به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

بارسا اقتدار خود را فریاد زد!لیگ قهرمانان
فرستنده آذر فرحی در تاريخ چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۸۵ (۱۸:۳۷) (۱,۲۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
آذر فرحی / FCBarcelona.ir

دیشب در ورزشگاه سن سیرو و در حضور 80.000 تماشاگر میلانی، بارسا ثابت کرد که بهترین تیم جهان است.

ساعت 22:15 دقیقه به وقت ایران، بازی حساس میلان-بارسا شروع شد. بازی‌ای که شاید بدون اغراق، مهمترین بازی سال باشد. نیمه اول بازی برابر بود. بارسا با میلان مدارا می‌کرد و اجازه می‌داد جلوی تماشاگران، خودی نشان دهند.


اما با شروع نیمه دوم، همه چیز عوض شد. بارسا از لحظه شروع نیمه، بازی و میدان را در دست گرفت و در حالی که 12 دقیقه از نیمه گذشته بود، با پاس طلایی رونالدینیو و دقت فوق‌العاده لودویک ژولی، به گل رسید. این کنکورد فرانسوی بارسا از زاویه‌ای گل زد که کمتر کسی موفق به گلزنی می‌شود تا ثابت کند همچنان یکی از مهاجمان خوب دنیاست.

ترکیب بارسا در این بازی: والدس، پویول، مارکز، ادمیلسون، جیو، اوله گر (موتا)، اینیستا، ون بومل، ژولی (بلتی)، رونالدینیو (ماکسی) و اتوئو.

بارسا شروع کننده نیمه اول بود اما میلان خیلی زود حال تهاجمی به خود گرفت و نشان داد که با تکیه بر میزبانی خود و غیبت تعدادی از بازیکنان بارسا قصد دارد این بازی را به نفع خود تمام کند. ولی بارسا هوشیارتر از اینها بود که چنین اجازه‌ای به میلان دهد. آنها توپ را بیشتر در وسط زمین نگه می‌داشتند و در دفاع با تکیه بر استحکام پویول و مارکز، که پس از یک مصدومیت حدودا یک ماهه در ترکیب ثابت قرار گرفته بود، به مهاجمان میلان اجازه کار کردن نمی‌دادند.

اولین فرصت بازی از آن بارسا بود. سانتر بلند رونالدینیو به ژولی رسید اما قد کوتاه این فرانسوی باعث شد نتواند ضربه سر خوبی بزند و دیدا با توپی خیلی راحت طرف شد که جایی برای اشتباه کردن نداشت!


اولین فرصت میلان، که کاملا شانسی نصیب این تیم شد، در دقیقه 14 رخ داد. مارکز در محوطه جریمه توپ را خوب کنترل نکرد و جیلاردینیو ضربه‌ای به توپ زد که به تیر برخورد کرد. اگر این توپ گل می‌شد، باید نامش را شانسی‌ترین گل دنیا می‌گذاشتیم!

حدود یک دقیقه بعد شوچنکو، که در غیاب مالدینی کاپیتان میلان بود، ضربه‌ای را به سمت دروازه بارسا زد و والدس با جایگیری خوب توپ را رد کرد.

در 20 دقیقه ابتدای بازی، میلان برای به دست آوردن کنترل بازی در میانه زمین مداوم خطا می‌کرد. در جنگهای میانه میدان بارسا، با وجود اینکه دو هافبک کارکشته خود دکو و ژاوی را در اختیار نداشت، از میلان بسیار موفق‌تر بود. اینیستای جوان بسیار مسلط کار می‌کرد و ادمیلسون به کاکا اجازه خودنمایی نمی‌داد.

در دقیقه 23 بازی اتوئو خیلی راحت از فضایی که دفاع میلان ایجاد کرده بودند، به سمت دروازه حرکت کرد. البته ضربه کم توان او را دیدا مهار کرد اما ضعف میلان در دو خط دفاع و هافبک هر لحظه بیشتر به چشم می‌آمد.


در دقیقه 25 دفاع میلان، و این بار کالادزه، اشتباه کرد. ضربه سری که به منظور دفع توپ زد، دقیقا داشت به همانجایی می‌رفت که اتوئو حضور داشت. خروج به موقع دیدا به این کامرونی فرصت طلب اجازه کار کردن نداد.

حدود یک دقیقه بعد، دوباره بارسا بود که حمله می‌کرد. پشت محوطه جریمه، کالادزه برای متوقف کردن اتوئو مجبور شد خطا کند. یک ضربه کاشته نصیب بارسا شد. ضربه رونالدینیو به دیوار دفاعی میلان خورد و در برگشت به خود او رسید اما شوت محکم او به سمت دروازه به نستا برخورد کرد و منحرف شد. می‌توانست یک گل بسیار زیبا باشد.

