به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می‌توانست صدرنشین باشد».مصاحبه
فرستنده محمد صالح طبری در تاريخ دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۰:۳۰) (۱,۱۲۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: محمد صالح طبری / FCBarcelona.ir


سرمربی بارسلونا تصدیق کرد که اتلتیکو مادرید شروع فوق‌العاده‌ای در کورس رقابت‌های لیگ داشته است و بر این واقعیت مهم تاکید کرد که بازیکنان اتلتیکو به آنچه انجام می‌دهند باور دارند.

تیتو ویلانووا یک روز قبل از انجام بازی به تحسین تیم حریف پرداخت: «امتیازات آنها گویای همه چیز است. ما بهترین شروع تاریخ لالیگا را رقم زدیم و آنها با اختلاف 6 امتیاز پشت سر ما هستند. آنها در لیگی دیگر می‌توانستند صدرنشین باشند. آنها فصل را بسیار عالی شروع کردند و فصل قبل را عالی به پایان رساندند. این دو مورد در کنار هم دست آوردی تماشایی می‌باشد».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

ویلانووا با وجود باخت اتلتیکو در مقابل رئال مادرید در چند هفته قبل، انتظار یک بازی سخت و پیچیده را در برابر اتلتیکو دارد. وی امروز به خبرنگاران گفت: «در زمین مسابقه وقتی احتمال باخت شما وجود دارد به راحتی نمی‌توان امتیاز کسب کرد. من برای کیفیت بازی آنها در جام حذفی و لیگ اروپا و امتیازاتی که آنها جمع کردند، ارزش بسیاری قائل هستم. آنها خودشان را باور دارند و این نکته مهمی در تیم می‌باشد». او همچنین به تمجید ویژه‌ای از دیگو سیمئونه پرداخت: «تغییر روش و پویایی در ساختار یک تیم در میانه فصل بسیار سخت است و این چیزی است که او سال گذشته انجام داده است».

تیمی فراتر از فالکائو

رادامل فالکائوی کلمبیایی مهاجم برجسته این فصل اتلتیکو می‌باشد، اما تیتو ویلانووا معتقد است که کار گروهی عامل مهم موفقیت این تیم می‌باشد: «آنها یک گروه از بازیکنان با کیفیت هستند و برایشان مشخص و روشن است که چه می‌خواهند. تیم سیمئونه فقط فالکائو نیست؛ بلکه شامل دیگر گلزنانی مانند دیگو کاستا و آدریان و همچنین هافبکها و مدافعان پوششی که در موقعیت‌های حمله اضافه می‌شوند، نیز می‌شود. آنها زمانی که باید دفاع کنند همه با هم به خوبی به دفاع می‌پردازند».

با این حال ویلانووا خاطر نشان کرد که حتی با حضور مهاجم کلمبیایی تیم اتلتیکو، شیوه بازی بارسا را تغییر نخواهد داد: «ما در منطقه استراتژیکی حریف و دور از منطقه دروازه خودمان راحت تریم و حتی با وجود فالکائو در زمین هرگز شیوه بازی خودمان را تغییر نمی‌دهیم». هنگامی که از تیتو در رابطه با مقایسه لیونل مسی و رادامل فالکائو سوال کردند، به خبرنگاران گفت: «آنها بازیکنان متفاوتی هستند و به طور مشترک شم گلزنی بالایی دارند و به مراتب بهتر و بهتر می‌شوند».

بهترین ترکیب ممکن

ویلانووا بازی روز چهارشنبه مقابل کوردوبا را مثالی از سیری ناپذیری بازیکنانش بیان کرد: «فرصت خوبی داریم که از آن لذت ببریم. آنها می‌خواهند که بازی کنند. احساسی که در من ایجاد می‌شود این است که می‌خواهند به رقابت بپردازند. حقیقت این است که بازیکنان تشنه بردن هستند تا کار ما را در ادامه آسان کنند. هیچ بازی بی‌ارزشی در این باشگاه وجود ندارد. در برابر اتلتیکو، مثل همیشه من بهترین ترکیب ممکن را انتخاب خواهم کرد».

