به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.مصاحبه
فرستنده آذر فرحی در تاريخ یکشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۸۵ (۱۶:۱۸) (۱,۲۲۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت الموندو دپورتیوو
مترجم: آذر فرحی / FCBarcelona.ir


خطری که این فصل بارسا را تهدید می‌کند چیست؟

خطر واقعی روحیه تیم است. این چیزی است که تعیین می‌کند آیا ما موفق خواهیم شد یا اینکه فصل را بد پیش خواهیم برد. به دست آوردن لالیگا و لیگ قهرمانان در یک سال ممکن است شما را به خطا بیندازد. ما باید با روحیه بالا فصل را آغاز کنیم چون به دست آوردن یک لیگ قهرمانان دیگر دور از دسترس نیست. من گاهی با خودم فکر می‌کنم و می‌بینم که می‌توانم باز هم بارسا را قهرمان اروپا تصور کنم. ما با قهرمانی مجدد وارد تاریخ باشگاه خواهیم شد و شاید دیگر هیچ تیمی نتواند این کار را تکرار کند. اما ما نمی‌توانیم از حالا بگوییم که بهترین تیم هستیم. اگر این موضوع را باور کنیم، مرگ خود را رقم زده‌ایم!


آیا مردم دیگر برای هر بازی انتظار بازی زیبا را ندارند؟

فصل پیش ما توانستیم روحیه هواداران بارسا را تغییر دهیم. حال، آنها می‌دانند بازیهایی وجود دارد که کنترل بازی بسیار اهمیت دارد مانند بازی برگشت مقابل چلسی یا میلان. ما دیدیم که آنها ورزشگاه را با رضایت ترک کردند و گفتند تیم به جای اینکه با عذاب برنده شود، با بلوغ بازی را برد. ما توانستیم به مردم نشان دهیم که همیشه با بازی زیبا نمی‌شود پیروز شد.

دکو چه چیز را ترجیح می‌دهد؟

من ترجیح می‌دهم با بازی زیبا ببریم. وقتی کارهای زیبا انجام می‌دهیم، یا مهاجمانمان حرکات فوق‌العاده دارند، من خیلی خوشحال می‌شوم. اما بردن نیز مرا خوشحال می‌کند. من ترجیح می‌دهم که هر دو را داشته باشیم اما اگر باید یکی را انتخاب کنم، من همیشه برد را دوست دارم. مهمترین مسئله این است که استحکام داشته باشیم؛ همانگونه که فصل پیش داشتیم.

رقیبان خریدهای زیادی داشتند، مخصوصا چلسی.

مهمترین بازیکن چلسی، ماکه له له است و من نمی‌دانم چه چیز باعث شده که مورینیو، بالاک و لمپارد را با این همه شباهت کنار یکدیگر قرار دهد. واقعا نمی‌دانم. اما خرید شوچنکو بسیار مهم است. بازیکنی است که زدن گلهای بسیار را برای شما تضمین می‌کند.

چلسی همیشه نگاهی به دکو دارد.

کاملا طبیعی است که در مورد من صحبت شود. مگر در مورد آمدن لمپارد به بارسا صحبت نمی‌شود؟ روزی که دیگر صحبت نکنند، یعنی که دیگر مورد توجه نیستید. راستش را بخواهید، من کوچکترین علاقه‌ای به ترک بارسا ندارم. من احساس می‌کنم برای تیم مهم هستم؛ با هم‌تیمی‌هایم رابطه خوبی دارم و به اندازه کافی از اینجا بودن خوشحال هستم. نه فقط به خاطر شهر، بلکه بیشتر به خاطر باشگاه. وقتی در مورد شما صحبت می‌کنند، یعنی که مهم هستید.

در مورد جذب زامبروتا و تورام چه نظری داری؟

اعضای کادر فنی و مسئولین در مورد جذب این دو تصمیم بسیار خوبی گرفتند. این دو بازیکن، با تیمهایشان عناوین بسیاری به دست آورده‌اند و به فشارهای موجود در تیمهای بزرگ عادت دارند. علاوه بر اینها، آنها برای پستهایی آمده‌اند که ما نیاز داشتیم.

