به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

سویا برنده سوپرکاپگزارش بازی
فرستنده نیلوفر منصور در تاريخ دوشنبه، ۶ شهریور ۱۳۸۵ (۰:۴۷) (۱,۹۲۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم: نیلوفر منصور / FCBarcelona.ir


بارسلونا در تلاش برای تصاحب سوپرکاپ اروپا برای سومین بار،شکست خورد. دیروز در موناکو سویا تیم بهتر میدان بود و مستحق برد 3 بر 0 مقابل بارسایی که نتوانسته بود به سطح عالی روزهای گذشته خود دست یابد، بود.

طرفداران بارسلونا امیدوارند که دیگر شاهد چنین نمایشی نباشند. نه تنها نمایش آبی و اناری پوشان پایین‌تر از حد انتظار بود بلکه سویای خوانده راموس هم دور از حد تصور بود و خود را بعنوان یکی از مدعیان جدی لیگ معرفی کرد. پولسن،هافبک دانمارکی جدید سویا به همه نشان داد که می‌تواند برای اندولسی‌ها یک بازیکن فوق‌العاده باشد. با دو گل سویا در نیمه اول و پنالتی آنها در وقتهای اضافی نیمه دوم، بارسا کمتر از خود تلاشی نشان می‌داد تا دومین جام فصل را بدست آورد.


بدترین شروع ممکن

فرانک رایکارد بازی را با بازیکنانی که سال پیش با آنها برنده لیگ قهرمانان شده بود شروع کرد و همه بازیکنان تازه وارد را روی نیمکت نشاند. اما این سویا بود که بازی را با قدرت آغاز کرد. کانوته می‌توانست دروازه بارسا را با ضربه سر باز کند؛ اما موفق نشد. چند لحظه بعد از آن موقعیتی ایجاد شد و ویکتور والدس قادر نبود از حمله فابیانو جلوگیری کند و بلافاصله رناتو جلو آمد و با گل خود این بازی را به بدترین شروع قهرمان اروپا تبدیل کرد. شکست 1 بر 0،فقط بعد از 7 دقیقه.


بارسا بعد از 15 دقیقه توانست از طریق ضربه آزاد از راه دور متفکرانه رونالدینیو به دروازه سویا نزدیک شود. تیم با داشتن دکوئی که توپ را به طرز ویژه‌ای در وسط زمین پخش می‌کرد؛ بتدریج خود را بازیافت. اما با وجود بدست گرفتن میانه زمین، سخت تقلا میکرد تا فضایی برای حمله کردن بیابد.

در یکی از معدود موقعیت‌های خطرناک بارسا در نیمه اول اتوو می‌توانست بر پاس طولی رونالدینیو بهتر عمل کند.

کمی بعد از آن رونالدینیو حرکت انفرادی امیدوار کننده‌ای انجام داد که نتیجه‌ای در بر نداشت و وقتی که ژاوی برای اولین بار در این بازی شوتی در چارچوب زد، نیمه اول تقریبا تمام شده بود. اما شوت او کم قدرت‌تر از این بود که دروازه بان سویا پالوپ را به دردسر بیاندارد.

کانوته و بثمر رساندن گل دوم

سویا بعد از بثمر رساندن گل اول، عقب نشینی کرده بود و چشم به ضد حمله‌ها دوخته بود. در طی یکی از همین ضد حملات موقعیتی برای کانوته ایجاد شد و بازیکن کامرونی در آخر پاداش خود را با بثمر رساندن یک گل در نیمه اول دریافت کرد. والدس ضربه کرنری را از محوطه جریمه برگشت داد. ضربه او به ناواداس رسید و او نیز بلافاصله با سر ضربه‌ای به توپ زد و توپ به کانوته رسید. او متوجه نبودن والدس در مسیر خود بود و با ضربه سر ماهرانه‌ای نتیجه را 2 بر 0 کرد.



