به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازیلیگ قهرمانان
فرستنده آذر فرحی در تاريخ چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۸۵ (۱۴:۳۶) (۱,۱۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت یوفا و سایت رسمی باشگاه
مترجم: آذر فرحی / FCBarcelona.ir


در کنفرانس خبری که دیروز پس از آخرین تمرین تیم در نیوکمپ برگزار شد، رایکارد به عنوان مربی و رونالدینیو به عنوان یکی از بازیکنان بارسا به بیان نظرات خود در مورد این بازی پرداختند.

سخنان رایکارد

رایکارد معتقد است بازیکنان با استعدادش برای او تولید مشکل کرده‌اند و باعث شده‌اند که تصمیم‌گیری در مورد ترکیب اولیه بازی برایش بسیار سخت شود. این مربی هلندی دکو، لارسن و رونالدینیو را برای این بازی در اختیار دارد و خوشنود است که ترکیب تیمش به راحتی قابل حدس زدن نیست.


"من یک مشکل کلاس بالا دارم. خیلی خوب است وقتی بازیکنان زندگی را اینگونه برای مربی سخت می‌کنند. دکو بازیکن بسیار مهمی برای ماست و خوشحالم که او را مجددا در اختیار داریم." این هافبک پرتغالی بازی دور رفت را به دلیل محرومیت از دست داده بود و بازگشت او می‌تواند به این تیم اسپانیایی روحیه تهاجمی بیشتری دهد.

علی رغم تمام افکار هجومیشان، رایکارد اعتقاد دارد کلید صعود بارسا این است که به میلان اجازه گلزنی ندهند: "امیدوارم روحیه همیشگی خود را حفظ کنیم. دوست خواهم داشت که یک گل دیگر به ثمر برسانیم ولی می‌دانم باید مواظب باشیم و گلی دریافت نکنیم. ما به خودمان اعتماد داریم. ما در خانه و در حضور هوادارانمان بازی می‌کنیم و برای بردن به زمین مسابقه می‌رویم."

رایکارد در مورد بازی می‌گوید: "میلان مصمم خواهد بود که نتیجه بازی رفت را برعکس کند. ما آماده رویارویی با آنها هستیم و می‌دانیم که باید کار خود را خوب انجام دهیم. این یک جنگ واقعی خواهد بود. ما تمام فصل خوب کار کرده‌ایم و قدرت خود را نشان داده‌ایم و حالا، برای دفاع از یک نتیجه روش بازی خود را دفاعی نخواهیم کرد."

این مربی هلندی شباهتهای این بازی با بازی دور برگشت مقابل چلسی را رد کرد: "این یک بازی دیگر است. اگر میلان دقیقا مثل چلسی بازی کرد، شاید بتوانیم از آن بازی به عنوان مرجع استفاده کنیم ولی یکسان نخواهد بود. بستگی به رقیبمان دارد اما آماده شدن برای این بازی سخت نیست. من فکر می‌کنم آماده شدن برای این بازی نسبت به بازی رفت آسانتر بود؛ هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی."

کارلوس پویول، رافائل مارکز و مارک ون بومل هر کدام با از دست دادن فینال احتمالی فقط یک کارت زرد فاصله دارند. رایکارد امیدوار است بازیکنانش کارتی نگیرند: "آنها ممکن است فینال را از دست بدهند اما خب آنها بازیکنانی نیستند که زیاد خطا کنند. باید در این مورد فکر نکنند و فقط روی برنده شدن تمرکز کنند. امیدوارم بدون گرفتن هیچ کارتی زمین مسابقه را ترک کنیم." پس از آن، از او نظرش را در مورد نوشته‌های روزنامه‌های ایتالیایی پرسیدند، که در مورد بازی کردن ادمیلسون در مقابل کاکا و مهار او راضی نبودند، این میلانی سابق با خنده گفت: "اگر رسانه‌های ایتالیایی از این موضوع خوششان نیامده، ما دیگر این کار را تکرار نخواهیم کرد!"

تمام بلیطهای نیوکمپ فروخته شده و هواداران از اکنون رویای پاریس را دارند اما رایکارد در این مورد می‌گوید: "وقتی ما بازی را بردیم، طرفداران می‌توانند به پاریس فکر کنند اما ابتدا باید میلان را شکست دهیم چون اگر موفق به این کار نشویم همه این رویاها از بین خواهند رفت. اول از همه ما باید کار خود را خوب انجام دهیم و بعد بینیم چه خواهد شد."