یکی از تصمیمات مهم و کلیدی سرمربی بارسا، جانشینی سسک فابرگاس در ترکیب است: «سسک مصدوم است و ما از بازیکن دیگری توقع نداریم که کار او را انجام دهد، زیرا هیچ دو بازیکن شبیه یکدیگر نیستند. ما می‌دانیم که اینیستا می‌تواند در دو پست بازی کند؛ هم به عنوان بال کناری و هم به عنوان هافبک و او در هر پستی که بازی کند فوتبالیست فوق‌العاده‌ای است».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
ARROW
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
تیم خیلی خوبیه
فالکائو هم یکی از بهترین بازیکنهاست
از نظر من باید فالکائو جز سه نامزد توپ طلا باشه تا کریس


سه‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۱ (۳:۵۴)
 
BRAIN
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
فالکائو فقط 30 دقیقه اول خوب بازی کرد


سه‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۱ (۰:۱۸)
 
konjkave60
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
خداكنه سسك زودتر برگرده


سه‌شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۱ (۰:۰۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
واقعا راست میگه. با این نمایش نیمه ی اولشون در هرلیگی غیر از آلمان اولش میشدن


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۱۰:۴۹)
 
lavvaf22
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
برد دلچسبی کسب کردیم
خدا رو شکر



دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۹:۳۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
fan::


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۹:۳۵)
 
milad-10
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
آره تیم خوبیه از خوکا بهتره ولی ما که میبریم خفن.


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۹:۱۶)
 
mazaherxavi
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
واقعا تو هر لیگی بود شانس قهرمانی داشت


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۹:۱۲)
 
king_morteza
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
می بریم تا اینا هم مثل رئالی ها برامون شاخ نشن



دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۴۶)
 
a-sed-meti
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
به امید خدا ابکشن
:201: :201: :201: :201: :201:


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۴۳)
 
arya1
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
alifxli بیخیال


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۲۴)
 
arya1
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
ایشاا···میبریم
یعنی باید ببریم
هرجور شده
باید هم مسی گل بزنه
تا دهن بعضی ها خوب س···بشه


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۱۵)
 
alifxli
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
لوباتو در تیم ب در 6 پست مختلف بازی کرده است و هر روز نقش پررنگ‌تری در این تیم پیدا می‌کند و در دو سال گذشته در تیم ب پیشرفت زیادی داشته است


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۱۳)
 
alifxli
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
ژاوی تنها یکی از استعدادهای بی‌شمار لاماسیا، آکادمی جوانان بارسلوناست. هر ساله لاماسیا بازیکنان بزرگی را پرورش می‌دهد، گرچه همه آن‌ها به سطح تیم اصلی نمی‌رسند و پشت بازیکنان بااستعدادتر از خود می‌مانند. بارسلونا امروز به مسی، ژاوی، بوسکتس، پویول، اینیستا یا هر بازیکن دیگری وابسته نیست، بلکه به لاماسیا وابسته است. بدون لاماسیا، بارسلونایی که ما امروز می‌شناسیم وجود نداشت.

تاثیر لاماسیا در موفقیت‌های بارسلونا به حدی است که اگر این آکادمی پرورش بازیکنان را متوقف کند، تیم اصلی بارسلونا با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. در طی سال‌های زیاد، سبک بازی بارسلونا به جایی رسیده است که امروز یک سمبل مهم برای باشگاه می‌باشد. این سبک در مورد کنترل توپ و میدان است. داشتن مالکیت بالای توپ و استفاده از آن برای انجام یک بازی هجومی. این یک روش جذاب برای بازی فوتبال است، و البته یک راه بردن. این سبک در دوران گواردیولا به سمت ایده‌آل حرکت کرد. در دوران مربیگری گواردیولا، بارسلونا توجه همه را به خود جلب کرد، و در صدر فوتبال جهان تقریبا غیرقابل دسترسی شد.

بازی کردن به این سبک ساده نیست و بازیکنان بسیار خاصی برای همه پست‌های درون زمین می‌خواهد. این بازیکنان نه تنها به قابلیت‌های بالا در پست خود نیاز دارند، بلکه همگی باید قابلیت‌های یک هافبک بازیساز را در حد موردنیاز خود داشته باشند. یک مدافع در سیستم بارسلونا علاوه بر قدرت بالای دفاعی، باید قدرت کنترل و پاس‌دهی در حد هافبک‌های خوب جهان را داشته باشد. یک مهاجم در سیستم بارسلونا باید در کنار قدرت گلزنی بالای خود، توانایی‌های یک هافبک را نیز داشته باشد. ولی سخت‌ترین پست دروازه‌بان است. دروازه‌بان بارسلونا نسبت به دروازه‌بان‌های دیگر تیم‌ها باید قابلیت‌های بسیار بالاتری داشته باشد، به طوری که می‌توان دروازه‌بانی در بارسلونا را یک پست متفاوت با دروازه‌بانی در دیگر تیم‌ها دانست. یک دروازه‌بان آبی‌اناری‌ها مسلما باید به خوبی از دروازه خود محافظت کند، ولی باید در بازی با پا نیز به خوبی دیگر بازیکنان تیم باشد، اگر بهتر از آن‌ها نباشد. اگر دروازه‌بان بارسلونا یک پاس اشتباه بدهد، احتمال زیادی وجود دارد که توپ درون دروازه بارسا قرار گیرد، در حالی که برای دیگر بازیکنان تا این حد حساس نیست. او باید عالی‌تر از هر فرد دیگری بازی را زیر نظر بگیرد و وقتی توپ را دریافت می‌کند بدون صرف زمان برای فکر کردن، توپ را به بهترین نقطه ممکن بفرستد. او باید همیشه هوشیار باشد، حتی اگر 80 دقیقه توپ به سمت محوطه جریمه بارسا نیاید، دروازه‌بان نباید هوشیاری خود را از دست بدهد.

