به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

انتقاد شدید آرمال ریبود از یونیسف و بارسلونابارسلونا
فرستنده مصطفی در تاريخ سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ (۲:۴۵) (۲,۰۰۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : روزنامه العربیه
مترجم: مصطفی خادمی / FCBarcelona.ir


همین یك ماه پیش بود كه بارسلونا به دلیل وسعت و محبوبیت خود در جهان طی قراردادی با سازمان یونیسف (صندوق حمایت از كودكان) وابسته به سازمان ملل متحد، موظف شد تا به امور مربوط به كودكان و وضعیت آنان واكنش نشان داده و به نوعی فوتبال را نیز به سوی دوستی جهانی ، حمایت از حقوق كودكان و مبارزه با بیماری‌های خطرناك جهان نزدیك كند.


در ظاهر همه چیز بسیار خوب است و بارسلونا وارد مرحله‌ای شده كه هیچ باشگاه ورزشی دیگری در دنیا قدم به آن نگذاشته است. در متن قرارداد ذكر شده كه بارسلونا باید به طور كامل از یونیسف حمایت‌های معنوی كرده و در مواردی كه گروه مورد حمایت این سازمان (كودكان) با مشكلی رو به رو شوند از نفوذ خود در بین میلیون‌ها انسان استفاده كند تا یك همدلی بین المللی برای فراهم شدن بستر حقوق بشر به وجود آورده شود.

خوان لاپورتا كه پس از امضای قرارداد با یكی از مهمترین و محبوبترین سازمان‌های جهانی سر از پا نمی‌شناخت اعلام كرد كه با بستن این قرارداد پروژه بارسلونای نوین كه یك منشور یكصد صفحه‌ای بود و از تابستان 2003 آغاز شده بود به طور كامل تمام شده و موفقیت‌های اقتصادی و ورزشی بارسلونا نشان دهنده بی‌نقص بودن این طرح بوده است. در واقع گروه لاپورتا با امضای قرارداد با یونیسف آخرین برگ از طرح را اجرا كرد ، این قرارداد از آن جهت مهم بود كه بارسلونا می‌توانست با استفاده از اعتبار و برش یونیسف در اذهان عمومی خود را هرچه بیشتر محبوب كرده و زمینه را برای همكاری هر چه بیشتر با غولهای تجاری جهان آماده كند.


اما بارسلونا و لاپورتا همه چیز را پیش بینی كرده بودند به جز جنگ میان اسرائیل و لبنان. پس از حملات بی‌رحمانه نظامیان اسرائیلی به خانه‌های مردم در لبنان و قتل و عام كم سابقه (اگر نگوئیم بی‌سابقه) در شهرهای گوناگون لبنان، یونیسف به یك خط قرمز بسیار آزار دهنده رسید. از آن جهت كه یونیسف نیز همانند بسیاری از دیگر سازمانهای جهانی وابستگی بسیار زیادی به آمریكا و انگلستان دارد و زیر نفوذ شدید آنها قرار دارد نتوانسته به شعار خود یعنی احقاق حق كودكان جامه عمل بپوشاند.

یونیسف بیشتر اعتبار خود را مدیون جنگ در كزوو بود جایی كه یونیسف با قدرت خود توانست از كودكان و حقوق آنان برای توقف جنگ استفاده كند و در واقع كودكان را از خطر نجات دهد. اینبار یونیسف به دلیل فشارهای آمریكا و انگلستان نتوانسته در مقابل اسرائیلی‌ها قرار بگیرد و مانع از كشته شدن كودكان بی‌گناه شود. یونیسف تنها یكبار اعلام كرده كه در جریان جنگ 30000 كودك لبنانی بی‌خانمان شده‌اند!


این سكوت عجیب یونیسف باعث شد كه آرمال ریبود رئیس گروه یونسف در لبنان كه اتفاقا خود نیز یك یهودی است به شدت از یونیسف یعنی سازمانی كه در آن كار می‌كند انتقاد كند. او 3 هفته وحشتناك را در لبنان سپری می‌كند، از یك طرف كودكانی كه به طرز وحشتناكی كشته شده‌اند یا بی‌خانمان و بدون آب و غذا در آستانه مرگ هستند و از طرفی دیگر خانواده‌های لبنانی كه دائما او را متهم می‌كنند و نیش و كنایه‌های آنان كه یونیسف را نیز مقصر می‌دانند.


