به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

همگام با تکاملبارسلونا
فرستنده پارسا مظفری در تاريخ پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۳:۳۷) (۲,۷۸۰ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


باخت اخیر بارسا به بایرن بار دیگر صحبت‌هایی را در رابطه با «پایان یک دوره» مطرح کرده است. همان طور که نظر دادن درباره دوره‌ای که در حال زندگی کردن در آن هستیم غیر ممکن است.

آنالیز رسانه‌ها برای این شکست مفتضحانه چیزی نیست که به دنبال آن باشیم. اما سوال دیگری مطرح است که توسط گروه‌های مختلف طرح شده و ارزش پرسیدن دارد: آیا زمان فوتبال هجومی و مبتنی بر مالکیت توپ با سیستم 3-3-4 به پایان رسیده است؟

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

قطعا، اکنون بهترین زمان برای پاسخ به این سوال نیست. دو تیم آلمانی با سیستم 1-3-2-4 به فینال لیگ قهرمانان راه یافتند و بارسا به عنوان تنها تیمی که از سیستم 3-3-4 در بین چهار تیم پایانی استفاده کرد، به آسانی از راه بایرن کنار زده شد.

برخی در مواجه با شکست کمی بی‌تاب هستند، طبیعتا چون چیزی نیست که به آن عادت کرده باشیم. وقتی بارسا شکست می‌خورد، از آن به عنوان پایان دوره تلقی می‌شود یا یک فاجعه و یا لحظه‌ای که تغییرات اساسی زیادی باید در تیم ایجاد شود. اما وقتی تیم پیروز می‌شود، به راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم.

در پی شکست بارسا به بایرن، در کمال تعجب، بسیاری از مردم تیکی تاکا را را رها کردند و بر این عقیده هستند که دیگر نباید به مانند این روش بازی کنیم. همچنین این بحث را مطرح می‌کنند که دیگر نیازی نیست که مالکیت توپ را داشته باشیم زیرا برای ما تضمین کسب قهرمانی جام نخواهد بود. چیزی که این نظرات را بیهوده نشان می‌دهد این است که بایرن - تیمی که بارسا مغلویش شده است - تیمی است که بیشترین میانگین مالکیت توپ را در اروپا بعد از بارسا در اختیار دارد. اگر دوره فوتبال مبتنی بر مالکیت توپ به سر آمده است، پس چگونه ممکن است تیمی که اساس بازیش بر مالکیت توپ قرار داده شده بتواند این فصل بر فوتبال اروپا حکمفرما شود؟

برای مقایسه بارسا و بایرن موضوعات دیگری به جز مالکیت توپ نیز باید در نظر گرفته شود. شما می‌توانید مالکیت توپ را داشته باشید اما مالکیت به تنهایی با ارزش نیست. مالکیت عرصه‌ای است که شما به وجود می‌آورید اما اگر نتوانید چیزی به آن اضافه کنید، نمی‌تواند کارساز شود. در حال حاضر بارسلونا - برخلاف بایرن - تیمی است که چیز زیادی برای اضافه کردن به مالکیت بازی ندارد. تنها چیز اضافی که اخیرا داشته‌ایم مصدومیت ران پا و نشستن روی نیمکت برابر بایرن بود.

با این حال، مالکیت، به صورت ناگهانی از بازی بارسا ناپدید نمی‌شود. حذف مالکیت توپ چیزی به جز یک تصمیم عجولانه نیست. حرکت ترسناکی که زیانش بیش از فایده‌اش می‌باشد. داشتن چیزی که بارسلونا در این پنج سال اخیر به دست آورده به این معنی نیست که باید به همین روش ادامه داد. با توجه به این فصل و فصل قبل، اگر بارسلونا می‌خواهد نشان دهد که این دوره به پایان نرسیده است، واضح است که به تغییر نیاز دارد.

آرایش تیم، یکی از این مشکلات است. در بازی‌های که در چند سال اخیر بیشتر فیزیکی شده، سیستم 3-3-4 دیگر آن پویایی لازم را ندارد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که 3-3-4 فقط وابستگی به مسی را بیشتر می‌کند. زیرا مسی در این سیستم به عنوان شماره 9 کاذب بازیکنی را پیش روی خود ندارد. در طرف دیگر زمین، بازی با یک هافبک دفاعی، به مشکلی برای بارسا تبدیل شده که خط دفاعیش آسیب پذیر‌تر از گذشته نشان می‌دهد. آسیب پذیر‌تر نه به این خاطر که ما چیزی را در خود تغییر داده باشیم، به این خاطر که تیم‌های دیگر تغییر کرده‌اند و ما قادر نبودیم با تکامل بازیشان همگام شویم.

در آینده شاید بارسلونا مجبور به تغییر سیستم بازی خود شود. برای اجرای سیستم جدید به بهترین شکل ممکن انتظار می‌رود که تعدادی به تیم اضافه شوند و تعدادی تیم را ترک کنند. نیاز به تغییر وجود دارد، اگرچه به این معنی نیست که باید نصف تیم را به دلیل شکست در برابر بهترین تیم اروپا به فروش برسانیم. اکنون زمان تصمیم‌گیری عجولانه نیست که منجر به افسوس شود، بلکه زمان آن رسیده تا تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ای در پنجره نقل و انتقالات شود تا کیفیت تیم را ارتقا داده و تیم را در جهتی که به تکامل برسد، پیش برد. طبیعتا بارسلونا باید در بازار نقل و انتقالات فعال‌تر از چیزی که قبلا نشان داده باشد اما نه به این معنی که با بی‌دقتی انجام شود و بی‌نظمی در پی داشته باشد.

زمان فوتبال هجومی و مبتنی بر مالکیت توپ قطعا به پایان نرسیده است و تا زمانی که خلاقیت و اشتیاق در دنیا وجود داشته باشد، به پایان نخواهد رسید. این دو مورد، به شدت در تیم بارسلونا زنده است. برای حمایت از این رشد و پیشرفت، باید تغییری در سیستم ایجاد کنیم که بتوان از توانایی بازیکنان حاضر بهتر بهره برد. همچنین می‌توان برای تقویت بخش‌های ضعیف - بخش‌هایی که با بازیکنان حال حاضر ترمیم نمی‌یابد - با بازیکنانی قرارداد امضا کرد. استفاده بازیکنان در پست‌های نا آشنا مثل سسک به عنوان شماره 9 کاذب یا آدریانو به عنوان مدافع مرکزی مشکلات ما را حل نمی‌کند. این فقط زمان شناختن آن‌ها و راه مقابله با آن را به تاخیر می‌اندازد. و حالا برای پا به پا پیش رفتن با تحولات بازی فوتبال، زمان آن رسیده که در آینه به خود نگاهی بیندازیم و تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنیم تا بتوانیم فلسفه خود بهتر از گذشته اجرا کنیم.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Immortal
پاسخ به: همگام با تکامل
بارسا 114 ساله بارساست مطمئن باشید دوباره به اوج میره


یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲۰:۲۱)
 
kamiba
پاسخ به: همگام با تکامل
من فقط میتونم بگم که حرف آخر رو شما در ابتدا گفتین " همگام با تکامل "
با جرئیات سیستم بارسا کاری ندارم
بیایم باخت به بایرن رو از دیدگاهی دیگر نگاه کنیم
بیایم نقاط ضعف بارسا در قبال باخت به بایرن رو بررسی کنیم(مطمئنا" کادر فنی بارسا هم این کار رو میکنن)
تو این مقطع فقط میشه گفت که سیستم بارسا نیاز به تکامل داره و ما منتظر تکامل آن در فصل بعد هستیم
زنده باد بارسا


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۶:۵۱)
 
shakib10
پاسخ به: همگام با تکامل
اصلا به نظر شما رها کردن تیکی تاکا کار درستیس؟؟؟؟بارسا نمیتونه این روشو عوض کنه ولی میتونه تقویتش کنه .وسلام


شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲:۰۰)
 
themistroxavi71
پاسخ به: همگام با تکامل
تیتو گند زد به تیکی تاکا

به بازی عرض داده.فاصله بین بازیکان تیم زیاد شده.نظم تیکی تاکا از بین رفته توپ زیاد لو میره

