به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

راه هموار بارسا برای سومین قهرمانی پیاپیبارسلونا
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ شنبه، ۴ فروردین ۱۳۸۶ (۲۱:۵۹) (۱,۱۰۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir

با انجام بازیهای هفته بیست و هفتم رقابت‌های لالیگا، این مسابقات به هفته‌های حساس خود نزدیک می‌شود و در شرایطی که 11 هفته تا پایان این رقابت‌ها زمان باقی است، بارسلونا با 53 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به سویا (تفاضل 32+ برای بارسا و 23+ برای سویا) و به ترتیب با 5 و 6 امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید و والنسیا که در رده‌های سوم و چهارم هستند، در صدر جدول این رقابت‌ها قرار دارد. نگاهی به آینده این چهار تیم که مدعیان اصلی قهرمانی این فصل به شمار می‌روند، نکات قابل توجهی را در بر خواهد داشت.

از بین این سه تیم، تنها رئال مادرید است که با حذف از کلیه جام‌های دیگر، تنها در رقابت‌های لیگ داخلی بازی می‌کند، در حالی که بارسلونا در نیمه نهایی جام حذفی، والنسیا در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان و سویا نیز در جام یوفا، مشغول به بازی هستند. گرچه شاید نتوان این مطلب را امتیاز خاصی برای رئال برشمرد، چرا که در خلال این 11 هفته این تیم‌ها تعداد بسیار کمی بازی خارج از لیگ خواهند داشت و از این حیث برتری رئال بر سایر تیمها چندان چشم گیر نیست.

اما نگاهی به برنامه مسابقات حاوی نکات مهمتری است. بارسلونا در حالی صدرنشینی رقابت‌ها را در بر دارد که هر سه بازی خود را با سایر رقبا (دو بازی برابر سویا و والنسیا در خارج از خانه و بازی در برابر رئال در نیوکمپ) انجام داده است، و حال آنکه هیچ کدام از تیم‌های دیگر در مقابل یکدیگر بازی نکرده‌اند، و این خود یک امتیاز حائز اهمیت برای برتری بارسا نسبت به تیم‌های دیگر است، چرا که این تیم‌ها طبیعتا در دیدارهای مقابل یکدیگر امتیاز از دست خواهند داد.

شش بازی از 11 بازی باقیمانده بارسلونا بازیهای خانگی هستند و این تیم باید در نیوکمپ پذیرای دپورتیوو لاکرونیا، مایورکا، لوانته، بتیس، ختافه و اسپانیول باشد. در بین این بازیها شاید بارسا تنها در برابر دپورتیوو به زحمت بیافتد، گرچه روی کاغذ برنده این بازی نیز خواهد بود. در مابقی بازیها نیز اسپانیول حریف سر سخت تری به نظر می‌رسد اما با توجه به شکست بارسا در المپیک بارسلونا در بازی رفت، به نظر نمی‌رسید که اسپانیول قادر به متوقف کردن بارسا از به نمایش گذاردن یک بازی انتقام جویانه باشد.
در پنج بازی دیگر، بارسا میهمان رئال زاراگوزا، ویارئال، رئال سوسیه داد، اتلتیکو مادرید و خیمناستیک خواهد بود. این پنج بازی خارج از خانه می‌تواند بسیار سرنوشت ساز باشد، چرا که به نسبت بازیهای خانگی بارسا سخت‌تر به نظر می‌رسد. زاراگوزا و ویارئال که این فصل جزو تیم‌های نیمه اول جدول هستند، در خانه حریفان بسیار سرسختی برای بارسا خواهند بود، و مرور طلسم سال‌های اخیر نشان می‌دهد که بارسا نباید روی امتیاز بازی در زمین اتلتیکو مادرید حساب کند، اگرچه رئال سوسیه داد و خیمناستیک نمی‌توانند حریف‌هایی جدی برای بارسا محسوب شوند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که بارسا با کمی خوش شانسی بتواند در حدود 25 تا 28 امتیاز از این 11 بازی کسب کند و در صورت تحقق این امر، قهرمانی این تیم تقریبا مسجل خواهد بود.

از طرف دیگر سویا هم همانند بارسا 6 بازی خانگی خواهد داشت. در این بازیها این تیم به ترتیب میزبان ریسینگ سانتاندر، اتلتیکو بیلبائو، اسپانیول، رکرتیوو هوئلوا، رئال زاراگوزا و ویارئال خواهد بود. بازیهای سویا در این فصل به گونه‌ای غیر قابل پیش بینی و دارای نوسان بوده است، و نمی‌توان به طور قطع این تیم را در برابر یک تیم قوی، شکست خورده و یا در برابر یک تیم ضعیف پیروز دانست.
این تیم همچنین در بازیهای خارج از خانه خود میهمان اوساسونا، والنسیا، رئال مادرید، دپورتیوو لاکرونیا و رئال مایورکا خواهد بود که دیدار در خانه رئال مادرید، والنسیا و دپورتیوو لاکرونیا از دیدارهای سخت و طاقت فرسای این تیم به نظر می‌رسند.