این‌ها ویژگی‌هایی است که نمی‌توان در بازیکنان موجود در بازار نقل و انتقالات پیدا کرد. قابلیت‌هایی است که تقریبا پیدا کردن آن غیرممکن است. این دلیل اهمیت بسیار زیاد لاماسیا برای بارسلونا است. برای موفقیت در بازی کردن به سبک بارسا، بارسلونا باید بازیکنان مورد نیاز خود را پرورش دهد، چون بازیکنانی با قابلیت‌های مورد نظر در هیچ‌کجا پیدا نمی‌شوند. مردم اخیرا تعجب کرده‌اند که چگونه بارسلونا می‌تواند با این همه بازیکن محصول آکادمی، چنین تیم قدرتمندی در سطح بالا بسازد. ولی حقیقت این است که وجود این بازیکنان محصول آکادمی است که بارسلونا را به این جایگاه فعلی رسانده است. مردم بسیار در مورد وابستگی به ژاوی، وابستگی به مسی و وابستگی به گواردیولا صحبت کرده‌اند. ولی تنها یک وابستگی در بارسلونا وجود دارد، وابستگی به لاماسیا.

این وابستگی با تلاش بارسلونا برای پیدا کردن یک مدافع ذخیره برای پویول و پیکه به وضوح دیده می‌شود. شایعات زیادی مطرح شده است، ولی باشگاه نتوانسته است مدافع مدنظر خود را پیدا کند. به جای آن هافبک‌هایی برای بارسا خریداری شده‌اند و این سوال را به وجود آورده‌اند که تیمی که بهترین هافبک‌های جهان را دارد چرا باز هم به سمت خرید هافبک می‌رود؟ جواب ساده است، بارسا تیم هافبک‌هاست. مهم نیست که بازیکن در چه پستی بازی می‌کند، او باید قابلیت‌های یک هافبک خوب را داشته باشد. ماسکرانو توسط گواردیولا خریداری شد تا به عنوان یک مدافع وسط بازی کند، با وجود این که پیش از این هیچگاه چنین تجربه‌ای نداشته است. در بارسلونا به عنوان مدافع مرکزی بازی کرد و فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان جهان در این پست بود، او حتی یکی از کاندیداهای تیم منتخب یوفا می‌باشد. با وجود اضافه شدن ماسکرانو مشکلات خط دفاع ادامه دارد. تیتو در بازار جستجو کرد ولی او نیز مانند گواردیولا گزینه مناسبی پیدا نکرد و به جای آن یک هافبک خرید: الکس سانگ. تیتو می‌خواست از او به عنوان یک مدافع استفاده کند، گرچه این ایده هنوز جواب نداده است و بازیکن کامرونی نتوانسته از نظر دفاعی بازیکن مطمئنی نشان دهد.

با وجود جستجوی زیاد در تیم‌های دیگر، بازیکن مناسب برای بارسلونا در خود باشگاه است. مارک بارترا تمام ویژگی‌های لازم برای این منظور را دارد. مشکل اینجاست که او هنوز جوان و بی‌تجربه است. بارترا از 10 سالگی در بارسلونا حضور دارد و سبک دیگری از بازی را نمی‌شناسد. گرچه بارترا حتی در خود باشگاه نیز منحصر به فرد است. او همیشه یک مدافع بوده است، اکثر مدافعانی که به بارسا ب یا به تیم اصلی می‌آیند در ابتدا مهاجم یا هافبک بوده‌اند و سپس به پست دفاع آمده‌اند.