همین باعث میشه روی ضد حمله بیشتر آسیب پذیر باشیم


به جز بازی با میلان هیچ وقت تیکی تاکا رو از بارسا ندیدم


بهترین بازی فصل بدون سرمربی بود


جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۸:۱۲)
 
themistroxavi71
پاسخ به: همگام با تکامل
تیتو گند زد به تیکی تاکا

به بازی عرض داده.فاصله بین بازیکان تیم زیاد شده.نظم تیکی تاکا از بین رفته توپ زیاد لو میره

همین باعث میشه روی ضد حمله بیشتر آسیب پذیر باشیم


به جز بازی با میلان هیچ وقت تیکی تاکا رو از بارسا ندیدم


بهترین بازی فصل بدون سرمربی بود


جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۸:۰۷)
 
Ali_SHS
پاسخ به: همگام با تکامل
باید با خرید چند ستاره (هوملس ، نیمار ، رونی) و آوردن چند بازیکن جوون از تیم های پایه (دلوفئو و روبرتو) و بازی دادن بیشتر به بارترا و مونتویا و تیاگو ... روح تازه ای رو تو بارسا ایجاد کرد.

علاوه بر این مربیای تیم هم تفکرات تازه ای داشته باشن و شجاعت و مدیریت بیشتری به خرج بدن


جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۸:۳۷)
 
ashkanshahroozy
پاسخ به: همگام با تکامل
با بخشی از این نوشته موافقم ، با بخشهای زیادیش خیر
اول در مورد سبک و سیستم بارسا باید بگیم و صحبت به میان بیاریم ، سیستمی که بارسا ارائه میده ، سیستمی هست که همه تیمهای پایه بارسا با این سیستم بازی میکنن و هر جوانی که به بارسا میاد با این سیستم خو میگیره تا به تیم اول برسه منجمله اینیستا و مسی و ... پس با توجه به اینکه همگی این بازیکنا از ابتدا با این سیستم کار کردند برای تغییر سیستم نمیشه امیدوار بود چرا که اگر قرار بر این کار باشه حداقل یک دهه یا چیزی در این حدود زمان نیاز هست
از طرفی اگر بخوایم درباره سبک بارسا که همون تیکی تاکا هست صحبت کنیم همگیمون مطمئنیم که این سبک بهترین سبک برای بارساست چراکه با حضور ژاوی و اینیستا و مسی که بهترین پاسور های این زمان هستند نیازی به تغییر سبک احساس نمیشه . تفاوت عمده در نوع تیکی تاکای اجرا شده توسط بارساست . معتقدم بارسای تیتو تیکی تاکا ارائه نمیده، تیکی تاکای پپ باعث میشد تیم از پرس خارج بشه ، سرعت پاسکاری در زمان پپ بیشتر بود ، بارسا در زمان حفظ توپش بیشتر رفع خستگی میکرد و به دنبال خلق موقعیت بود ولی تیکی تاکای تیتو تقریبا تو همه موارد برعکس تیم پارسال هست ، سرعت پاسها بسیار کم ، هیچ گونه توانایی در فرار از پرس در پاسکاریهای تیم دیده نمیشه (چیزی که در بازیهای با مادرید و بایرن که بیشترین پرس رو داشتن دیدیم ، حتی در بازی رفت با گرانادا و ...)
درکل به نظرم بارسای تیتو یک جور برداشت اشتباه و بد از بارسای پپ هست ، یک جور کج فهمی از تیکی تاکا و برداشت اینکه تیم تنها برای حفظ توپ با پاسکاری این کار رو انجام بده درحالیکه بسیاری اهداف در حفظ توپ و به حرکت دادن آن در زمان پپ بود . دلیل این گفته هم شاید همگی دیده باشیم ، امسال همگی دیدیم در زمانی که تیم گل میخواد و به ضد حمله میرسه ژاوی و اینیستا بجای سرعت دادن به بازی ، توپ رو نگه داشته و ضد حمله رو از بین میبرن . قطعا این کاری نیست که خودشون بخوان ، چراکه همین بازیکنا سالهای قبل کاری متفاوت با این کار انجام میدادن.
به نظرم تنها مشکل بارسا ، تیکی تاکای ارائه شده توسط امروز تیم هستیم ، به نظر بهترین کار دمیدن روحی تازه در تیکی تاکای تیم هست و بنا به گفته کرویف که بارسا وقتی در حمله درست عمل میکنه ، دفاعش خود به خود درست میشه ، میتونیم امیدوار باشیم که دفاعمون هم پیشرفت بکنه . هرچند که امسال اشتباهات فردی در دفاع بیشترین مشکل رو برای بارسا به وجود آوردند



جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۴:۵۱)
 
MRTFCB
پاسخ به: همگام با تکامل
گل گفتی حرف دل همه رو زدی راسل از دهنت بشنوه


جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱:۵۸)
 
ARROW
پاسخ به: همگام با تکامل
از نظر من مشکل بارسا اینه که پلن ب نداره چون الان دیگه همهی تیم ها میدونن که اگر جلوی پاسکاریهای مسی و ژاوی و اینی رو بگیرن بارسا فلج میشه و اون تیم ها هرکاری که دلشون بخواد رو انجام میدن
البته مصدومیت ها رو هم نباید فراموش کرد


جمعه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۰:۰۹)
 
8Iniesta
پاسخ به: همگام با تکامل
حرفای دوستان همه قابل احترامه
ولی به نظر من بارسا مشکلش هیچ ربطی به سبک بازیش نداره
این سیستم بهترین سیستم بازیه جهانه و تمام تیمها در مقاطعی از بازی با این سیتم بازی میکنن
مثلا حتی چلسی و تیمای دفاعی هم وقتی عقبن با همین سیستم بازی میکنن
ما اگه سیستم رو عوض کنیم دیگه نباید انتظار بازیه هجومی رو از بارسا داشته باشیم
در ضمن بارسا سیستمش وابسته به توپ گیریه سریع بعد از لو دادن توپه
الان خیلی وقته پرس شدید در حد دورتموند رو از بارسا ندیدم
این فصل فقط یه بازی پرس خوب داشتیم اونم بازیه با میلان بود
دلیلش میتونه بالا رفتن سن بازیکنا باشه
یادمه زمان پپ وقتی تیم توپو از دست میداد پرس اینقدر شدید بود که بعد از دو تا پاس توپو از حریف میگرفتیم
الان مقطعی از بازی توپ دو سه دقیقه دست حریفه
حریف هم تو این دقایق یه حمله رو طراحی میکنه و گل میزنه
واقعا این پرس شدید تو فوتبال امروز یه برگ برنده بزرگ هست
دورتموند با این روش تیمای بزرگی رو شکست داده
امیدوارم ما هم یه فکری به حال دوندگی و پرس از جلو تو بازیا بکنیم
دلم واسه بازیای غیرتی و دوندگی زیاد بارسا تنگ شده



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲۲:۱۳)
 
Nobody
پاسخ به: همگام با تکامل
نقل قول
مالکیت به تنهایی با ارزش نیست. مالکیت عرصه ای است که شما به وجود می آورید اما اگر نتوانید چیزی به آن اضافه کنید، نمی تواند کارساز شود.