از سویی دیگر رئال مادرید نیز 6 بازی خانگی پیش رو دارد، اگرچه آمار نشان می‌دهد که رئال مادرید در زمین خانگی خود ضعیف‌تر از بازیهای خارج از خانه ظاهر شده است. در این بازیها این تیم میزبان اوساسونا، والنسیا، سویا، اسپانیول، دپورتیوو لاکرونیا و مایورکا خواهد بود. اگرچه بتوان پیش بینی کرد که بازی در برابر اوساسونا و مایورکا بازیهای سختی برای رئال نباشد، اما بازی برابر والنسیا و سویا و حتی دپورتیوو لاکرونیا بازیهایی هستند که رئال به راحتی نمی‌تواند روی امتیازهای آن حساب باز کند، به خصوص که والنسیا و سویا در کورس قهرمانی هستند و انگیزه بالایی دارند و دپورتیوو لاکرونیا هم اگرچه نسبت به سالهای قبل وضع چندان مطلوبی ندارد، اما همیشه برای رئال دردسر ساز بوده است. اسپانیول هم اگر در روز خوب خود باشد، می‌تواند مشکلاتی را برای رئال ایجاد کند.
اما رئال در پنج بازی خارج از خانه خود به ترتیب میهمان سلتاویگو، ریسینگ سانتاندر، بیلبائو، هوئلوا و رئال زاراگوزا خواهد بود. بازی در برابر سلتاویگو و بیلبائو، تیم‌های قعر جدولی، بازیهای آسانی برای رئال محسوب خواهند شد، اما دیدار در خانه ریسینگ و رکرتیوو که این فصل بهتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند و به خصوص زاراگوزا که در خانه خود بسیار خطرناک است و این فصل نتایج خوبی را بدست آورده است، نمی‌تواند دیدارهای راحتی برای رئال مادرید تلقی شود.

والنسیا هم همانند سه تیم دیگر 6 بازی خانگی خواهد داشت که به ترتیب برابر اسپانیول، سویا، رکرتیو هوئلوا، رئال زاراگوزا، ویارئال و رئال سوسیه داد خواهد بود. در این بین بازی برابر سویا و ویارئال و زاراگوزا می‌تواند تا حدودی برای والنسیایی ایجاد مشکل کند که این فصل نشان داده که در خانه آسان شکست می‌خورد.
در 5 دیدار خارج از خانه خود این تیم، میهمان اتلتیکو بیلبائو، رئال مادرید، دپورتیوو لاکرونیا، مایورکا و لوانته خواهد بود. در این بین بازی این تیم در زمین رئال مادرید و دپورتیوو لاکرونیا می‌تواند دیدارهای دشواری تلقی شود، اگرچه سایر دیدارها نیز، رقابت‌های یک طرفه‌ای نخواهند بود.

با توجه به برنامه بازیهای باقیمانده، به نظر می‌رسد اگر بارسلونا بتواند روز یکشنبه 11 فروردین، دپورتیوو لاکرونیا را در خانه شکست دهد، راه بسیار هموارتری از سایر تیم‌های مدعی برای رسیدن به مقام قهرمانی داشت و اگر تیم‌های میانه و پایین جدول نخواهند دست به شگفتی و خلق نتایج دور از انتظار بزنند، کسب سومین قهرمانی پیاپی لیگ برای شاگردان فرانک ریکارد دور از دسترس نخواهد بود.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۲ (۱۷:۳۹)
 
raminpanahi
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
یاشاسین بارسلونا




دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ (۲۲:۳۹)
 
kingamir
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۰:۵۹)
 
harry1
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
fofe barcelona fofe catalon


یکشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ (۲۳:۲۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
viva barcaaaaaaa...


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۰:۵۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
viva barcaaaaaaa...


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۰:۵۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
viva barcaaaaaaa...


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۰:۵۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
viva barcaaaaaaa...


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۰:۴۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قهرمانی پياپی
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۳:۵۶)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: راه هموار بارسا برای سومين قه...
ما قهرمانیم


پنج‌شنبه، ۶ اسفند ۱۳۸۸ (۱۴:۰۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۲ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!