در دقیقه 31 میلان موقعیت نسبتا خطرناکی داشت. بر اثر خطای پویول روی کاکا، صاحب یک ضربه کاشته شدند. پیرلو توپ را بسیار خوب به درون محطه فرستاد اما مهاجمان میلان نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و توپ به بیرون رفت.


در دقیقه 34 پویول با تصمیم بسیار سخت گیرانه داور، برای خطا روی کاکا، کارت زرد گرفت. یاز هم ضربه کاشته نصیب میلان شد. این باز پیرلو مستقیم زد اما در چهارچوب نبود.

بازی در این دقائق همچنان پر برخورد بود و هر دو تیم تعداد خطاهایشان به طور قابل توجهی بالا رفته بود.

در مجموع، نیمه اول شاهد فرصتهای گل زیادی نبود. هر دو تیم بیشتر زمان بازی را در وسط میدان سپری کردند. البته جنگهای تن به تن نیز زیاد بود. گاتوسو که قرار بود در این بازی، با توجه به استعداد بالایش در خراب کردن توپ، اجازه خلاقیت به رونالدینیو ندهد، اصلا موفق نبود و این برزیلی هر بار که اراده کرد به راحتی از او رد شد! در سمت مقابل، ادمیلسون رو در روی کاکا قرار گرفته بود و موفق شد این هافبک را تقریبا از جریان بازی حذف کند. میلان که روی حرکات این بازیساز خود خیلی حساب کرده بود، نتوانست به آنچه که می‌خواهد برسد.

نیمه دوم را میلان شروع کرد و سعی کرد مثل نیمه اول تهاجمی شروع کند. اولین حرکت آنها را مارکز متوقف کرد. ادمیلسون و کاکا همچنان با هم درگیر بودند اما در سمت مقابل برای متوقف کردن رونالدینیو، استام نیز به کمک گاتوسو آمده بود تا شاید بتوانند جلوی جادوی رونالدینیو را بگیرند.


بهترین فرصت میلان در دقیقه 51 رخ داد اما مهاجم آنها، جیلاردینیو که تمام مدت بازی در آفساید‌گیری مدافعان بارسا گرفتار آمده بود، این فرصت را با نهایت عجله از دست داد. با نزدن این گل نشان داد که غیر از در آفساید قرار گرفتن کار دیگری در مقابل بارسا نمی‌تواند کند!

در دقیقه 57 بازی بالاخره آنچه میلان ازش هراس داشت اتفاق افتاد! رونالدینیو پشت محوطه جریمه میلان صاحب توپ شد. گاتوسو باز هم سعی کرد توپ را از او بگیرد و باز هم نا موفق بود اما این بار نا موفق شدن او، عواقب وخیمی برای میلان در بر داشت! رونالدینیو با دیدی بالا ژولی را در سمت چپ محوطه جریمه میلان دید و با پاسی دقیق و طلایی او را صاحب توپ کرد. در حالی که دو دفاع سعی می‌کردند توپ را از او بگیرند و دیدا هم از دروازه بیرون آمده بود، توپ را با زیبایی هر چه تمامتر درون دروازه قرار داد و بارساییهای معدود موجود در سن سیرو را به وجد آورد.

ژولی مزد دوندگیهای زیاد خود در این بازی را به خوبی گرفت. نکته جالب اینجاست که بین دو نیمه، رایکارد به دلیل مصدومیت قصد تعویض ژولی را داشت اما این فرانسوی از مربیش خواست تا چند دقیقه دیگر در زمین بماند و جواب اعتماد مربیش را به خوبی داد!


بعد از این گل، میلان سراسیمه به دنبال رسیدن به تساوی بود و مدافعان بارسا به خوبی جلو حملات آنها را می‌گرفتند.

در دقیقه 63، باز هم میلانیها اشتباه کردند! ژولی توپ را به زیبایی و بدون خطا از سیدورف گرفت و در حالی که همه بازیکنان میلان در وضعیت حمله بودند، توپ را به رونالدینیو سپرد. در موقعیتی 3 در مقابل 3، ضربه این برزیلی با بدشانسی به تیر دروازه خورد و بارسا از رسیدن به یک گل دیگر بازماند.

در دقیقه 66، جوانترین بازیکن میدان، آندرس اینیستا با جا گذاشتن کاکا و پیرلو ضربه‌ای را به سمت دروازه زد که کم توان بود و دیدا آن را گرفت. علی رغم تجربه بسیار زیاد خط هافبک میلان، اینیستا که یکی از جوانترین بازیکنان بارساست، خیلی برتر از آنها ظاهر شد و تسلط فوق‌العاده‌اش بر توپ را هر بار بیشتر نشان داد.