حرف خیلی از ما توی همین جمله خلاصه شده...
تیکی تاکا باید با چیز دیگه ای مخلوط بشه... تیکی تاکا به آخر نرسیده و دنیا هم تموم نشده... خرید ها چالش بزرگی برای بارساست و مصدومیت ها هم هست اما نباید فراموش کنیم که بارسا چه با بازیکنان ترکیب اصلی خودش و چه با بازیکن های دیگرش خیلی راحتتر از بقیه تیمها میتونه تیکی تاکا رو اجرا کنه ولی اون مکمل لازم سهت که نه مسی و نه هیچ کسی دیگه ای نمی تونه مکمل تیکی تاکا باشه...
مکمل تیکی تاکا به نظرم پاس های در عمق و زیبایی هست که باعث به هم ریختن دفاع حریف میشه... تا زمانی که بارسا مکمل رو به تیکی تاکای خودش اضافه نکنه مثل قبل همین وضعیت هست...
من زیاد دنبال مقصر نمی گردم... برای من این مهم هست که بارسا نباید این چیز رو فراموش کنه که تیکی تاکا به یک تاکتیک مکمل نیاز داره...
قطعاً نقل و انتقالات خیلی تاثیر داره در آینده فصل بعد بارسا اما مهمتر از همه این هست که بتونیم مکمل تیکی تاکا رو دوباره برگردونیم و البته به اندازه ای که بقیه تیمها پیشرفت میکننن ما هم باید پیشرفت کنیم و حتی بیشتر...
یکی از دلایل حذف ما در برابر بایرن این بود که بایرنی ها در چند چیز از ما موف قتر بودن...
شاید همه ی ما هم میدونیم که فیزیک بایرنی ها و قدرت شوت ها و تکنیک اونها توی دو بازی که در برابر بارسا داشتند بسیار برتر از ما بود...
این وضعیت برای بارسا خوب نیست و امیدوارم که بتونیم با نقل و انتقالاتی که میتونه وضعیت تیم رو بهتر کنه فصل بعد رو آغاز کنیم و البته اون تکنیک مورد نیاز تیکی تاکا رو هم پیدا کنیم و خیلی بهتر ازش استفاده کنیم...



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲۰:۳۴)
 
MASIHfcb
پاسخ به: همگام با تکامل
به نام خدا

arge]تیکی تاکای مدرن[/size]

[sie=large]خرسندم که تیم مورد علاقه ام خاص است. نه از آن خاص ها ! خاص واقعی ! خاص اصیل ! ریشه دار! خرسندم که تیمی مثل تیم من بازی نمیکند. نمی تواند ! این خاص بودن را مدیون خیلی هاییم! سردمدارش کرویف کبیر تا به اوج رساننده اش پپ بزرگ. باشگاه ما فلسفه دارد. هرکسی نمیتواند سرمربی ما باشد. چون باید فلسفه ما را سرلوحه قرار دهد نه اینکه عنان کار را چنان در دست گیرد که هویت باشگاه را زیر سوال برد و با اسطوره هایمان سر عناد بگذارد! اما اکنون ... تیر انتقاد ها.. بیم ها و امیدها..

حرفهای قبلی ام را تکرار نمیکنم. به اجمال در مقالات قبل درباب لزوم وجود یک چهره کارزماتیک و با تجربه تر روی نیمکت تیم صحبت کردم. البته تیتو میتواند بماند. به شرطی که روحیه و شخصیت تیم را بتواند بازگرداند! همین ! در وهله دوم هوش خود را بکار گیرد و بهترین تغییرات را در تیم اعمال کند.

شاید تمام حرفهایم را تیتر هوشمندانه این تاپیک در بر دارد: "تکامل" ! صفر و یک نباشیم. هیچ چیزی کامل نیست. دنیا مدام در حال تغییر است و فوتبال امروز با سرعتی وحشتناک تر ! در اینکه تیکی تاکای معروف ما موفق و کاربردی است شکی نیست. صحبت از پایان یک عصر بی معنی است. اصولا "پایان" برای بزرگان با تدبیر معنا ندارد. فرگی خودمان را ببینید. 26 سال پر افتخار ! سالی هم بود که جامی نمیگرفت اما کسی از پایان حرفی نمیزد. چون باور به تغییر داشت. تغییر نکنی تغییرت میدهند ! تحقیرت میکنند ! مدیریت فرگی زبانرد است. میداند هر زمان و هر شرایطی با تیمش چه کند . حیف شد .. حال منچستری ها را میفهمم... همه میفهمیم! سال پیش همین حوالی تجربه اش کرده ایم.

پس پایانی بر فوتبال ناب ما نیست . اما اکنون پیشرفتی که نداشته هیچ ! پس رفته است. تیتو خواست تغییرش دهد نتوانست. سانترهای پرتعداد و بلند دنی آلوز که در 99% موارد بی هیچ حاصلی نواخته شد برای که بود؟ فقط برای ریباند؟ از شوتهای پشت محوطه چرا دیگر خبری نشد؟ نه! بیش از اینها نیاز به کار داریم. نمیشود یک شبه تغییر کرد اما نمیتوان دست روی دست هم گذاشت ! نهایتش یک سال ! بعد تضمین میشویم برای مدتی دیگر آقایی بر فوتبال جهان! اما این تغییر به معنای فراموشی "اصل" نیست. بلکه همان تکامل است. تیم کنونی ما فارق از تمام ناداوری ها و مصدومیت ها در مقابل فوتبال واکنشی، سریع ، فیزیکی و بسته ی حریفان به سادگی مات میشود! بدون اینکه حتی کیش دهد ! بخشی بخاطر افت بازیکنان است اما بخش اعظم افت تاکتیکی تیم و صد البته بلوغ تاکتیکی حریفان در مقابله با ما ! مضحک است که تغییر نکنیم ! شده ایم "هلو" ! اما بیشتر از همه در "گلوی " خودمان گیر کرده ایم !

حال چه کنیم؟ این تکامل چگونه صورت گیرد؟ آیا سیستم تغییر کند؟ بازیکنان؟ با چه هدفی؟ پاسخ این سوال را باید در ذهن تیتو جست . اما در یک ترم کلی باید گفت: "تنوع ! جامعیت !" بایرن که اکنون بهترین تیم اروپاست به بهترین شکل این فاکتور را دارد! دلش بخواهد مالکانه بازی میکند! نخواهد از هر دو جناح توپ ها را میریزد داخل محوطه ! بخواهد به عمق دفاع حریف میزند! عشقش بکشد در مقابل تیمی مثل ما واکنشی بازی میکند و با تنها 37% مالکیت این بلا را سرمان می آورد! البته این ها عشقی نیست ! تفکر است و منطق ! تیم بزرگ تیمی است که بلد باشد حمله کند! بهانه نداریم! اتوبوس و مینی بوس و تاکسی خطی معنی ندارد! وقتی بزرگی عذری پذیرفته نیست! اگر از این راه نمیتوانی از راهی دیگر ! لجبازی نکن! گاهی نمیشود برادر من ! گاهی فانتزی تیمت در مقابل قدرت فیزیکی حریف کم می آورد! گاهی بهترین بازیکن جهان همم مصدوم میشود! تیکی تاکا سخت است و پیچیده! تمرکز میخواهد و روحیه و اعتماد به نفس و دقت ! همه را باید یکجا داشته باشی تا ریتم در بیاید! حال اگر نتوانستی ریتمت را به هر دلیلی(مصدومیت،محرومیت، نا آمادگی و...) بدست آوری باید بنشینی و نگاه کنی تا تحقیرت کنند؟ دقت کرده اید وقتی خوبیم واقعا خوبیم و وقتی بدیم دیگر از این بدتر نمیشود؟! وقتی بد بازی میکنیم هیچ جایی برای دفاع از عملکرد تیم نداریم ! این یعنی ضعف!
و صد البته تیمی بزرگ است که بلد باشد دفاع کند ! دفاع هم جزئی از بازیست! نمیشود هرگاه به حسب شرایط تحت فشار قرار میگیری گل خوردنت حتمی باشد ! پس خیلی کار داریم ! خیلی !

