به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنری اتوئو را ستایش می‌کند!بارسلونا
فرستنده maryam_barca در تاريخ پنج‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۸۵ (۲۲:۴۲) (۱,۴۰۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت ساموئل اتوئو
مترجم: مریم حق پرست / FCBarcelona.ir


ساموئل اتوئو، شیر کامرونی بارسا، با درخشش عالی خود در چند دیدار اخیر و به خصوص بازی مقابل اوساسونا، که با بازی خارق العاده و کم نظیر وی همراه بود، توجه جهانیان را به خود جلب کرده است تا جائی که حتی تیری آنری هم در مصاحبه اختصاصی خود با شبکه فوتبال فرانسه به یکباره لب به تحسین از اتوئو گشود.


در حالی که گزارشگرشبکه فرانسوی راجع به توپ طلایی مجله فرانس فوتبال، که هر ساله به بهترین بازیکن اروپا اعطی می‌شود، می‌پرسید و از آنری درخواست کرد از نامزدهای مستحق دریافت آن در سال جاری نام ببرد، بهترین بازیکن فوتبال فرانسه و یکی از بهترین فوتبالیست‌های دنیا به یکباره نام اتوئو را بر زبان آورد! در حالی که اتوئو یکی از رقیبان سرسخت اوست و او را در انتخاب بهترین مهاجم اروپا که توسط 16 مربی برتر و کادر فنی مسابقات انتخاب می‌شود، شکست داده بود.

اما آنری حسود نیست و اتوئو را شایسته این عنوان می‌داند. تی تی می‌گوید: "به اتوئو تبریک می‌گویم. او یک برلیان است! و در فوتبال، قدرت و سرعتی چون اتوئو بسیار کمیاب است !"

آنری به نحوه انتخاب بهترین بازیکن شکایت دارد! او می‌گوید: "بهترین بازیکن ازاولین ماه تا آخر دسامبر وقت دارد تا خود را نشان دهد. واقعا اگر نام اتوئو از فهرست توپ طلا به خاطر عدم حضور در جام جهانی خط بخورد مایه تاسف است! چطور می‌توانیم چنین سطحی از فوتبال را نادیده بگیریم؟ اتوئو فوتبال را در حد کمال ارائه داده است و امسال می‌تواند سال او باشد. بدون شک اگر اتوئو برزیلی بود، بهترین می‌شد! اما چون کامرونی است ازعدالت محروم می‌شود از کارشناسان فرانس فوتبال می‌خواهم چشمان خود را کمی باز کنند!"

اتوئو که با گلهای خود کمک زیادی به بارسا در قهرمانی لالیگا و اروپا کرد، با شروع طوفانی خود قصد دارد حق خود را از فوتبال بگیرد. رونالدینیو، هم باشگاهی وی، بازیهای دور از انتظاری را در جام جهانی انجام داد، تیری آنری هم با اینکه موثر بود اما در بهترین سطح خود نبود و زیزو هم که بهترین بازیکن جام شد، از فوتبال خداحافظی کرد. از مسی و رونی مصدوم هم کاری بر نیامد. و ستارگان انگلستان هم فقط در نامهای خود غرق بودند! کاکا با میلان و برزیل به هیچ افتخاری دست نیافت و کاناوارو و پیرلو هم که سطح بالایی از فوتبال ارائه دادند، در باشگاهای خود به مشکلات زیادی برخوردند ...

و این اتفاقات انتخاب بهترین بازیکن جهان در سال جدید را در حاله از ابهام قرار داده است.آنری در این مورد می‌گوید: "باید همه رقابت‌ها لحاظ شود. باشگاهی ، ملی ، تورنمنت‌ها و ... "

و حالا، ساموئل اتوئو که عنوان آقای گلی جام ملت‌های آفریقا و لالیگا را یدک می‌کشد، شاید قربانی بی‌عدالتی شود. و شاید ومه، که پنالتی کامرون مقابل مصر را در دقایق تلف شده از دست داد، یکی از متهمین باشد! اتوئو قبلا گفته بود که به درخواست ومه، پنالتی را به او واگذار کرد .

