به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پسرفتی جدی (1-2)لیگ قهرمانان
فرستنده سام فروهش در تاريخ شنبه، ۵ اسفند ۱۳۸۵ (۲:۰۷) (۱,۱۱۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم : سام فروهش / FCBarcelona.ir


بارسا در مرحله دوم دور رفت لیگ قهرمانان با تنبیهی جدی در برابر لیورپول مواجه شد. مرسی سایدی‌ها از دو اشتباه تیم میزبان استفاده كرد تا در رقابت یك چهارم نهایی در موقعیت خوبی قرار بگیرد.
هیچ كس شكستی این چنین را انتظار نداشت, بخصوص با درنظر گرفتن راهی كه بارسلونا بازی را شروع كرد. در بیشتر زمان نیمه اول یاران رایكارد بهتر بودند اما گل دكو و موقعیت‌های متعدد با ضربه بلامی كه به گل منجر شد، هیچ حساب آمدند. در نیمه دوم, بارسا باری دیگر بدشانس بود, با گل پیروزی بخش لیورپول كه با وجود ضعف تهاجمی این تیم به ثمر رسید. این بازی زود فراموش می‌شود, و قهرمانان اروپا باید به آنفیلد سفر كنند, جایی كه هیچ چیز جز برد نمی‌تواند آن‌ها را در كورس رقابت‌ها نگه دارد.


محك حریف

رایكارد بازی بسیار تهاجمی را برای یازده دقیقه ابتدایی در نظر گرفت, با بلتی, مسی و ساویولا. دو مهاجم ماموریتی واضح برای استفاده از توانایی‌هایشان برای سرعت و نفوذ در دفاع لیورپول كه در هوا قوی است داشتند. قرمزها آن را از ابتدای بازی نشان دادند, اما بارسا صبور بازی كرد, پاس دهی توپ در زمین و صبر كردن برای لحظه برای رسیدن به موقعیت. مسی سبب ایجاد تمامی سرعت در تیم میزبان بود, چیزی كه دفاع لیورپول را مجبور می‌كرد برای كم كردن فضای او به طرف او تغییر مكان دهد. فینان نیز سایه به سایه رونالدینیو، همونطور كه از او خواسته شد بود می‌دوید.

بارسا قدرتش را نشان داد

بارسا نیاز به شكستن ریتم بازی كه دو طرف در جهت تاكتیكی بازی را كنترل می‌كردند داشت, و این كار قبل از یك ربع آغازین انجام شد. مسی و ساویولا پیش از این رینا را گرم كرده بودند، قبل از ضربه سر دل پذیر دكو روی سانتر عالی زامبروتا كه توپ را درون دروازه جای داد. 1-0 و به نظر می‌رسید آن‌ها می‌خواهند گل‌های بیشتری از جایی كه این گل به ثمر رسید بزنند.
بازیكن آرژانتینی و ایتالیایی به خوبی یكدیگر را در زمین پیدا می‌كردند, و به نظر می‌رسید ریسه و آگر شب دشواری دارند، با وجود هر دوی آن‌ها و ساویولا كه برای دومین گل بیشتر و بیشتر فشار می‌آوردند.


توقف و شوك

با وجود بارسایی كه به راحتی حمله می‌كرد, رایكارد تصمیم گرفت كه زمان مناسب برای کاهش سرعت دادن به بازی است, حملات به طور قابل ملاحظه‌ای پایین آمد, اما بارسا همچنان تقریبا تمامی مالكیت توپ را داشت, پاس دادن توپ به طور مستقیم و حتی حساب كردن ویكتور والدس در این نوع بازیبازی. لیورپول نیز كه جوابی پیدا نمی‌كرد از لحاظ فیزیكی مبارزه می‌كرد, که موجب بوجود آوردن اولین موقعیت گل‌شان در بازی شد که با تلاش بلامی كه مستقیما به تور دروازه خورد، به ثمر نرسید.
اندكی بعد, ضربه سر بازیكن ولزی كه یارگیری نشده بود روی سانتر ژابی آلونسو, با اینكه می‌توانست در آغوش والدس براحتی جای بگیرد, او نتوانست خودش را كه می‌خواست روی خط دراز بكشد متوقف كند, و بازی مساوی شد.
تمامی این‌ها برخلاف جریان بازی بود, اما این یك یادآوری سخت به بارسا بود كه در لیگ قهرمانان هر چیز كوچكی می‌تواند مشكل ایجاد كند.