در حالی که میلان در زمین خودی بازی را باخته بود، آنجلوتی دست به عجیب‌ترین کار ممکن زد و به جای پیرلو که یک هافبک است، یک مدافع، یعنی پائولو مالدینی را به بازی آورد! شاید فکر می‌کرد چون در بازی با لیون این تعویض به طرزی کاملا اتفاقی و بی‌ربط جواب داده، اینجا نیز جواب خواهد داد!

رایکارد نیز ژولی را، که کمی مشکلات جسمی داشت، بیرون آورد و بلتی را به جایش به زمین فرستاد.


تعویضها به فاصله بسیار کمی از هم انجام شدند. بلافاصله بعد از ورود بلتی، آنجلوتی گاتوسو، که اصلا نتوانسته بود از استعدادهای فوق‌العاده‌اش در این بازی استفاده کند، را بیرون آورد و به جایش آمبروسینی را وارد زمین کرد. چند دقیقه بعد از آن، رایکارد اوله گر، که دچار کشیدگی ماهیچه مختصری شده بود، را بیرون کشید و موتا را به جایش وارد زمین کرد تا او هم پس از رهایی از مصدومیت اولین بازی‌اش را انجام دهد. آخرین تعویض آنجلوتی هم ورود کافو به جای استام بود تا شاید با نفوذها و سانترهایش گره کار را برای میلان بگشاید.

بعد از تعویضها، کاکا کمی راحتتر کار می‌کرد و یک موقعیت خوب را برای آمبروسینی ساخت که این بازیکن تازه وارد به هدرش داد. کمی بعد از آن مالدینی ضربه سر خوبی را به سمت دروازه بارسا زد که والدس، که چند دقیقه قبل به دلیل تاخیر در شروع مجدد کارت زرد گرفته بود، روی خط توپ را گرفت و دروازه خود را بسته نگه داشت.

رایکارد به عنوان آخرین تعویض، ماکسی را به جای رونالدینیو به زمین آورد.

با شروع وقتهای تلف شده، بارسا شروع به بازی تمرینی کرد! آنها جوری پاسکاری می‌کردند که انگار در یک تمرین سبک در لامسیا هستند!


حالا همه نگاهها متوجه بازی برگشت در نیوکمپ است و همه منتظرند ببیندد بارسا با چند گل میلان را بدرقه خواهد کرد!


آمار بازی:


کارت زرد: 2 (بارسا) - 1 (میلان)
کارت قرمز: 0 (بارسا) - 0 (میلان)
شوت داخل چهارچوب: 7 (بارسا) - 5 (میلان)
شوت خارج از چهارچوب: 6 (بارسا) - 6 (میلان)
خطا: 19 (بارسا) - 23 (میلان)
کرنر: 1 (بارسا) - 4 (میلان)
آفساید: 2 (بارسا) - 5 (میلان)
مالکیت توپ: 26 دقیقه و 6 ثانیه (بارسا) - 23 دقیقه و 27 ثانیه (میلان)
مالکیت توپ: 53 درصد (بارسا) - 47 درصد (میلان)
ارزش: ۷.۰۰ (۴ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


سه‌شنبه، ۲۵ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۳۰)
 
raminpanahi
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۳۶)
 
kingamir
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۴:۰۴)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۱۹:۵۸)
 
heroes
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۱۸)
 
harry1
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
i love you barca


دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ (۱۵:۱۹)
 
fcbarca2010
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۲:۵۸)
 
harry1
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!



چهارشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ (۲۱:۰۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!



یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۹ (۱۸:۳۳)
 
farzadweisi
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۴۴)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
تا گوش هر چي رئاليه كر شه


سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۸۸ (۱۵:۳۹)
 
barca_hristo
Re: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
بارسا همیشه خوب بازی می کنه. تو برگشت هم یه 2-3 تایی می زنیم شیرین


پنج‌شنبه، ۳۱ فروردین ۱۳۸۵ (۱۵:۳۵)
 
Rossoneri
Re: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
بازی برگشت ... خودتون میدونید چی میشه!


چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۸۵ (۲۲:۳۷)
 
shahin_66_Poyol
Re: بارسا اقتدار خود را فریاد زد!
واقعا بي نظير بود.من تمام فصل از ديدن بازي هاي ژولي عصباني مي شدم اما ديشب از دست خودم حرصم گرفت كه چرا ما هوادارا گاهي زود قضاوت مي كنيم.خلاصه اين كه ميلان تو همون سن سيرو كلكش كنده شد.

قهرماني مبارك بارسلونا.من هيچ وقت اين قدر زود جشن قهرماني نمي گيرم اما اين بارسلونا شكست ناپذيره


چهارشنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۸۵ (۲۲:۱۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۶ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!