پس تیکی تاکا نه تمام شده و نه بی عیب و نقص است ! بلکه نیاز دارد همزمان با شرایط فوتبال روز دنیا پیشرفت کند. و این پیشرفت یعنی بتواند حتی در طول یک مسابقه با ایجاد تغییرات ریز راه پیروزی را پیدا کند. نگاه کنید:[/sze]

هندانوویچ(گوایتا، تراشتگن و..!)
آلبا پیکه (داوید لوییز/هوملز) آلوز
سرجیو
ژاوی اینیستا
نیمار مسی پدرو


شاید این ترکیب قابل پیش بینی بارسای 2013-2014 باشد. اما سیستم همان است. خیلی اوقات جواب میدهد. حال :
ژاوی و اینیستا دو عضو تکرار نشدنی بارسای کنونی اند. ژاوی کم کم پا به سن گذاشته است. اگر میخواهیم از هنرش در بازیهای بزرگ بهره ببریم باید انرژی اش تقسیم شود. و فراموش نکنیم که از مصدومیتی کهنه رنج میبرد. اینیستا جوانتر است اما حساس ! باید بین پر قو باشد ! از دست دادنش گران تمام میشود.شاید در آینده بازیهای کمتری شاهد حضور همزمان این دو در زمین باشیم. شاید تعویض اینیستا با ژاوی در نیمه دوم مثل تعویض بنزما و هیگواین برایمان عادی شود.
از طرفی در بازیهای سنگین و پرفشار ، بازی هایی که حریف با یک ضد حمله سریع و انتقال سریع توپ را روی محوطه ما میریزد حضور هافبکهای دونده و فیزیکی نقشی تعیین کننده دارد. و این انتظار از ژاوی و اینیستا در کنار هم بی معنی است. حتی از نیمار و مسی ! همه ما دنبال یک مدافع تخصصی قد بلند و خوب هستیم. من هم موافقم به شدت ! اما به نظر من حلقه گم شده بارسلونا در فوتبال امروز ، یک هافبک سریع، جوان، دونده،جنگنده با خصوصیات تدافعی و صد البته تهاجمی زیاد است. هافبکی که کار بوسکتس را تکمیل کند. شبیه حالتی که در رئال میبینیم. یعنی قرار گیری مودرچ کنار آلونسو.مودریچ هم دونده است هم سریع هم بازی ساز هم خصوصیات تدافعی اش بهتر از اوزیل است. حال ژاوی خسته است. اینیستا به دلیل کمک به کارهای تدافعی میلی به حمله ندارد.آزاد نیست ! ژاوی تعویض میشود ...




هندانوویچ(گوایتا، تراشتگن و..!)
آلبا پیکه (داوید لوییز/هوملز) آلوز
سرجیو گوندوغان(ایسکو یا...)
نیمار اینیستا پدرو
مسی


یک 4-2-3-1 غیر کلاسیک شناور ! دوندگی و بازی فیزیکی هافبک جدید اینیستا و بوسکتس را آزاد تر میکند. فشار حریف را کاهش میدهد. تمرکز دفاعی را افزایش! دو هافبک دفاعی به پوشش فضای پشت سر مدافعین کناری نفوذ کرده میپردازند. این ساپورت بهترین راه پوشش ضعف دفاعی بارسلونا حداقل در مواجهه با ضدحملات حریفان است. و البته حضور یک موافع سرزن و یک دروازبان مطمئن بلند قامت پوشش دهنده ضعف بارسا در کارهای هوایی و ارسال از جناحین!
بارسا در بازیهای بزرگ اخیر از ترس از دست دادن توپ و ضدحمله خوردن میلی به حمله نداشت ! هرچقدر هم فضاها بسته باشد ثابت کرده ایم میتوانیم رد شویم ! حداقل یک بار ! اما بایرن ابتکار عمل میانه میدان را از ما گرفت و ما فقط توپ را چرخاندیم ! حضور یک هافبک دونده و فیزیکی و البته تکنیکی خیال ما را راحت تر میکند. و تیم رو به جلوتر میشود..

بارسا نمیتواند به گل برسد. نیاز به گل دارد. راهها بسته است. مسی روی فرم نیست. پدرو انقدر پرس کرده که خسته است. جایش را به یک مهاجم بلند قد میدهد.. آلوز از دفاع جدا شده است. به یک بال کناری تبدیل میشود مثل بازی میلان. اما اینبار با خیال راحت تر ! چون 5 نفر پشت سرش هستند !

هندانوویچ(گوایتا، تراشتگن و..!)
آلبا پیکه (داوید لوییز/هوملز)
سرجیو گوندوغان(ایسکو و ..)
اینیستا
نیمار مسی آلوز
لواندوفسکی


شاید لوا هیچ وقت به بارسا نیاید. اما چون دوستش دارم در ترکیب رویایم قرارش دادم . چون به شدت به درد بارسا میخورد. تمام کننده ، سر زن ، بدون غرور ، و البته بازی با پایش و پاسهایش فوق العاده است! خب جناب دنی آلوز ! حالا وقت سانتر کردن است ! فصل پیش کسی نبود استفاده کند اما اکنون هست ! سانتر هم نمیکنی نکن ! همین حضور یک مهاجم با فیزیک خوب در باکس حریف آنقدر مدافعان را تحت فشار میگذارد که شاه لئو فضا را برای حرکات چشم نوازش بیابد ! همانگونه که در بازی با میلان دیدیم! کمربند دفاعی محکم است. و خط حمله هم وحشتناک ! دو هافبک دفاعی اینجا مهمترین نقش را ایفا میکنند. کدام تیم یارای مقابله دارد؟!!!
این ها فقط چینش بازیکنان بود! حال اضافه کنید: پرسینگ شدید که در حضور یک هافبک دونده تر به بارسا اضافه میشود. ارسال از جناحین ، استفاده از ضربات ایستگاهی و کرنر ها (امسال 90 درصد کرنرها بلند ارسال شد اما بی حاصل !کسی برای استفاده وجو نداشت ! با این تغییرات حداقل 3 نفر دیگر برای سر زنی داریم !)ضد حمله های سریع بعد از بازپس گیری توپ و انتقال سریع توپ تا پشت محوطه جریمه حریف، شوتهای از راه دور و ... .

رویایی و خیالی نیست! منافاتی با تیکی تاکا ندارد ! ما بازی خودمان را میکنیم ! حفظ توپ میکنیم ! به عمق دفاع حریف میزنیم! اما برای سورپزایز های حریف هم چیزی درآستین داریم! انقدر درمانده و بی جان نمی شویم که نزنیم و بخوریم ! این تازه یک چشمه بود ! حال اضافه کنید نام سسک فابرگاس را ! که در چینش جدید میتواند هم به دروازه نزدیک باشد هم نقش محوری خود را در میانه میدان ایفا کند. یعنی همان سسک آرسنال! این تنوع بسته به هوش تیتو میتواند بیشتر از اینها باشد . یعنی در عین اینکه اصالت تیکی تاکا را حفظ میکنیم آیتم های جذابی را هم به آن می افزاییم! مدرن تر از بایرن کنونی (البته اگر پپ بیشتر اوجش ندهد !) این یعنی تیکی تاکای تکامل یافته ! منعطف ! تسلیم ناپذیر! بدون بن بست ! ویرانگر ! این یعنی
[size=x-large][ تیکی تاکای مدرن!

[size=large]انتظار ندارم همه این تغییرات یک شبه انجام شود. اما به مرور زمان .. کم کم.. باید جا بیفتد. پپ میخواست سیستم را به 3-4-3 سوییچ کند اما یک سال طول کشید و موفقیت چندانی نداشت. نیاز به ابزار جدید داشت اما نگذاشتند کارش را بکند. شک نکنید اگر بود و تفکراتش را در تیم تزریق میکرد الان اینگونه مضحکه نبودیم! رفت چون امروز را میدید! اما مسوولان باششگاه ندیدند! ما باید حرکت کنیم. در سیستم های پایه ای تغییراتی بدهیم. بازیکنانی با کیفیت بالا تربیت کنیم. که بعد ها جای بزرگان را بگیرند. اما نمیشود یک شبه پادشاه شوند! باید تلاش کنند و به بلوغ برسند.

امیدوار بودم پراکنده حرف نزنم اما نشد. تیکی تاکای مدرن رمز بازپس گیری سلطنت ماست. تیکی تاکایی که بی حرف و حدیث باشد. نه فقط مالکیت! بلکه پر از خلق موقعیت!
به امید آن روز


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲۰:۰۵)
 
maryan
پاسخ به: همگام با تکامل
بارسلونا یا هی تیم دیگری صرف نظر از اینکه از چه سیستمی استفاده کند به تفکری خلاق و کاربلد نیازمند است. یک سیستم زمانی می تواند کارآمد باشد که به درستی سازماندهی شده باشد. برای موفقیت باید تشخیص بدهیم که کجا و به چه شکل برنامه های خود را آپ دیت کنیم . در غیر این صورت رنگ کهنگی به خود می گیریم و در برابر حریفان خوش فکر چاره ای جز شکست نخواهیم داشت.
پرواضح است که برای بقا در کورس بهترین ها باید در درجه اول مربی توانمند و مدیریتی صحیح داشته باشیم. در این صورت است که با نمایش بازی در خور بارسلونا تمام این حرف و حدیث ها بر علیه محبوب ترین تیم باشگاهی دنیا پایان خواهد پذیرفت.



