به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

مسی كلاسیك (3-3)گزارش بازی
فرستنده سام فروهش در تاريخ سه‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ (۱۰:۰۲) (۱,۳۰۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع : سایت رسمی باشگاه
مترجم : سام فروهش / FCBarcelona.ir


سه گل از لئو مسی كه سومی‌اش در دقیقه نود به ثمر رسید، تساوی را برای بارسایی به ارمغان آورد كه ناگزیر بود كل نیمه دوم را با ده بازیكن سر کند. این به دلیل اخراج اولگوئر در پایان نیمه اول بود.
به خاطر عملكرد مسی سال‌ها این بازی به یاد خواهد ماند. جوان آرژانتینی سه گل بارسا را به ثمر رساند تا تیمش امتیازی ارزشمند را برابر تیمی كه در كل نیمه دوم یار اضافه داشت كسب كند. امتیازی كه تیم را هم امتیاز با سویا و پنج امتیاز بالاتر از رئال مادرید در صدر جدول نگاه داشت.
غیر از بازیكن آرژانتینی تمامی بازیكنان بارسا به سختی تلاش كردند تا جای خالی اولگوئر احساس نشود. باید اشاره‌ای ویژه به نقش مهمی كه والدس در بازی ایفا کرد، داشت كه در دقایق حساس عملكردی قاطع داشت. بدون شك این بارسا - مادرید بازترین و هجومی‌ترین بازی دو تیم در سالیان اخیر بود.


دقایق آشفته اولیه

اگر بارسا - مادرید دارای هیجان خاص دیگری است, دقایق اولیه پیكار این دو، این هیجانات را دوچندان كرد. در دقیقه 5 و در اولین حمله رئال, این تیم توسط ون نیستلروی پیش افتاد (1-0). بارسا برای جواب دو موقعیت خوب متوالی ایجاد كرد. اولی شوتی از فاصله نزدیك از اتوئو بود كه توسط كاسیاس دفع شد اما در دیگری دروازبان مادرید شانسی نداشت چرا كه مسی از روی پاس خوبی كه از اتوئو دریافت كرد، توپ را در قعر دروازه جای داد. بازیكن آرژانتینی بازی را به تساوی كشانده بود و نیوكمپ حالا بهانه‌ای برای شادی داشت.

پنالتی و 2-1

اما بلافاصله داور در سویی دیگر بعد از اینكه اولگوئر گوتی را سرنگون كرد، نقطه پنالتی را نشانه رفت. ون نیستلروی نتیجه كار را 2-1 كرد و مدافع بارسا نیز كارت زرد از داور دریافت كرد. این زمان از بازی بی‌شك از با هیجان ترین‌ها در تاریخ معاصر بازی این دو تیم بوده است. بارسا تلاش برای زدن گل دوم را متوقف نكرد و اتوئو در دقیقه 18 و بعد ماركز و رونالدینیو یك دقیقه بعد تلاش‌هایی برای گلزنی داشتند.


تلاش بیشتر

بازی روندی سریع را دنبال می‌كرد كه بارسا دارای شانس‌های خوب گلزنی بود و رئال نیز در ضد حملات خطرناك نشان می‌داد. در دقیقه 27 رونالدینیو صاحب توپ شد و از جناح چپ وارد محوطه شد و با اتوئو یك و دو كرد و شوتی مستقیم به كاسیاس زد. توپ به محوطه شلوغی ریباند شد و مسی سریعترین فرد برای استفاده از این موقعیت بود و با شوتی استثنایی توپ را به سقف رئال كوباند.

با وجود اینكه 2-2 نتیجه بازی بود, سرعت بازی كم نشد و هیگوئن ,اتوئو و اینیستا فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند. اما لحظاتی پیش از وقت استراحت بین دو نیمه بارسا ضربه‌ای بزرگ دید كه می‌توانست كل تیم را برای باقی بازی دچار مشكل كند, اولگوئر دومین كارت زرد را بعد از خطا برروی گاگو دریافت كرد و از میدان اخراج شد. مردان رایكارد مجبور به ادامه بازی با 10 بازیكن بودند.

جنگ میانه میدان

در نیمه دوم بارسا مجبور شد تغییراتی در تركیب تیمش بدهد و به همین جهت رایكارد اتوئو را با سیلوینیو تعویض كرد. بارسا با 3 مدافع بازی را ادامه داد، در حالی كه ماركز در نقش هافبك دفاعی بازی می‌كرد. بازی سرعت بالایی داشت و رئال مادرید چندین موقعیت مسلم گلزنی خلق كرد.