اما ریبود با تمام توان وظایف سنگین خود را انجام میداد تا این كه انتشار چند عكس (عكسی كه كودكان اسرائیلی را نشان می‌داد كه بر روی بمب‌هایی كه قرار بود بر سر هم سن و سالانشان در لبنان انداخته شود یادگاری می‌نوشتند و به عنوان مثال می‌نوشتند: هدیه‌ای از طرف اسرائیل و دانیله برای لبنان) باعث شد ریبود دیگر نتواند ساكت بماند و در مصاحبه با روزنامه العربیه یونیسف را یك سازمان نان به نرخ روز خور بنامد. وی گفت: "واقعا برای یونیسف و البته چند میلیارد انسان جهان متاسفم كه سازمان بی‌ریشه‌ای مانند یونیسف قرار است از حقوق كودكان آنان دفاع كند!"

وی ادامه داد: "مگر قرار نبود كه بارسلونا از كودكان حمایت كند!؟ مگر قرار نبود كه این تیم در مقابل سود سرشار خود از یونیسف در مقابل ظلمها واكنش نشان دهد؟ مگر كودكان لبنانی كودك نیستند؟ آیا یونیسف و بال ارتباطیش بارسلونا، در مقابل این وحشی گری‌ها مسئول نیستند؟ مردم لبنان دیگر فریب چنین سازمان و باشگاه خود فروخته‌ای را نخواهند خورد. خیانت‌های زیادی در طول تاریخ بشریت شكل گرفته و خیانت این دو نهاد بی‌هویت مانند قطره‌ای در دریای بی‌كران انسانیت غرق خواهد شد. یونیسف و بارسلونا لازم نیست كه به كودكان لبنانی كمك كنند. كودكان بی‌گناه و فرشته لبنانی نیازی به كمك شیطان ندارند! این دو نهاد بهتر است كه به فریاد كودكان اسرائیلی برسند كه به اینگونه تربیت می‌شوند! واقعا این كودكان اسرائیلی كه در كودكی چنین حركاتی می‌كنند، 10 – 15 سال آینده چه خواهند شد؟ آیا این كودكان به غیر از یك جانی ، جنایت كار و خون آشام شدن آینده دیگری دارند؟ واقعا برای این سكوت جهانی متاسفم... آیا اگر این بلا بر سر كودكان بوش ، بلر و ... می‌آمد بازهم به ادامه جنگ اصرار می‌ورزیدند؟" او كه دیگر نمی‌توانست خود را كنترل كند با اشكهایی كه از چشمانش خارج شده بود استعفای خود را از یونیسف اعلام كرد.
ارزش: ۹.۰۰ (۵ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۰۲)
 
raminpanahi
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۴۶)
 
kingamir
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۳۷)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۱۶)
 
heroes
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۱۲)
 
fcbarca2010
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۲۸)
 
harry1
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۲۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۲۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۳۳)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يونيسف و بارسلونا
GJFGJDGJFDGJZDGJDZGDGTZ


چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۲۲:۰۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يو...
خدا به دادشون برسه.



دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ (۱۳:۰۱)
 
Bipoop
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يو...
ببین چی شده که صدای یهودیم در اومده.
خدایا کمکشون کن


جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۸۵ (۲۲:۳۰)
 
antimadrid
barca is barca
hala unicef khafe khoon gerefte che rabti dare be barca.
barca ye hami bishtar nist
che entezari darid .
mage gharar nist barca az mozea unicef defaa kon
khob vaghti oona hich mozeaei nemigirand dige be
barca che rabti dare.
ye pish nahad baraye oon aghaye yahoodi mard bade gerye kone ,albate age behesh dastoor nadade bashand


چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ (۷:۵۷)
 
ParsBarca
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يو...
مثل اينكه شما متن و درست نخونديد؟ بهتر بدونيد وقتي كه قرارداد بسته شده ديگه طرفي كه قرارداد بسته خواه و ناخواه موظف ميشه كه به قولهاش عمل كنه.


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ (۲۲:۲۸)
 
PYA
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يو...
man fek mikonam dalili nadare barca kaaseye dagh tar az ash bashe..vaghty unicef vakoneshi neshoon nadade barcaam aslan vazife ei nadare..be nazaram aslan in gharardad o nabayad mibast barca..chon khaah na khah siasi tar azin ke has mikone barca ro..va faramoosh nakonid..hichvaght nemishe too siasat hamaro razi kard..age azin hemayat kone oon narahat mishe ..tarafe oono begire yeki dige sedash dar maid..fek nakonid chon yaroo oomade geryeh karde hagh bahashe doostan..dar zemn in faghat zano bache haye lobnani nistan ke koshte mishan..in yarooam mesi ke ye chizish mishode


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ (۱۴:۵۳)
 
victor_valdes_ibas
پاسخ به: انتقاد شديد آرمال ريبود از يو...
mtmaenam BARCA be zody vakonesh neshan khahad dad


سه‌شنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ (۱۱:۰۱)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۳ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!