سخنان رونالدینیو

رونالدینیو فقط یک خواسته دارد و آن کمک برای وارد کردن تیم خود در فصل جدیدی از تاریخ بارساست. این برزیلی کلکسیونی از مقامهای تیمی و فردی دارد اما به شدت به دنبال افزودن جام معتبر لیگ قهرمانان در این کلکسیون است و می‌خواهد این عنوان را با بارسا کسب کند. پیروزی 1-0 در بازی رفت مقابل میلان این هدف را در دسترس قرار داده است.


"ما می‌خواهیم شروع به ساختن تاریخ مخصوص خود کنیم و فاتح جامهای مهمی شویم. ما به تیمهایی که بارهای زیادی این جام را برده‌اند احترام می‌گذاریم اما ما نیز می‌خواهیم این کار انجام دهیم و این فقط با بردن این بازی امکان دارد. این انگیزه بزرگی است و ما باید خیلی خوب آماده شویم تا به بتوانیم به فینال برسیم. ما با دقت برای بازی آماده شده‌ایم. ما می‌دانیم بهترین فرصت برای وارد شدن به تاریخ باشگاه است تا در آینده تمام کارهای مثبتی که برای باشگاه انجام دادیم به یاد بماند و نمی‌خواهیم آن را از دست بدهیم."

علی رغم اینکه با گل ژولی در سن سیرو، بارسا به نظر صعود کننده به فینال می‌رسد، او خطراتی که در بازی مقابل چلسی داشتند را یادآوری می‌کند: "ما باید با همان تمرکزی که در مقابل چلسی داشتیم، وارد میدان شویم اما باید بازی همیشگی خود را کنیم. ما همیشه می‌گوییم بازی که پیش رو داریم، مهمترین بازی است اما در این بازی ما فرصت تاریخ‌سازی داریم."

"ما با بازی خوب در میلان شروع خوبی داشتیم اما باید آنرا فراموش کنیم و با منطقمان بازی کنیم. این بازی حتی سخت‌تر خواهد بود چون آنها باید گل بزنند و بازیکنان خوبی دارند. ما باید برای برد بازی کنیم نه اینکه بخواهیم از نتیجه‌ای که در میلان گرفتیم دفاع کنیم."

آنجلوتی گفته بود که به نظر او رونالدینیو غیر قابل مهار است و یارگیری تنها راه برای کم کردن تاثیر اوست. این برزیلی 26 ساله کاملا موافق نیست: "هیچ فوتبالیست غیر قابل مهاری وجود ندارد - همه روز خوب و روز بد دارند - اما هیچ کس غیر قابل مهار نیست. هر بازیکنی در تیم مهم است و مهمتر این است که تیم خوب کار کند. در مورد شخص خودم، امیدوارم به تیم کمک کنم که به فینال برسد. در حال حاضر تنها چیزی که می‌توانم تضمین کنم این است که به بهترین وجه آماده شده‌ام تا جلوی میلان نمایش خوبی داشته باشم."

رونالدینیوی با انگیزه اما آرام تاکید کرد که از ضربه‌ای که روز جمعه برش وارد آمده به طور کلی خوب شده و آماده بازی است: "من آماده‌ام و هر کاری بتوانم انجام می‌دهم تا به هم‌تیمی‌هایم برای رسیدن با پاریس کمک کنم. من می‌دانم که بازی سختی خواهد بود و بسیار آنرا جدی گرفته‌ام اما برای من بهترین زمان روز، وقتی که از همیشه خوشحال‌تر هستم، زمانی است که برای بازی پا به دورن زمین می‌گذارم. من همیشه سعی می‌کنم جنبه مثبت و خوب را ببینم."

برای رویارویی با رونالدینیو، آنجلوتی از بین کافو و استام باید یکی را برگزیند. رونالدینیو هر دو را تحسین کرد: "کافو یکی از بهترین دفاع‌های کناری است که دنیای فوتبال دیده و همیشه رویارویی با او سخت است اما روبروی استام نیز سخت است چون او بسیار قوی است."

در مورد غایبین احتمالی میلان هم می‌گوید: "ما مثل همیشه بازی می‌کنیم، روش خود را تغییر نمی‌دهیم. مهم نیست چه کسی برای آنان بازی می‌کند؛ آنها همه بازیکنان خوبی هستند."
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۰:۴۰)
 
kingamir
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
viva barca


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۴:۰۹)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۰۰)
 
heroes
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۳:۲۴)
 
harry1
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
I love you barca


دوشنبه، ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ (۲۰:۴۹)
 
fcbarca2010
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
Visca Barca




یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۳:۰۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی



یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۸۹ (۱۸:۳۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۵۲)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو قبل از بازی
CHGCGHCHCGHVCNVCBNVBJBNM


دوشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۶:۱۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: سخنان رایکارد و رونالدینیو ق...



سه‌شنبه، ۶ بهمن ۱۳۸۸ (۱۵:۴۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۳ کاربر آنلاین است. (۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!