و در مورد گودجانسن چه می‌گویی؟

سامو (اتوئو) بهترین مهاجم دنیاست و گودی نیز خوب کار می‌کند. پر کردن جای لارسن بسیار سخت است چون او برای تیم گلهای زیادی به ثمر رساند. او بازیکن بسیار موثری بود؛ چه زمانی که از اول بازی می‌کرد و چه زمانی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شد. امیدوارم گودی نیز مثل لارسن خوش شانس باشد و بتواند به ما کمک کند. شاید به نظر برسد که در مورد حرکات، استیل، شیوه بازی، معطل نگه داشتن دفاع و حرکت به عقب، لارسن در محوطه جریمه موثرتر بود. گودی بیشتر از او به ترک محوطه علاقه دارد. تکنیکی‌تر است.

به نظر می‌رسد که رونالدینیو جام جهانی را فراموش کرده است.

من بازیهای رونالدینیو در جام جهانی را دیدم و من را به یاد زمانی انداخت که تازه به بارسا آمده بودم. باید مسئولیت زیادی تحمل کنید. با دقت بیشتری بازی کنید، کنترل بازی را در دست بگیرید و هیچ اشتباهی نکنید. وقتی او با ما بازی می‌کنید آزادی عمل بیشتری دارد. ما باید فضای لازم را برای رونالدینیو، مسی و اتوئو ایجاد کنیم تا کاملا آزاد باشند زیرا روش بازی ما چنین است. در برزیل، با توجه به بازیهایش در بارسا و بهترین بازیکن دنیا بودش - که هنوز هم هست - از او انتظار زیادی داشتند. کاملا طبیعی است که همه انتظار داشتند این جام، جام جهانی رونی باشد. به نظر من تنها مشکل، این بود که رونالدینیو در پست خود به بازی گرفته نشد.

آیا بارسا به سقف رسیده است؟

شما همیشه می‌توانید پیشرفت کنید اما به این معنی نیست که همیشه خواهید برد. بارسا فقط به خوب بازی کردن بستگی ندارد بلکه شانس هم تاثیر دارد. ایده آل در فوتبال وجود ندارد اما این تیم، پتانسیل این را دارد که سه سال دیگر به برد ادامه دهد. ما می‌توانیم خیلی جلوتر برویم. استحکام از همه چیز مهمتر است.

لئو مسی را چگونه می‌بینی؟

مسی در مورد خانواده‌اش بسیار خوش شانس است. والدینش به انتخاباتش احترام می‌گذارند. خیلیها چنین شانسی ندارند. رابطه من با او خیلی طبیعی است. از بودن با او لذت می‌برم. او انسان خیلی خوبی است و شخصیت فوق‌العاده‌ای دارد. دو بازیکن در دنیا هستند که مسابقه رو در رویشان خارق العاده خواهد شد: او و رونی (کریستیانو رونالدو هم خوب است.). او همچنان تواضع خود را دارد. چه کسی در 19 سالگی این اندازه حجب و حیا دارد؟ مسی مرحله جوانی را رد کرده و یک مرد شده است. بهترین موضوع در او، این است که خوب گوش می‌کند ومی داند چه خوب است و چه نیست. گرچه خیلی چیزها را می‌داند اما از پرسیدن ناراحت نمی‌شود. او در سن 19 سالگی بزرگترین شانس را با این خانواده دارد. خیلیها در این سن چیزهای بسیاری دارد اما خانواده خوبی ندارند. این موضوع خیلی مهم است.

او در بیمارستان خیلی تحت تاثیر قرار گرفته بود؟

بله. من انتظارش را داشتم. به هر حال او هنوز یک بچه است اما خیلی خوب رشد می‌کند.


این تور نشان داد که بارسا بین بچه‌ها جایگاه بسیار خوبی دارد.