والدس موثر, رئال غیرقابل توقف (3-2)

بارسا باید با واقعیت 10 نفره بودن كنار می‌آمد و ژاوی, دكو و اینیستا كار خستگی ناپذیری برای پوشش خط هافبك داشتند. رئال مادرید ضدحملات خطرناكی ترتیب داد و والدس مجبور به سه واكنش بزرگ در برابر ون نیستلروی در سه دقیقه شد. تیم كاتالان نیاز به چیدمانی تازه داشت و از اینرو رایكارد تصمیم به آوردن بلتی به جای دكو برای داشتن دفاع چهار نفره گرفت. بعد از این تغییر، ضربه آزاد گوتی توسط سرجیو راموس با خوش شانسی مادرید به تور دروازه بارسا چسبید. (3-2)

جنگنده تا دقیقه آخر

با وجود ضربه بزرگی كه گل مادرید بر تیم بارسا وارد كرد, 10 مرد رایكارد تا دقیقه آخر دست از مبارزه و تلاش برنداشتند. چند دقیقه بعد از گل اینیستا می‌توانست بازی را به تساوی بكشاند ولی شوتش با اختلاف كمی از كنار تیرك راست دروازه كاسیاس به بیرون رفت. پنج دقیقه بعد ماركز با شوت بیرون محوطه‌اش دروازبان مادرید را مجبور به واكنش كرد.
تغییراتی كه رایكارد انجام داد، تنها یك هدف را دنبال می‌كرد: به تساوی كشاندن بازی. بنابراین گودیانسن به جای ماركز به میدان آمد و به روحیه تهاجمی تیم افزود. رونالدینیو می‌توانست بازی را به تساوی بكشاند اما كاسیاس از فاصله كمی توانست توپ را دفع كند.

گل نهایی!

حركتی كه همه هواداران بارسا برای آن دست به دعا شده بودند، در نهایت در دقیقه 90 اتفاق افتاد. مسی از سد هلگوئرا گذشت, اولین لمس توپش باعث شد تا از تعقیب كننده‌اش پیشی بگیرد و توپ را با قدرت به گوشه دروازه مادرید فرستاد . 98000 نفر هوادار بارسا در نیوكمپ در كنار میلیون‌ها هوادار بارسا در سراسر جهان كه بازی را از تلویزیون دنبال می‌كردند, این گل را جشن گرفتند.


پنالتی بر روی رونالدینیو؟

با مادریدی كه واقعا از گل بارسا شوكه شده بود, كاتالان‌ها آخرین شانس را داشتند، وقتی رونالدینیو وارد محوطه شد و بعد از تماس با دیارا برروی زمین افتاد. داور موج‌هایی از اعتراض را كنار زد و با حركت آخرش بازی به پایان رسید و چشم بر پنالتی واضح بارسا بست. مادرید همچنان پنج امتیاز از بارسلونا عقب است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
raminpanahi
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
یاشاسین بارسلونا




دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۳۶)
 
kingamir
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
زنده باد بارسا


جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۱ (۰:۴۵)
 
David.Villa.sanchez
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۰ (۲۱:۲۰)
 
heroes
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
عشق است مسی.
ایولا به بارسا و بارسایی
سلطان ژاوی.


شنبه، ۲۱ آبان ۱۳۹۰ (۵:۰۴)
 
harry1
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
سرور هرچی رئالی بارسای آبی اناری


شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ (۱۵:۳۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۱۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
viva barca :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli: :heli:


سه‌شنبه، ۲۰ مهر ۱۳۸۹ (۱۶:۱۲)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۳:۵۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
ایول مسی جونم. روی این خوکهای سفید کم شد.


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۸۸ (۱۳:۵۹)
 
No10
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
اوله گوئر ؟؟؟؟؟ دو گل ویک نیمه ده نفره را به مادرید هدیه کرد . کدام بازیکن رئال اینقدر کارکرد ؟ اوله گوئر در حد این بازی نبود . او تمام تفکرات ریکارد را برباد داد . اما آیا بودن او در ترکیب اولیه بهترین انتخاب بود؟...!


جمعه، ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ (۱۷:۰۲)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
اتوو رو تعویض کرد چون آماده نبود! به علاوه دفاع 3 نفره شده بود 2 نفر و طبعا باید یه دفاع می اورد. پس از خط حمله یکی رو کم کرد که هافبک رو نگه داره و به خلاقیت رونی و مسی امیدوار باشه!
دکو رو هم تعویض کرد چون کافی بود یه خطای دیگه بکنه تا اخراج شه!
مطمئنا اگر این تعویض ها نبود بازی رو باخته بودیم!


سه‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ (۱۸:۳۵)
 
barsa_127
پاسخ به: مسی كلاسیك (3-3)
چرا رایکارد eto'o و Deco را تعویض کرد ؟
چرا چرا چرا
ستاره ی این بازی messi
آیا مقصر اصلی این بازی رایکارد بو د؟
یا .............


سه‌شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ (۱۳:۰۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۲ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!