هیچ تعجبی ندارد که در آینده بازی کردن بارسلونا با 11 بازیکن محصول آکادمی کاملا عادی باشد. از آنجا که سبک بارسا در حال پیشرفت و تکامل است، پیدا کردن بازیکنان تیم‌های دیگر که در سبک بارسا بازی کنند سخت است. بارسلونا اکنون به لاماسیا وابسته است و احتمالا در آینده این تکیه به لاماسیا بیشتر نیز خواهد شد. این که چنین چیزی بد است یا خوب را تنها زمان مشخص می‌کند. ولی در حال حاضر جای هیچ نگرانی نیست، چون استعدادهای آکادمی هر سال به تیم اصلی اضافه می‌شوند. شاید در آینده این مشکل ایجاد شود که بازیکنان بااستعداد بارسا بیشتر از نیاز تیم باشند. هیچ‌گاه در لاماسیا به اندازه این زمان استعدادهای بزرگ مشاهده نشده است. در حالی که همه آن‌ها نمی‌توانند به تیم اصلی برسند. برای آن‌هایی که به تیم اصلی نمی‌رسند چه اتفاقی می‌افتد؟ با نگاه به تیم‌های دیگر لالیگا و تیم‌های لیگ‌های دیگر بازیکنان زیادی را می‌بینیم که از لاماسیا به این تیم‌ها رفته‌اند. ولی بازی کردن در تیم دیگر، برای بازیکنی که برای بازی در سبک بارسلونا آموزش دیده است سخت است. سبک بازی بارسا با بسیاری از تیم‌های دیگر متفاوت است. در سال‌های گذشته دیده‌ایم که چقدر قرار گرفتن در سبک بارسا برای یک بازیکن غیرآکادمی سخت است و همین مسئله برای بازیکنان آکادمی در دیگر تیم‌ها نیز وجود دارد.

ولی در هر صورت با چنین استعدادهایی، لاماسیا باعث افتخار طرفداران بارسلونا است. آکادمی که نه تنها فوتبالیست‌های بزرگی پرورش می‌دهد، که انسان‌های بزرگی نیز می‌سازد و در نهایت شاید بهترین تیم تاریخ فوتبال جهان را ساخته باشد.

بارسلونا به آکادمی وابسته است که مسی را پرورش داده است، بارسلونا به لاماسیا وابسته است.


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۵:۰۰)
 
King-Messi
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
حواسمون به فالکائو باشه کار تمومه!!!!!!


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۴:۳۰)
 
Iman-Emperatour
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
عاشق صحبتهاشم
بهترین مربی دنیا


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۴:۳۰)
 
bestOFbest
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
اتلتیکو تو بازی با رئال ثابت کرد واقعا شانسی تا اینجا اومده و جلوی تیمای بزرگ حرفی برای گفتن نداره.
امیدوارم امروز دفاع اتوبوسی بازی نکنن


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۳:۲۹)
 
Ali_SHS
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
واقعا با شخصیت و با وقار حرف میزنه. ایشالا پرگل میبریم


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۳:۲۸)
 
minashup
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
خدایی اتلتیکو خوب بازی میکنه
شک دارم ببریم


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۳:۱۱)
 
*mohammad.z*
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
100% ميبريم
شك نكنيد


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۲:۴۳)
 
kingamir
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
میبریم


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۲:۳۳)
 
siyamak
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
اتلتیکو تیم خیلی خوبیه ولی ما از اونا خیلی بهتریم و ایشالا 3 امتیاز رو امشب میگیریم


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۲:۳۳)
 
ho_lio
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
عاشق حرف زدنتم تیتو!!!!
خیلی دوسش دارم!!


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۱:۳۳)
 
iniesta.reza
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
ایشالا این بازی رو هم ببریم و فاصلمون با تیم دوم بشه 9امتیاز
اتلتیکو جلوی رئال خیلی بد بازی کرد و هیچ حرفی برا گفتن نداشت اگه امشبم همونجوری بازی کنه ایشالا بردمون حتمیه .
اما در کل بازی امشب یکی از سختترین بازی های این فصله که ایشالا تیتو و تیمش این بازی رو هم با سربلندی پشت سر میذارند


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۱:۲۱)
 
raminpanahi
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
به امید خدا این بازی رو هم میبریم

به امید قهرمانی در همه جام ها




دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۰:۵۳)
 
thiagomessi
پاسخ به: تیتو ویلانووا: «اتلتیکو مادرید در لیگهای دیگر می توانست صدر...
کلا تواضعت رو دوست دارم تیتو انشالله بتونیم این بازی رو با موفقیت پشت سر بذاریم


دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۱ (۰:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۷ کاربر آنلاین است. (۱۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!