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۹:۱۰)
 
LionMessi
پاسخ به: همگام با تکامل
بنظر من باسا باید مثل اسپانیا تو یورو بازی کنه بوسکتسو الونسو کنار هم خیلی خوب بودن
با یه هافبک دفاعیه کند نمیشه جولو ضد حمله هارو گرفت قبلا یحی توره بود که خیلی سریع تر اغز بوسکتس بود و خوب بازی حریف هارو خراب میکرد بعضی وقتا با خطا های به موقع نمیزاشت حریف بازی سازی کنه اما بوسکتس تو دفاع خیلی کندو ضعیفه وقتی هم جولو میری نمیتونه برگرده و فاصله بین هافبک با مدافع زیاد میشه
و اینکه پویول هم دیگه پیر شده و نمیتونه شادابی گذشته رو داشته باشه باید یه مدافع جنگنده و سر زن بیاریم که به محاجم ها فرصت فکر کردن نده


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۹:۱۰)
 
J.A.FC.Barsa
پاسخ به: همگام با تکامل
[sizedium]قبل از هر چیز از نگارنده مطلب و نقد آقای KONJKAV90 که هر دو مطلب بجا و جالب بود تشکر کنم . بشخصه استفاده کردم .
من هم معتقدم حضور بازیکنان تکنیکی بزرگ کنار مسی هم میتونه به کارایی بیشتر تیکی تاکا و هم برداشتن بار بیش ار حد تیم از روی مسی کمک کنه و لذا تعداد و سرعت دفعات پرس تیمی رو در طول بازی افزایش میده و لی بنظر من تیم باید سه تغییر ساختاری نیز ایجاد کنه و برای این تغییرات ابزارهای لازم رو که در حال حاضر نداره سریعا تامین کنه .
1- دروازه بان و خط دفاعی : بنظر من برای تیمی که میخواد با سبک شناخته شده والبته موفق سالیان گذشته ادامه بده بخاطر هماهنگی با ترفندهای حریفان و یک قدم جلوتر بودن از آنها باید طراوت و انگیزه رو در این خط ایجاد کنه . حضور یه دروازه بان باانگیزه و جدید و جوون کردن ترکیب خط دفاعی علاوه بر تزریق انگیزه ، پتانسیل بازیسازی رو به روشهای نوین از خط دفاع به میانی و حمله که هم اکنون تیمهای مطرح اروپایی از جمله منچستر- سیتی- بایرن و خصوصا دورتمون دارن روش کار میکنن رو افزایش میده . فراموش نکنیم ماخودمون خدای پرس بودیم اما حالا تیمهایی مثل رئال و بایرن امسال براحتی دفاع ما رو پرس و اجازه بازیسازی رو نمیدن . لذا به ابزارهایی چون قدرت بدنی - سرعت و نیروی انگیزه جدید بیشتری تو دفاع نیازمندیم که یکی از این نمونه ها میتونه تیاگو سیلوا باشه .
2- تو خط میانی دو راه بیشتر نداریم : الف) اگه بخوایم کمی چاشنی تغییر رو تو تیکی تاکا داشته باشیم یعنی مثلا بردن توپ به کناره ها و سانترهای تیزو تند و یا استفاده ازفضای هوایی پشت مدافعین که اخیرا مشاهده شده و یا گاهی زیر توپ زدن هافبکهای تدافعی که باز متاسفانه ابزار تخصصی نداشته و نداریم و میخوایم رو به انجام کاری بیاریم که بلد نیستیم . لذا علاوه بر تامین ابزارهای تخصصی این امر باید توسط مربیان آموزش لازم نیز داده شود که بنظر نمیرسه اینچنین باشه که یا مربیان فاقد این دانشند که در نتیجه علاوه بر بازیکن مربی هم باید تغییر کنه تا هماهنگ باشند یا این سبک بازی مقطعی و برای مقابله با یک نوع بازی و یا تیم خاص است که باز لازمه ابزار مورد نیاز تامین بشه . ب) اگه تیم بخواد همون سبک خودشو ادامه بده و توپ رو تو میانه میدان با پاسکاریهای مداوم جلو ببره تا روزنه نفوذ حالا چه با اشتباه مدافعین حریف و یا خلاقیت هافبکها و مهاجمین خودی باز بشه ، با توجه به شناخت کل اروپا از هافبکهایی چون ژاوی و اینیستا و پیش بینی ضرب آهنگ اونا و عدم امکان جابجایی اونا در نقاط دیگه زمین بدلیل کاهش کارایی های اصلیشون لازمه لااقل یک یا دو هافبک تخصصی و مناسب با سبک تیکی تاکا ، فرمانبردار و تا حدامکان تکنیکی و با اولویت سن پایین خط هافبک رو تقویت کنیم تا اون تازگی و شادابی و تنوع خط میانی مثل گذشته حفظ بشه . گزینه پیشنهادی : رویس - اورا - مودریچ و یا همین تیاگوی خودمون
3- تو خط آتش ما خوشبختانه ابزار لازم رو داریم فقط چون نوع بازی اونا متفاوت با هافبکها خواهد بود ، باید برای حفظ کارایی موقعیت و حتی افزایش کارایی مسی یه مسی دیگه تو تیم داشته باشیم و همه میدونیم پدرو - سانچز - ویا و .... تو بازیهای مختلف کارایی های متفاوت دارند و ما تو تاریخ فوتبال بارسلونا و حتی دنیا وقتی بازیکنی مثل مسی وجود داشته ، سایر مهاجمین زیر سایه اونا و نقش مکملی دارند . حالا اگه دو طراح تهاجمی داشته باشیم ضمن افزایش ضریب آتش - فضای شخصی هر بازیکن نیز افزایش پیدا میکنه و حتی هافبکها تو موقعیت گلزنی قرار میگیرن . ضمن اینکه بار روحی و فنی تیم نیز بالا میره . مسلمه که تو شرایط حال حاضر فوتبال دنیا بعد از مسی رونالدو و نیمار همچین خصوصیاتی دارن . که حضور رونالدو تقریبا بعیده و لی نیمار محتمل .
بدیهیه که حضور بازیکنان متعدد و تغییر تو ترکیب چندین ساله بارسا که البته اجتناب ناپذیر و بالاخره
لازمه و از طرفی بین المللی تر کردن تیم ، همه مستلزم حضور مربی باتجربه و فکور و باحوصله ای چون ونگر - فرگوسن - کلوب - آنجلوتی و ... هست کا با توجه به علاقه و شباهت نوع و سبک مربیگری اونا به مربیان گذشته بارسا که تیکی تاکا رو ادامه میدادن آرسن ونگر منطقی تر بنظر میرسه . [/size]



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۸:۳۴)
 
barca5-0
پاسخ به: همگام با تکامل
چه عجب یه متن نسبتا انتقادی هم تو این سایت دیدیم ! ! !


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۷:۴۱)
 
ali_catalan
پاسخ به: همگام با تکامل
دوران بارسا تمومی نداره


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۶:۵۰)
 
sepantamino
پاسخ به: همگام با تکامل
تیکی تاکا نمرده ! این بارساست که مرده !!!
منظورم اینه که بارسا 4-5 ساله داره دقیقا به یک شکل بازی میکنه ، باید توجه کرد که ما جلوی کامپیوتر بازی نمیکنیم ما داریم جلوی یک عده‌ای بازی میکنیم که مثل ما فکر می‌کنند ، توی این فصل حتی تیم های کوچک هم جلوی ما تاکتیک های درستی رو بکار گرفتن !!!!
از نظر من مشکل بارسا اینه که دیگه چیزی رو نداره که به تیکی تاکا اضافه کنه باید بعضی چیز ها مثل :
1-ترکیب بازی
2-بازیکن های جدید
3-روش های جدید بارای اجرای تیکی تاکا
.
.
.
به امید پیروزی بارسا!!!