اتوئودینیو!

تیری هانری هم با پاتریک امبومبا موافق است. امبومبا ستاره بزرگ سالهای نه چندان دور کامرون در اواخر سال 2003 اتوئو را اتوئودینیو نامید!آنری می‌گوید: "بله او در پست خود یک رونالدینیو است." هم چنین امبومبا بعضی انتخاب‌های انجمن 50 نفره فرانس فوتبال را عجیب می‌داند! پاتریک اذعان کرده بود: "واقعا بعضی از بازیکنان لیست ده نفره هرگز در سطح اتوئو نبودند!" این در حالی است که وی درخشش اتوئو را زیر فشار لالیگا از بازیکنانی نظیر لمپارد بیشتر می‌داند.

اما نکته جالب اینجا بود که وقتی راجع ماجرای پیوستن آنری به بارسا و نشستن او روی نیمکت به خاطر اتوئو صحبت شد، آنری حساسیتی نشان نداد: "با نقل این حرفها می‌خواهند من و ساموئل را مقابل یکدیگر قرار دهند ولی من باز هم تاکید می‌کنم کمتر بازیکنی در سطح او وجود دارد و من خوشحالم که با اومقایسه می‌شوم چرا که ما دوست هستیم . فقط می‌توانم 2 چیز بگویم یکی از قدرتمندی و زیرکی نابغه‌ای چون اتوئو که بسیار خوشحالم که در رقابت با او هستم و دیگری اینکه متاسفم از بی‌عدالتهای عجیب و غریبی که در حق او انجام می‌دهند .."

و سر انجام این مطلب اینکه حرفهای آنری می‌تواند تاثیر زیادی در رای کمیته فنی فرانس فوتبال داشته باشد چرا که هم آنری بازیکن بزرگی است و هم خود یک فرانسوی است. اتوئو با درخشش خود می‌تواند افتخار جدیدی چون توپ طلا را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند ...
ارزش: ۹.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۱۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
یاشاسین بارسلونا




یکشنبه، ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ (۰:۰۳)
 
kingamir
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۸:۵۱)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۲۲)
 
heroes
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۳۱)
 
fcbarca2010
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!


Visca Barca




سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ (۱۴:۵۵)
 
harry1
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۲۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!



سه‌شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۳۸)
 
farzadweisi
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۴۲)
 
shahab_madrista
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
baba damet garm ajab khabare timizi
man kheyli ba etoo hal mikonam
eykash real az dasesh nemidad oon perese kasif ye khedmati be barca kard ke laporta ham nakard 2 in modat
emsal hagh dash etoo has toop tala begire


یکشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۸۵ (۱۶:۴۱)
 
PYA
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
be robinhoye bichare chikar dari refigh? inja mage esmi az oon oomade..dar zemn henry am behtare daresho bezare dar in mored ke age eto'o brezili bood behtarin mishod..brezilia age behtarin entekhab mishan sabet kardan dar toole tarikh ke liaghatesho daran..henry az chi misooze nemidoonam ke modatie gir dade be in masale...dar zemn..eto'o be tarif o taeede henry ehtiaji nadare.


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ (۱۷:۲۹)
 
pj_no69
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
eto'o shire mesle shamshire robinho mooshe mesle khargooshe


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ (۹:۵۰)
 
antimadrid
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
هانری انسان کاملا فهمیده ای هستش.


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ (۱:۲۳)
 
No10
پاسخ به: آنری اتوئو را ستایش می کند!
این بسیار زیباست که مهاجم فوق العاده ما مورد توجه هانری است . اتوئو مرد بازیهای بزرگ است و اینکه مورد تحسین رقیبان قرارمیگیرد برمیگردد به توانائی او و روح بالای رقیبانش


جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۸۵ (۰:۵۳)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۸ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!