در اوایل نیمه دوم ژاوی که کمی محتاط بازی می‌کرد، با اینیستا تعویض شد و گودیانسن نیز به جای موتا به بازی آمد. بازیکن ایسلندی 5 دقیقه بعد از ورود به زمین صاحب 2 موقعیت گلزنی شد اما قادر نبود که از این موقعیت‌ها به خوبی استفاده کند. در این ضمن سویا که مصمم بود از برتری 2 بر 0 خود لذت ببرد به ایجاد خطر روی دروازه بارسا ادامه می‌داد. بیشتر جمعیت فکر کردند که دوناتو گل سوم را هم بثمر رساند اما ضربه سر او که از فاصله نزدیکی نواخته شده بود به آرامی از کنار تیر دروازه رد شد.

تلاش بارسا

زمان برای بارسا زود می‌گذشت و ژولی بجای سیلوینیو به بازی آمد و فقط سه نفر در خط دفاع باقی ماندند. اما این اصلاح کافی نبود و زمان برای بارسا رو به اتمام میرفت. پالوپ در واکنشی عالی مسی را از زدن یک ضربه محروم کرد. کمی بعد از آن اتوو نیز موقعیتی بدست آورد ولی با تکلی عالی از خاوی ناوارو متوقف شد. هیچ چیز برای بارسا خوب پیش نمی‌رفت. رونالدینیو یک ضربه آزاد از زاویه دلخواهش از دست داد. و گودیانسن نیز شانس دیگری را برای گلزنی از دست داد. بعد از آن،در وقتهای اضافه بازی آنتونیو پوئرتا با فراری زیبا به سمت دروازه رفت و در کنار خط توسط پویول به زمین افتاد. این پنالتی جای هیچ بحثی نداشت. پنالتی‌ای که انزو مارسکای ایتالیایی با اطمینان آن را به گل تبدیل کرد.

پنالتی در پایان بازی

بارسا 3 بر 0 عقب بود و نتیجه می‌توانست از این بدتر هم باشد. در آخرین لحظات، پوئرتا یک حرکت انفرادی دیگر هم انجام داد و خیلی ماهرانه راهش را با پشت سر گذاشتن مارکز اینیستا و پویول باز کرد اما در آخر در بثمر رساندن گل ناموفق بود.

در موناکو جشن برگزار شده بود اما برای سویا، نه بارسلونا. این شکست یک امتحان جدی برای بازیکنان بارسا بود. شاید آنها از سویا پرآوازه‌تر بودند اما بسیار ناراحت کننده است که در این بازی توانایی اثبات این موضوع در زمین را نداشتند. و اندولسی‌ها هم برندگان ارزشمند اولین سوپر کاپ اروپایی تاریخ باشگاه خود بودند
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۱۴)
 
raminpanahi
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
یاشاسین بارسلونا




شنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۵۹)
 
kingamir
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۴۷)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۱۹)
 
heroes
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۲۶)
 
fcbarca2010
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۵۳)
 
harry1
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
سرور هر چی رئالی بارسای آبی اناری.



شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ (۱۹:۲۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۷)
 
farzadweisi
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۴۰)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ



دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۸۸ (۱۴:۱۶)
 
fcbaran_bm
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
تجربه ای شدبرای بازی های بعدی .


چهارشنبه، ۸ شهریور ۱۳۸۵ (۲۲:۴۶)
 
amir_007b
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
aslan mohem nist mohem ine ke barca dost dashtanie hata zamani ke mibaze mohem ine ke ma ham ghahremane la liga hastim hame europa va real zire saye barcelonast!!!


دوشنبه، ۶ شهریور ۱۳۸۵ (۱۳:۳۵)
 
victor_valdes_ibas
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
vaghte khobi shekast khordim ama BARCA bazham ghahreman khahad shod VIVA CATuLONIA


دوشنبه، ۶ شهریور ۱۳۸۵ (۱۱:۴۶)
 
antimadrid
پاسخ به: سویا برنده ی سوپرکاپ
جا هایه زیادی برا انتقام گرفتن از سویا وجود داره.

بارسا اجازه نمیده که اوونا پا شونو بیش از حد از گلیمشون دراز کنند.


دوشنبه، ۶ شهریور ۱۳۸۵ (۲:۰۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۶۶ کاربر آنلاین است. (۲۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!