پس از دریافت توپ، با ضربه‌ای محکم آن را با دروازه آشناتر کرد! این گل یعنی کار تمام! پاریس کمی نزدیکتر شد!



در پایان این مسابقه، رونالدینیو به عنوان برترین بازیکن میدان برگزیده شد.
ارزش: ۹.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۱۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۳۱)
 
kingamir
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۴:۰۱)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۱۹:۵۴)
 
heroes
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۱۱)
 
harry1
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
زنده باد بارسا


شنبه، ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ (۲۳:۰۷)
 
fcbarca2010
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۲:۵۳)
 
harry1
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!



چهارشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ (۲۱:۰۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!



یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۹ (۱۸:۳۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۴۱)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
GJKGCKGKGFVJK


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۰۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پیش به سوی تحقق آرزوها!
ما قهرمانیم


شنبه، ۳ بهمن ۱۳۸۸ (۱۴:۴۶)
 
shahin_66_Poyol
پیش به سوی تحقق آرزوها!
واقعا بازي سنگيني بود.من بيشتر از بازي برگشت جلوي چلسي استرس داشتم.ولي بارسا تا دقيقه هاي آخر منو عذاب داد ! 4 بازيه كه داريم با بي دقتي گل خراب مي كنيم.اگر اين بي دقتي ها نبود رئال را خيلي راحت له مي كرديم.تو بازي با رئال لارسن دو تا و ون بومل يك گل صد در صد رو نزد.اين بازي هم خيلي توپ از دست رفت.بايد حواسمون جمع باشه.جلوي گرگر پيري مثل ميلان نمي تونيم از اين اشتباها داشته باشيم.فقط اميدوارم از بين رافا ماركز و مسي و ژاوي تا اون بازي حداقل دوتاشون برگردن.در اون صورت ميگم ميلان مطمئنا له ميشه و كار به بازي برگشت هم نمي رسه



پنج‌شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۸۵ (۲۰:۰۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۵ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!