من برای تعطیلات به مکزیک رفته بود و در یک جشنواره فوتبال، که بچه‌های زیادی حاضر بودند، شرکت کردم. باشگاه نشان داده است که کودکان جهان، کودکان بارسا هستند و جذابیت بازیکنان مهم تیم مانند رونالدینیو، اتوئو و مسی بر این موضوع افزوده است. این حقیقت مسئولیت زیادی بر دوش ما می‌گذارد. بارسا فقط یک تیم فوتبال بزرگ نیست. بچه‌ها می‌خواهند مانند رونی باشند، مانند لئو، مانند سامو. این مایه افتخار است که ما برای فوتبال و انسانیت یک الگو باشیم. مایه افتخار است که به چنین اهدافی دست یافته‌ایم.

نظرت در مورد قرار گرفتن بارسا و یونیسف در کنار یکدیگر چیست؟

امیدوارم لوگوی یونیسف را داشته باشیم. اینکه باشگاهی مانند بارسا آن پرچم را در دست بگیرد، کار فوق‌العاده‌ای خواهد بود. فقط به وجهه تیم کمک نمی‌کند بلکه بسیار مایه افتخار ما خواهد بود. اگر رئیس دوباره انتخاب شود، که امیدوارم این اتفاق بیفتد، مطمئن هستم که این فکر را ادامه خواهد داد.

اتوئو چگونه است؟

هر یک از ما شخصیت خاص خود را دارد و سامو هم همینطور. با رونالینیو بسیار آسانتر است چون شناختن او خیلی راحت‌تر است. تقریبا همیشه یک جور است. اما سامو متفاوت است. با مسی کار راحت است چون توجه‌ای نمی‌کند. سامو یک انسان فوق‌العاده است اما وقتی موفق نمی‌شود به یک تیم معمولی، یک گل معمولی بزند، دیگر مثل خودش نیست. مهاجمین وقتی موفق به گلزنی نمی‌شوند، عوض می‌شوند. اما او بهترین مهاجم دنیاست.

بلتی خیلی خوشحال است. روی ابرها سیر می‌کند...

در ناسا او بیش از همه هیجان زده بود. بلتی یک روز به شما سلام می‌کند و روز دیگر نه! اما اینکه سلام نمی‌کند معنی‌اش این نیست که مشکلی با شما دارد بستگش دارد از چه دنده‌ای بیدار شده باشد. ما باید به همه احترام بگذاریم. من همیشه می‌گویم که لازم نیست همه در رختکن دوست باشند بلکه باید همه به هم احترام بگذارند. ما اکنون یکدیگر را کامل می‌شناسیم. می‌دانیم که عکس العمل یکی بعد از گل زدن چگونه است و دیگری فردا صبح چه برخوردی خواهد داشت.

موتا برای تو به عنوان یک مرجع است..

موتا بازیکنی است که دوست دارم در موردش صحبت کنم. یکی از با استعدادترین بازیکنانی که تا کنون دیده‌ام. او مرا تا حدودی به یاد ردوندو می‌اندازد. اما او همیشه در مورد مصدومیتها بدشانس بوده است. اگر امسال به او اجازه دهند، کلاس بالای فوتبالش را خواهیم دید.

و مربی، فرانک رایکارد. او را چگونه می‌بینی؟

همه تیمها باید در مقابل مربی خود حاضر باشند. ما احترام را خوب یاد گرفته‌ایم چون فرانک رایکارد آن را آموزش می‌دهد. همه چیز از مربی آغاز می‌شود. اوست که سایرین را وادار به احترام می‌کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۰۴)
 
raminpanahi
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۵۶)
 
kingamir
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۳۹)
 
بارسلونا2012
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
زنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدگی یعنی بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارســـــــــــــــــــــــــــــایی بون.


جمعه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ (۱۱:۵۵)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۱۷)
 
heroes
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۱۵)
 
fcbarca2010
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۳۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۳۶)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دسترس نیست.
hjfhjhjhjhjhjhjhjhjhj


شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۳۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تکرار قهرمانی اروپا دور از دس...
ما قهرمانيم


دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ (۱۳:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۷۰ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!