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۶:۳۹)
 
sea.sb
پاسخ به: همگام با تکامل
به امید اینده ی بهتر........................


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۵:۵۵)
 
konjkave60
پاسخ به: همگام با تکامل
سلام به دوستان گلم
بيايين يكم كارشناسانه به بارسا ،تركيب تيم،مربي ،و...نگاه كنيم
اينها نظرات شخصيه منه و بيشتر استنباطها و استدلالهاي به كاربرده خيلي از كارشناسان در مورد بارساست:
ببينيد دوستان بازي كردن هر تيمي با هر تاكتيك يا هر آرايشي بيشتر منوط به توانايي اعضا و بازيكنان تيم دراجراي تاكتيكها خلاصه ميشه اين يعني اينكه به قول يكي از دوستان كه قبل از بنده نظر داده هر تيمي توانايي و ابزار ارائه تيكي تاكا رو نداره چرا؟
تيكي تاكا مبتني بر پاسهاي زياد هست و مالكيت توپ و حمله با تعداد نفرات زياد و اين به خودي خود چه محاسني داره؟
1- با انجام تيكي تاكا يا همون پيش بردن توپ در زمين حريف با تعداد بازيكنان زياد شما توپ رو از مالكيت حريف خارج ميكنيد و اجازه اجراي تاكتيكهاي هجومي روبه حريف نميديد
2- به خاطر نزديكي بازيكنان به يكديگر شما در زمان از دست رفتن توپ توانايي پرس شديد رو در نقاط مختلف زمين خواهيد داشت
3- بازيكنان نام اور و زبردست تيم حريف رو كه ميتونن با خلاقيت نتيجه يك بازي رو عوض كنند عملا از بازي خارج ميكنيد
4-پلن هاي مختفي براي نفوذ به دفاع حريف براي اجرا خواهيد داشت
5- دفاع متمركز و كم اشتباهي انجام خواهيدداد
6-تيكي تاكا منجر به مصافهاي تك به تك زياد بين بازيكنان خلاق شما و مدافعان تيم حريف ميشه(يك برگ برنده)
7-...
خوب اساسي ترين نقاط قوت تيكي تاكا اينهاست اما تيكي تاكا يك نقطه عطف دارد استفاده بهينه از خلاقيت بهترين بازيكنان خودي (مسي ژاوي اينيستاو...)
حالا بياييد تيكي تاكايي را كه امسال از بارسلونا شاهدبوديم رو با تيكي تاكاي پپ در سال اول و دو سال بعد مقايسه كنيم
پپ در سال اول حضور خود نمايش خيره كننده اي داشت چرا؟
او بازيكناني داشت كه همه تشنه رقابت بودند
سال گذشته نتوانسته بودند با مربيگري ريكارد به آنچه سزاوارش بودند دست پيدا كنند حالا نياز به يك روحيه دهنده قوي داشتند
چه كسي بهتر از پپ قوانين سخت پپ براي تمرين و استراحت خود گوياي اين مطلب هست كه پپ توانسته بود انگيزه تازه اي در بين بازيكنان براي حضور در تمرين و استراحت ايجاد كند
تيم پپ در زمان حمله تشنه گل و در زمان دفاع تشنه به دست اوردن توپ بودطوري كه نتايج شگفت انگيزي در مقابل تيمهاي خيلي مطرح زمان خود به دست اورد
حالا در سال بعد و پس از بدست اورد ن6جام انگيزه هاي لازم كم كم رو به افول گذاشت و در نتيجه شدت پرسينگ و نيز عطش گلزني كاهش يافت در ضمن يكي از بهترين و موثر ترين عناصر هجوميه بارسا (اتوئو)به اينتر واگذار شدخريد زلاتان يك اشتباه تاكتيكي بود زيرا تيكي تاكا بازيكني سر به زير و فرمان بر نياز دارد نه بازيكني مغرور كه بايستد و طلب توپ كند فصل بعد گوارديولا زلاتان را واگذار نموده و ويا به خدمت گرفته شد
اما ويا يك مهاجم هدف است نه يك مهاجم دونده و همزمان تكنيكي و گلزن
كم كم ويا با سيستم همخواني يافت اما او ديگر نميتوانست مثل زماني كه در والنسيا بود بدرخشد زيرا وجود مهاجم هدف در بارسا بي معني بود و چون ويا تكنيك فردي زيادي در جا گذاشتن بازيكن مقابل نداشت و به عليت ديگر كه بالا رفتن سن اوست و نيز مصدوميت كم كم جايگاه خود را از دست داد
اما تيكي تاكا نياز به ابزار دارد
سانچز و پدرو جايگزين ويا اتوئو و هانري شدند
به نظر شما اينان 30درصد تواناييهاي بازكنان پيشين را داشتند
تيكي تاكا با هانري و اتوئو هيچگاه به ديوار يا دفاع اتوبوسي برخورد نكرد چرا؟
زمانيكه توپ به هريك ازين دو ميرسيد آنها توانايي عبور از يك بازيكن را داشتند پس براي مهار هريك از آنها در گوشها يا وسط نياز به دوبازيكن بود پس باحضور مسي دقيقا 7بازيكن از تيم حريف از بازي خارج شده و بايد به مراقبت ازيشان ميپرداختندكه اين خود راه را براي نفوذ بازيكنان ديگر هموار ميكرد با اين تفاسير تيمهاي مقابل جرات ضد حمله با تعداد زياد بازيكن كاري كه رئال و بايرن اين فصل به دفعات در مقابل ما انجام دادند را نداشتند زيرا ميدانستند كه چنانچه روي اشتباهي توپ به يكي از سه راس مثلث تهاجمي بارسا برسد كار بسيار سخت خواهد شد
ولي امسال با ندانم كاريه آقايون و مديريت خريدهاي مناسب انجام نشد و شما عملا ميبينيد كه بارسا براحتي توپ را تا پشت 18 قدم حريف آورده ولي دقيقا مثل يك تيم بي برنامه آنجا از دست ميدهد
اگر مربي كنوني بارسا بتواند كمي هوشمندانه عمل كند با 2 خريد به عنوان مثال(نيمار و اگرو)براحتي ميتواند مشكلات هجوميه تيم را به صفر برساند
اما تيمهاي ديگر بيكار نمينشينند
همزمان با پيشرفت تيكي تاكا مورينيو به لاليگا امدآيا اگر روند خريدهاي مناسب بارسا به درستي پيش ميرفت او ميتوانست همين نتايج اندك را نيز كسب كند؟پاسخ اظهر من الشمس است خير
چرا؟
چون مورينيو اساس تيميه دفاعي دارد يعني مربي بزرگي است كه ابتدا به گل نخوردن سپس گل زدن مي انديشد حال اينكه حضور او در رئال با فلسفه رئال متناسب نبود اما از انجايكه بسيار زيرك است سيستمهاي تهاجمي نويني را بر پايه ضدحمله در رئال طراحي نمود كه چون نتايج با شمار گلهاي زياد به دست اورد توانست در تيم ماندگار باشد اما شما اين فصل ميبينيد كه او در مقابله با بارسا نتيجه گرفته ولي در مقابله با تيمهاي ديگر ليگ نتيجه نگرفته چرا؟
چون او دقيقا فوتبال پارسال را بازي ميكند همه تيمها خود را در مقابل او ايزوله كرده اند ولي بارسا دقيقا آنچه را كه او ميخواهد بازي ميكند تصاحب توپ اما بي خطر
بارها در كنفرانسهاي مطبوعاتي به اين نكه اشاره كرده كه ما تصاحب توپ نميخواهيم از ما برد ميخواهند كه ما بارسا را برده ايم
آيا اگر براستي ما 2مهاجم تكنيكي مانند نيمار در كنار مسي داشتيم بازهم تصاحب توپ بي خطر ارائه ميداديم؟
نبود مسي گواه بر تصاحب توپ بي خطر
هرگاه كه مسي در ميدان نيست بارسا تصاحب توپ بي خطر ارائه ميدهد
پاري سنتژرمن بايرن
دو تيم كه از نبود مسي بهره فراوان بردند
اما خط دفاع
بازيكنان مصدوم و همچنين عدم هماهنگي بين بازيكنان مركزي خط دفاعي امسال پديد اورنده اكثر گلهاي حريفان بوده كه عدم هماهنگي بيشتر به دليل مصدوميت بوده ولي باز نقش مهاجمان بي خطر را نيز نبايد ناديده بگيريم
مثال:
ريبري بال چپ بايرن است وقتي به بازيه او مقابل بارسا دقت ميكنيد او عملا يك مدافع سمت چپ كلاسيك است تيتو دست بايرن را درست خوانده و پدرو را مسئول جلوگيري از نفوذ او قرار داده حالا 2 سوال؟
آيا پدرو تجربه كافي براي مهار ريبري را دارد؟
سوال مهمتر آيا پدرو زمان حمله بارسا همان زهر داريه ريبري را دارد؟
در سمت مقابل داستان تكراريست
الكسيس و روبن
گوش بارسا خنثي گوش بايرن گلزن گلساز مدافع بالقوه و كارامد

