به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)گزارش بازی
فرستنده آذر فرحی در تاريخ شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ (۲:۱۰) (۱,۱۵۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: آذر فرحی / FCBarcelona.ir


بارسا با پیروزی 1-0 در دیدار رفت سوپرجام و در استادیوم احتصاصی اسپانیول، قدم بزرگی برای کسب مجدد این عنوان برداشت. بازی دور برگشت یکشنبه شب در نیوکمپ برگزار خواهد شد.

لودویک ژولی فصل پیش گلهای حیاتی بسیاری برای بارسا به ثمر رساند؛ از جمله گلی که در سن سیرو وارد دروازه میلان کرد و باعث حضور بارسا در فینال لیگ قهرمانان شد. او این فصل نیز، این روند را با زدن اولین گل خود، که تنها گل این مسابقه نیز بود، آغاز کرد. این مهاجم فرانسوی تک گل بازی را به نام خود رقم زد اما بارسا موقعیتهای بسیاری برای بالا بردن تعداد گلهای خود داشت که توسط دروازه بان اسپانیول، گورکا، مهار شدند.


رایکارد ترکیب برنده را تغییر نمی‌دهد

رایکارد با همان نفراتی که فصل پیش لیگ و لیگ قهرمانان را از آن خود کردند بازی را آغاز کرد و خریدهای جدید، زامبروتا، تورام و گودجانسن، را روی نیمکت گذاشت تا موقعیت مناسب برایشان ایجاد شود. سیلوینهو سمت چپ دفاع قرار گرفت و اوله گر سمت راست را در اختیار گرفت. در حالی که ادمیلسون در این بازی حضور نداشت، موتا در کنار ژاوی و دکو خط هافبک را تشکیل دادند و رونالدینیو، اتوئو و ژولی سه مهره هجومی بارسا بودند.

یک چهارم ابتدایی بازی شاهد فرصتهای زیادی نبود. تیم میزبان بیشتر توپ را در اختیار داشت و اولین فرصت آنان را، فردسون، که بهترین بازیکنشان در نیمه اول بود، در دقیقه 10 بازی به بیرون چهارچوب زد. نه دقیقه بعد، اسپانیول بهترین موقعیت خود را به دست آورد. زابالتا از سمت راست نفوذ خوبی را انجام داد و سانتر ارسالی او را روفه تو از فاصله‌ای بسیار نزدیک به سمت دروازه زد که با عکس العمل فوق‌العاده والدس خطر دفع شد. در حقیقت، هر دو تیم کمی بی‌حوصله می‌نمودند. رونالدینیو کم کم شروع به جلب توجه در زمین کرد و فردسون در دقیقه 38 با یک ضربه کاشته مجددا دروازه والدس را تهدید کرد.

ژولی، باز هم تعیین کننده

در اواخر نیمه دوم بارسا سرعت بازی را کمی بالا برد. همکاری بسیار خوب اتوئو و ژاوی در دقیقه 39، منجر به ضربه هافبک اسپانیایی به سمت دروازه شد که با عکس العمل خوب گورکا این فرصت از بین رفت. اما پنج دقیقه بعد، دیگر از دست هیچ کس کاری برنمی آمد. رونالدینیو پشت محوطه چند ثانیه‌ای توقف کرد و باعث شد مدافعان به سمت او حرکت کرده و ژولی را آزاد بگذاردند. پس از آن این برزیلی با پاسی دقیق پشت دفاع، توپ را به تیمی فرانسوی‌اش رساند و او نیز دروازه اسپانیول را باز کرد تا اولین گل رسمی این فصل بارسا به ثمر برسد.

افت سرعت

نیمه دوم بسیار کند آغاز شد. تعویضها مهمترین نکته دقائق آغازین بودند. پاندیانی و کورو به جای تامودو و روفه ته وارد زمین شدند و در آن سمت زمین نیز، ژولی جای خود را به مسی داد تا پیش از مصدومیت خود در بازی مقابل چلسی، برای اولین بار در یک بازی رسمی برای بارسا به میدان برود. اسپانیول به طور کاملا واضح، دچار خستگی شده بود و تاوان فشارهای سنگینی که نیمه اول بر خود وارد کرد را می‌داد. اما بارسا هرچه بازی پیش می‌رفت، قویتر می‌شد و وقتی در دقیقه 71 اینیستا جای ژاوی را گرفت، آنها دوباره به شکل همان تیمی درآمدند که فصل پیش دو قهرمانی را از آن خود کرد.

پنج فرصت بسیار خوب

بیست دقیقه مانده به پایان بازی، شاهد بهترین بازی بارسا بود. پنج فرصت گلزنی بسیار خوب ایجاد شد که یا با عکس العملهای دروازه بان و یا با بی‌دقتی بازیکنان هیچ یک منجر به گل نشدند. ابتدا اتوئو پس از یک همکاری خوب با رونالدینیو، توپ را به بیرون چهارچوب زد. پس از آن، در دقیقه 76، گورکا ضربه پای راست مسی را مهار کرد. یک دقیقه بعد، یک حرکت بسیار زیبا از دکو، رونالدینیو را در وضعیت تک به تک قرار داد اما باز هم دروازه بان اجازه زدن گل دوم را به بارسا نداد.

فرصت بعدی نصیب اوله گر پرساس شد. نفوذ او از سمت راست با پاس خوب اتوئو همراه شد اما ضربه نهایی او بسیار بی‌دقت بود و راهی به دروازه نیافت. آخرین فرصت نیز باز از آن مسی بود اما ضربه ضعیف او به راحتی توسط گورکا مهار شد.

در دقایق پایانی، جیانلوکا زامبروتا به جای پویول به زمین آمد تا اولین بازی رسمی خود را برای بارسا انجام دهد. همانطور که از بازیکنی با تجربه بالای او انتظار می‌رود، بسیار آرام و مسلط بود. در آخرین ثانیه‌های وقتهای تلف شده، آخرین فرصت بازی نصیب موتا شد. اما ضربه آزاد زیبای او نتوانست وارد دروازه شود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۱۰)
 
raminpanahi
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۵۵)
 
kingamir
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۴۳)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۱۹)
 
heroes
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۲۲)
 
fcbarca2010
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۳۷)
 
harry1
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
سرور هر چی رئالی بارسای آبی اناری.



شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ (۱۹:۲۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۳)
 
farzadweisi
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۳۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
نگران نباشيد. واسه ماست


دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ (۱۳:۱۵)
 
victor_valdes_ibas
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
VIVA BARCA be omide fasli por goal


یکشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ (۱۳:۵۳)
 
pj_no69
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
ini ke shoma migi dorost .amma vaghean hadafe real az in fasl chie?!


شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ (۱۹:۳۳)
 
antimadrid
پاسخ به: یک گام تا کسب سوپرجام (1-0)
لود ویک داره مردونه میجنگه تا مسی وگودجانسن اونو پشت سر نذارند.موفق باشی لودویک!


شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۸۵ (۳:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۵ کاربر آنلاین است. (۳۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۵

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!