به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

یک گل برای پیروزی کافی نبود!لالیگا
فرستنده امیر احمدی در تاريخ دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۳۸۵ (۱۷:۲۶) (۱,۲۷۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم : امیر احمدی / FCBarcelona.ir


ضربه آزاد و زیبای دکو برای پیروزی و به دست آوردن سه امتیاز بازی با لوانته کافی نبود زیرا لوانته موفق شد به خوبی در مقابل بارسا ایستادگی کند. 1-1 نتیجه پایانی این دیدار بود و اکنون بارسا باید تمام توام خود را معطوف به بازی با وردربرمن کند.

یک ضربه آزاد از هافبک پرتغالی بارسلونا باعث شد تا بارسا نیمه اول این دیدار را به نفع خود به پایان برساند. اما نیمه دوم کاملا متفاوت با نیمه اول بود, بطوریکه در این نیمه لوانته موقعیتهای گل زیادی را خلق کرد و مهاجمان این تیم مدام در حال یورش به سمت دروازه بارسا بودند.



بلاخره لوانته پاداش پشتکار و تلاش خود را در دقیقه 76 بازی گرفت. آلوارو مدافع پیش تاخته لوانته موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. اکنون بارسا باید تمام توان و انرژی خود را معطوف به بازی سه شنبه شب و در مقابل وردربرمن کند.

تسلط ابتدایی بر بازی

فرانک رایکارد این بازی را هوشیارانه و با حفظ توپ و حرکت از جناحین آغاز کرد و منتظر برای باز شدن بازی تدافعی لوانته و راه نفوذی بود. در ابتدا دکو در کنار اینیستا و در مرکز زمین برای بارسا به کار گرفته شده بودند. در سمت چپ رونالدینهو که معمولا در آن جناح بازی میکند غایب بود. نخستین موقعیت بازی در دقیقه 12 توسط دکو برای لودویک ژولی مرد فرانسوی بارسا به دست آمد ولی او قدر این موقعیت را ندانست و از زاویه‌ای بسته توپ را به هدر داد.

شکسته شدن دیوار دفاعی

بارسا به طور مداوم در حال فشار بر رو دروازه لوانته بود, از جناح چپ و جایی که مرد برزیلی بارسا یعنی سیلوینهو حضور داشت موقعیتهای زیادی بر روی دروازه خلق شد. مدافع برزیلی بارسا در این دیدار بسیار دونده ظاهر شد, با نفوذ وی موقعیت دیگری نصیب ژولی شد ولی باز هم ضربه کم جان و آرام ژولی را مولینا دروازبان لوانته به راحتی مهار کرد.
دکو هم شوت دیگری را روی حرکت بی‌نقص گودیانسن شلیک کرد ولی با بدشانسی این توپ به ثمر ننشست, دکو بعد از این شوت بدلیل خطای بازیکن تیم میزبان با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد.

باز شدن دروازه از پشت هجده قدم

دکو و اینیستا دائما حرکات و نقشه‌های خود را تغییر می‌دادند, یک خطا در دقیقه 40 در بیرون محوطه جریمه کافی بود تا بارسا به گل دست پیدا کند. ضربه زیبای دکو که به شکل کات دار به سمت چپ دروازه و دور از دستهای مولینا زده شد گل بارسا را رقم زد.1-0 در پایان نیمه اول.


فشار بر روی دروازه

9 دقیقه از نیمه دوم گذشته بود, بارسلونا موقعیت دیگری بدست آورد. یک حرکت تیمی جالب از اینیستا, دکو, ژاوی و ژولی شکل گرفت ولی ژولی توپ را از پشت محوطه شش قدم به بالای چهار چوب دروازه فرستاد, در حالی که می‌توانست اینیستا که در موقعیت بهتری بود را صاحب توپ کند خودخواهانه به توپ ضربه زد. این موقعیت از معدود موقعیتهای بارسا در نیمه دوم بود که از دست رفت.

بطوری که لوانته پس از این حمله چهار موقعیت عالی و خطرناک روی دروازه بارسا خلق کرد. ابتدا تورام شوت ریگا را برگشت داد و سپس والدس درون محوطه جریمه توپ را از آن خود کرد. پس از آن در دقایق 62 و 64 دروازبان کاتالان موفق شد ضربات ریگا و نینو را به خوبی مهار کند و مانع از به ثمر رسیدن گل تساوی لوانته شود.

ضربه چیب اسکوئرو

سانتیاگو اسکوئرو در دقیقه 60 نیمه دوم به جای ژولی به میدان آمد. اسکوئرو تقریبا اولین توپی را که با پای خود لمس کرد نزدیک بود به گل زیبایی تبدیل کند. ضربه چیپ اسکوئرو که از فاصله 20 یاردی زده شد می‌توانست به گل تبدیل شود ولی مولینا که از دروازه خود بیرون آمده بود با یک حرکت زیبا دروازه را نجات داد و مانع از به ثمر رسیدن گل بارسا شد. پس از این تعویض اسکوئرو به سمت چپ زمین متمایل شد, اینیستا به راست و گودیانسن در مرکز خط حمله قرار گرفتند. اوله گوئر هم در دقیقه 74 به جای دکو وارد زمین شد.

پایان بازی

دو دقیقه پس از تعویض دکو بازیکن ذخیره و موثر لوانته یعنی اتیین روی خطای کارلوس پویول متوقف شد و لوانته یک ضربه آزاد مستقیم بدست آورد. در پی این خطا کاپیتان بارسا یک کارت زرد دریافت کرد. در این دقایق کاپو به جای ریگا برای لوانته وارد زمین شده بود. ضربه خطا توسط الکسیس به سمت دروازه بارسا زده شد, والدس می‌توانست روی این توپ بهتر عمل کند اما توپ برگشتی را آلوارو به گل تساوی تبدیل کرد.


بارسا با نتیجه مساوی 1-1 متوقف شد ولی برای پیروزی تا انتها جنگید. اسکوئرو و ژاوی نتوانستند از فرصتهای خود در دقایق باقی مانده استفاده کنند و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۲ (۱۹:۲۱)
 
raminpanahi
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
یاشاسین بارسلونا




دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۱۸)
 
kingamir
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۱ (۱۹:۰۴)
 
heroes
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۴:۴۶)
 
fcbarca2010
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!


Visca Barca




یکشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۰ (۱۴:۵۶)
 
harry1
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
درود بر بارسای شکست ناپذیر.
درود بر محد فوتبال.


چهارشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۳۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: یک گل برای پیروزی کافی نبود!
حيف شد


چهارشنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ (۱۴:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۸ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!