بازهم نتيجه به مثلث هجومي ختم ميشود
ميدونم كه خيلي متمركز ننوشتم اما اميدوارم دوستان بخونن و نظرشون رو اعلام كنن


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۲:۰۰)
 
philipp
پاسخ به: همگام با تکامل
با سلام به هواداران بارسا
کاملا اشتباهه
تنها مقصر باخت مربی تیمه
یه ارنج فقط روی کاغذ رسم میشه ولی روی زمین همه چیز فرق میکنه
اتوری هاگل این رو سال 2004 نشون داد با فتح اروپا توسط یونان
مربی که باید به بازیکنان ازادی بده
4/3/3 فقط روی کاغذ رسم شده ولی در مستطیل سبز یه جوری دیگه باید عمل بیاد



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۱۱:۵۹)
 
farhadff
پاسخ به: همگام با تکامل
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۵۴)
 
Ayhan-10
پاسخ به: همگام با تکامل
برمیگردیمو میشیم بارسای رویایی


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۳۵)
 
FCbarcelona7
پاسخ به: همگام با تکامل
در اينكه به چند تا بازيكن تو پست هاي مختلف نياز داريم و چند نفرم بايد برن شكي نيست!
اما من با تغيير تكنيك موافق نيستم!
البته من خيلي تكنيكي نميتونم نظر بدم،ولي فكر كنم خيلي زمان ميخواد تا يه تيم بخواد كل تكنيكشو عوض كنه...


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۳۲)
 
iranhamechizeman
پاسخ به: همگام با تکامل
فابرگاس بازیکن قابلیه حیفه که درست ازش استفاده نمیشه تو لیگ برتر ستاره بود فابرگاس رو که میبینم همش یادم به کاکا و روبن و اسنایدر تو رئال میفته.
مثل اینکه میخوان تیو رو 10 میلیون یورو بفروشن از این میترسم اگه نیمار رو بیارن بارسا نتونه خوب بازی کنه بعدا حسرت تیو رو بخوریم خیلی بازیکن خوبیه ازش خوشم میاد.
میدونین درسته مهاجم گلزن و درست و حسابی نداریم (پدرو و ویا افت کردن سانچز هم بدرد نمیخوره) و بایرن مهاجمای فوقالعاده ای داره (مولر مانزوکیچ گومز روبن ریبری) که با مهاجمای ما اصلا قابل قیاس نیستن اما بدبختی سر اینه که بارسلونا اصلا نتونست موقعیت ایجاد کنه که ویا پدرو و سانچز خراب کنن لا اقل اینجوری من دلم خوش بود که یه دلیلی برا باخت دارم و بایرن تو 2تا بازی رفت و برگشت 37% مالکیت توپ داشت که اگه بیشتر صاحب توپ بود بعید نبود بیشتر میخوردیم اگه تو بازی با بایرن بهترین مهاجم ها رو هم داشتیم باز هم میباختیم ما از لحاظ تاکتیکی شکست خوردیم همینطور که این فصل پیاپی از رئال باختیم این منو خیلی نگران میکنه با وجود تیتو دعا میکنم فصل بعد بایرن به اتوبوس مدافع (چلسی مورینیو) بخوره و ترمز کنه بعد ما به چلسی بخوریم اینطوری شانسمون بیشتره حداقل اگه ببازیم با اختلاف یه گل میبازیم همه ما میدونیم بارسلونای تیتو از لحاظ تاکتیکی با بارسای پپ فرق میکنه دیگه از پاسای ریز قشنگ وسط زمین خبری نیست این بارسا توپ های بلند به جناحین ارسال میکنه و تا اینجا که جلو تیمای بزرگ خیلی ناکام بوده پپ گفته من از یوهان کرایوف یاد گرفتم که توپ باید از مرکز زمین رد بشه. ببخشید که برا چمپیونزلیگ فصل بعد این نهایت آرزوم بود

خداحافظ سر الکس مرد فراموش نشدنی


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۲۸)
 
lastcatalan
پاسخ به: همگام با تکامل
یه روزایی که خیلی هاتون یادتون نیست، روی نیمکت بارسا یه مرد نسبتا قد بلند بود، با بینی عقابی و سر کم مو. نه از مولفه های تبلیغاتی مورینیو توی ظاهرش داشت، نه مثل گواردیولا خوش تیپ بود نه چشمای کنجکاو براق داشت، نه هیجان و نگاه حریص فرگوسن رو داشت. اون مرد فقط یه لجاجت لعنتی داشت به یه چیدمان متهورانه. 4.3.3. چارلز رکساچ رو اون روزها کسی به خاطر کشف مسی نمی شناخت و تحسین نمی کرد. به آخر فصل فکر نمی کرد که می اندازنش بیرون. اون روزها تیم خیلی می باخت. اما رکساچ از اون سیستم دست نمی کشید. اما اون روزها این نهال موقع میوه دادنش نبود. اون روزهای سخت رو این نهال گذروند. جام ها مثل آب بودن اما سالهای خشک رو تحمل کرد. ما کم کم دیدیم بلوغ رو، دیدیم که نوجوان شد، دیدیم توی دوره رایکارد پشت لبش سبز شد و جوانی و بالندگیشو کنار گواردیولا دیدیم. 4.3.3 اگه سرنوشتش مرگ بود، اون روزها باید می مرد. الان نه. ما تیکی تاکا رو بالغ کردیم. و یه مسئله ساده اینجاست. فرض کنیم تیم خیخون بخواد تیکی تاکا بازی کنه. نمی تونه چون عناصرشو نداره. نمی شه از شلغم توقع داشت مزه هلو بده. روش هنوز روش درستیه، عواملی که باید اونو پیاده کنن خسته شدن. ژاوی 33 سالشه، سالهای اوج ما سالهای اوج ژاوی بود. در کنار لاماسیا باید به خرید توجه داشت تا تیم جلو بره. وگرنه مثل فیلم های کلاسیک می شیم که فقط تعداد معدودی مشتری داره. ما روزهای سخت تری رو رد کردیم. روزهایی که تیکی تاکا حتی جام حذفی رو به دنبال نداشت. روزهایی که به میلان یه دونه هم نمی زدیم. حالا باید صبور باشیم. و بدونیم بارسلونا مال ماست. نه مال راسل یا مسی. بارسلونا باید بهتر باشه. چون ما بارسلونا هستیم. فراتر از یه باشگاه. یه روزی که موهای شقیقه مون سفید شد می بینیم که در روزهای گذشته صبر راه حل بهتری بود .
زنده باد کاتالونیا
زنده باد بارسا
و آروزی سلامت برای فرگی که یه الگو برای بشریته. اینکه میشه پیر بود. اما حریص بود و جنگید.......