همه چیز در مورد خط هافبك

بارسا شكل جدی و متمركز بیشتری در نیمه دوم به خود گرفت, از آنجایی كه گل بلامی به آن‌ها نشان داد كه لیورپول تیمی نیست كه بتوان آن را دست كم گرفت. بلامی و كویت بسیار قاطع بعد از وقت استراحت بین دو نیمه نشان دادند, گرچه پویول و ماركز نشان می‌دادند که همه چیز را زیر نظر دارند. بازی تقریبا كاملا در میانه زمین دنبال می‌شد. اینیستا به جای موتا برای تحرك بیشتر به بازی آمد, یكی از دلایل این تعویض جلوگیری از گرفتن دومین كارت و از دست دادن دور برگشت در آنفیلد بود. ولی با وجود تسلط بارسا, شانس‌های گلزنی كم بودند. رونالدینیو قبل از آمدن ژولی به جای ژاوی بعد از 64 دقیقه برای حركات بیشتر در حمله، صاحب موقعیت گلزنی از روی ضربه آزاد بود. بارسا برای برد بازی می‌كرد.


پایان تراژدیك

اما لیورپول نیز نگاهی به برد داشت, و جرارد، والدس را مجبور به واكنش كرد، در طی ضربه آزادی كه به دنبال پاس رو به عقب بی‌جهتی به دست آمده بود. اندكی بعد, كویت توپ را به تیر دروازه زد, گرچه بارسا به سرعت با دو موقعیت طلایی كه توسط مسی و ساویولا بر باد رفتند واكنش نشان داد. اما بدترین اتفاق در راه بود.
در دقیقه 73 ریسه از اشتباهات مهیب بارسا در دفاع استفاده كرد و دومین گل لیورپول را به ثمر رساند. نو كمپ كه خودش را برای شبی به یاد ماندنی آماده كرده بود, به طور غیر قابل باوری در حیرت فرو رفته بود.

برای بیشتر كردن مشكلات در ادامه، بلتی بازی را لنگان لنگان به پایان برد چراكه رایكارد با به بازی آوردن گودیانسن به جای ساویولا شانس‌های تعویضش را تمام كرده بود. از این به بعد, بارسا بیشتر با قلبش تا با منطقش بازی می‌كرد, اما به طور ناامیدانه‌ای به گل تساوی نزدیکه شده بود زمانی که ضربه آزاد دكو تیر دروازه رینا را به لرزه در آورد.
و به پایان رسید, با باختی داخل خانه برای بارسا و كوهی برای فتح در مرسی ساید در دور برگشت. اما هیچ دلیلی نیست كه تاریخ نتواند خود را تكرار كند, آخرین باری كه بارسا در چنین شرایطی قرار داشت, آن‌ها 3-1 در آنفیلد در آن شب به یاد ماندنی 20 نوامبر 2001 بردند. چیزی مشابه ممكن است دوباره اتفاق بیافتد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۲ (۱۶:۵۶)
 
raminpanahi
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
یاشاسین بارسلونا




دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۳۱)
 
kingamir
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
زنده باد بارسا


جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۱ (۰:۴۱)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۰:۳۹)
 
heroes
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)



شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۵:۰۰)
 
fcbarca2010
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)


Visca Barca




یکشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۰ (۱۵:۱۶)
 
fcbarca2010
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)


Visca Barca




یکشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۰ (۱۵:۱۵)
 
fcbarca2010
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)


Visca Barca




یکشنبه، ۱ خرداد ۱۳۹۰ (۱۵:۱۳)
 
harry1
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)



چهارشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ (۲۰:۴۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۱۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۰۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۳:۴۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: پسرفتی جدی (1-2)



دوشنبه، ۳ اسفند ۱۳۸۸ (۱۵:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۳ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!