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۲۴)
 
bardiya30
پاسخ به: همگام با تکامل
تنها اینو میگم
با قدرت برمیگردیم



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۷:۲۰)
 
8Iniesta
پاسخ به: همگام با تکامل
large]اولا : به نظر شما تیمی تو دنیا هست که نخواد مالکیت توپ رو داشته باشه ؟
حتی تیمای ایرانی هم این رو دوست دارن ولی نمیتونن مالکیت رو به دست بگیرن
دوما : به نظر شما اگه بارسای ما الان اون بارسای 6 جامه ی پپ بود بازم به بایرن فعلی میباخت؟
من که فکر نمیکنم چون اون بارسا بهترین تیم تاریخ بود و با همین ترکیب 4_3_3 بازی میکرد
سوما : به نظر شما تغییر روش بازیه تیمی که 20 سال طول کشیده به اینجا برسه به همین راحتیه ؟
تو بهترین حالت 5 سال طول میکشه این روش رو عوض کنه
چهارما : به نظر شماپیدا کردن یه روش مثل تیکی تاکا که اینقدر دوام داشته باشه وتا 20 سال دیگه رو اوج باشه کار راحتیه ؟
من که فکر نمیکنم کسی مثل پپ و فن خال و کرایف پیدا بشه سبک جدیدی ابداع کنه

پس در نتیجه بارسای خودمون و تیکی تاکا رو عشقه
اگر بارسا مثل زمان پپ تیکی تاکا بازی کنه تا ابد بهترین سبک فوتبال دنیا خواهد بود
با تغیرات جزئی تو نفرات و زمان بیشتر به همون تیم قدرتمند سابق تبدیل میشیم
فوتبال یعنی بارسا[/size]


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۶:۳۹)
 
barcapolis
پاسخ به: همگام با تکامل
زنده باد بارسلونا


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۶:۳۵)
 
messi-.10
پاسخ به: همگام با تکامل
اگه 2تا مهاجم خوب اضاف بشن به تیم و از مهاجم کاذب استفاده نکنیم و اندکی ترمیم خط دفاعی دوباره بارسلونا متولد خواهد شد


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۵:۵۴)
 
danialfarzane
پاسخ به: همگام با تکامل
اصلا موافق نیستم
هر کی گفته دوران تیکی تاکا تموم شده چیزی از فوتبال نمیدونه!
چطور اون موقع که به میلان 4 تا زدیم اینو نگفتن؟
بعضیا که فوتبال حالیشون نیست و میخوان بارسا رو خراب کنن چون نمیتونن ایرادی از بارسا بگیرن این حرفای بیخود رو میزنن!!!!!!!!!
فصل بعد نشون میدیم تیکی تاکا یعنی چی
زنده باد بارسا



پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۵:۵۳)
 
Anabaena
پاسخ به: همگام با تکامل
خیلی دلم میخواد وقتی اولین بازی فصل بعد رو می بینیم دوباره حس کنیم بارسا دوباره بارسا شده!!


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۵:۴۵)
 
MIX.FCB
پاسخ به: همگام با تکامل
[e=large]واقعا ممنون بابت متن زیباتون.حرف دل همه ما همینه...دقیقا همون عقیده ها و نظرهایی که من از اول فصل میگفتم و هی خودمو میکشتم هی تو سایت مینوشتم...
بازیه 4-0 مقابل بایرن رو همون شب راحت فراموشش کردم...ولی بازیه برگشت مقابل بایرن 3-0 رو هیچوقت فراموش نخواهم کرد!!!تیتو مقصر اصلی بود...میتونست یه مساوی یا برد1-0 بگیره حداقل!
تیتو باعپ تحقیر بارسا تو نیوکمپ شد.تیتو خوبه ولی امیدوارم بخاطر این نتیجه3-0 همه جا حق با اون باشه...

نقل قول
با توجه به این فصل و فصل قبل، اگر بارسلونا می خواهد نشان دهد که این دوره به پایان نرسیده است، واضح است که به تغییر نیاز دارد.

دقیقا...
تغییرات:اول سرعت.رفع مشکل و ضعف بازیه هوایی و ضربه سر.رفع مشکل ضدحمله زدن و حل مشکل دفع ضدحملات حریف.پاسای بلند و سانتر و ارسالهای از جناحین و مهاجم قد بلند...پاسهای سریعتر.بیشترکردن سرعت پاس و تیکی تاکا و...البته به نظر شخصی خودم...

نقل قول
در آینده شاید بارسلونا مجبور به تغییر سیستم بازی خود شود. برای اجرای سیستم جدید به بهترین شکل ممکن انتظار می رود که تعدادی به تیم اضافه شوند و تعدادی تیم را ترک کنند. نیاز به تغییر وجود دار،همچنین می توان برای تقویت بخش های ضعیف - بخش هایی که با بازیکنان حال حاضر ترمیم نمی یابد - با بازیکنانی قرارداد امضا کرد.

یعنی این راسل بی عرضه هم اینارو میخونه ایشالا!؟
خروجی ها احتمالا:سانچز هرچند گاهی اوقات عالیه ولی اصلا به درد بارسا نمیخوره.بهترین جا براش ایتالیاست...بعدش ویا که حیفه واقعا.بیشتر بهش اعتماد بشه جواب میده ولی مث اینکه رفتنیه...
بعدش والدز که رفتنش یه فاجعست برا بارسا ولی میشه حلش کرد.
آدریانو و ماسکرانو و سانگ اصلا در حدواندازه های بارسا نیستن...واقعا جوونای لاماسیا خیلی بهتر از ایناهستن...مونتویا.بارترا.سرگی روبرتو و دفولوئه و و و...مشکل اینه تیتو خیلی کمتر از پپ به جوونا میدون میده!!!
ورودی ها:نیمار که تقریبا قطعی شده البته اگه این راسل احمق نشه!عالیه نیمار.دفاع هوملس هرجوره به درد بارسا میخوره.واقعا حیفه از دست بدنش...هوملس کنار پیکه عالی میشه!‍دروازبان تراشنگن بازیهاشو میبینم.واقعا درحدواندازه های بارسا هستوخیلی خوبه.یه گوش نفوذی مثل بیل هم عالیه برا بارسا.خوب میشد از چنگ رئال و پرز درش میاوردیم.یه مهاجم قدبلند البته با تکنیک و قدرت سرزنی و حمل توپ بالا هم واقعا نیاز تیمه.البته نه زیاد مغرور مث زلاتان.لواندوسکی یا آگوئرو یا فالکائو یا کاوانی.که بعیده!

نقل قول
استفاده بازیکنان در پست های نا آشنا مثل سسک به عنوان شماره 9 کاذب یا آدریانو به عنوان مدافع مرکزی مشکلات ما را حل نمی کند. این فقط زمان شناختن آن ها و راه مقابله با آن را به تاخیر می اندازد.

اینم موعضلی و مشکلی شده برا بارسا!واقعا باعث ضعف و افت و پرفرازونشیب شدن و پر اشتباه شدن بازیکنا میشه...فابرگاس گاهی اوقات حروم میشه.حیفه!


نقل قول
و حالا برای پا به پا پیش رفتن با تحولات بازی فوتبال، زمان آن رسیده که در آینه به خود نگاهی بیندازیم و تغییرات مورد نیاز را ایجاد کنیم تا بتوانیم فلسفه خود بهتر از گذشته اجرا کنیم.

به امید تغییرات اساسی و موفقیت بارسای دوس داشتنی در آینده...
زنده باد بارسا و بارسایی...
بارسا همیشه درقلب ماست...[/size]
در آخر هم زنده باد سرالکس فرگوسن دوست داشتنی و تمام نشدنی و زنده باد فوتبال پاکش...


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۵:۳۸)
 
sepantamino
پاسخ به: همگام با تکامل
من به شدت موافق تغییر ترکیب هستم!!!

مخصوصا 3-4-3 و 3-5-2


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۴:۴۹)
 
ژاویر
پاسخ به: همگام با تکامل
باید این باختو فراموش کرد


پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۴:۲۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۹۳ کاربر آنلاین است. (۱۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۹۳

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!